2023-12-18, 17:25
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauf
Fel barn??

Tveksamt, efter alla gånger de varit där verkade de känna barnen väl. Barnen kallade de även mormor och morfar ibland.
Men visst det kanske var ett annat barn men de säger att det var Z..
Senast redigerad av Lilett 2023-12-18 kl. 17:44.
Citera
2023-12-18, 17:27
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordloppa
Nu har jag läst och läst. Kan inte hitta något riktigt motiv. Bidragsfusk nja, otroligt korkat att tro att man kan få igenom det utan läkarundersökningar, utredningar och diagnoser. Likaså försäkringar, krävs även där en del. Försäkringspremien var inte betald, lurade mamman medvetet pappan? Det känns som ren ondska. Har läst tråden här och det mesta av förhören men hittar inget motiv. Någon? Eller ni har kommit till samma ickeslutsats?

I princip, ja. Förmodad personlighetsstörning samt något ytterligare hos mamman. Mycket trauma från barndom och ungdomstid som resulterat i att hon avreagerat sig på den av döttrarna som liknar systern J.

Det är väl det enda motiv som jag kan urskilja. Det ekonomiska är underordnat sadismen.

Pappa D verkar iofs också ha en personlighetsstörning. Två moraliskt förtappade individer som slog sig ihop.
Citera
2023-12-18, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av citronzest
Den här veckan är det förhandlingar tisdag, onsdag, torsdag.

Hoppas de sitter jävligt ensamma i sina häkten på julafton och ångrar vad de gjort mot sin dotter.

Är det förhandlingar hela januari ut, vill minnas att jag läst nåt sånt. Vet du?
Citera
2023-12-18, 17:40
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KareRaisu
Är det förhandlingar hela januari ut, vill minnas att jag läst nåt sånt. Vet du?

Citat:
Rättegången mot den ättiksförgiftade flickans mamma och pappa startar är i nästa vecka och kommer att pågå till mitten eller slutet av januari 2024. Det uppger rådman Linda Palmenäs, som är rättens ordförande, för Skånska Dagbladet.

Betalartikel: https://www.skd.se/2023-11-14/rattegangen-mot-eslovsforaldrarna-kommer-att-paga-i-flera-manader
Citera
2023-12-18, 17:46
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
OBS, nu har jag läst förhöret med E igen, det framgår inte att V var med R i sängen utan att han låg där och tittade på Vs padda.

Det framgår väl mellan raderna. Varför skulle han ligga där ensam på ett besök hos barnen?

Citat:
Då låg Ronnie i Vs säng och tittade på hennes ipad.

Citat:
V tar ju stor plats, henne får man nästan säga till. Hon var väldigt glad för Ronny, att
de kunde sitta och titta på någon film med hennes
. Hennes säng stod ju vid sidan om
föräldrarnas säng.

Ronny ska ha varit med V medan Ellinor påstår att hon var med S och N i deras rum tillsammans med Z... rummet som Z inte hade tillstånd att vistas i enligt henne själv.

Men oavsett. Jag tycker det är mer graverande att vittna falskt till fördel för de anklagade samt bistå med ny kommunikationsmedel när polisen beslagtagit deras för undersökning.
Citera
2023-12-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag har skrattat mycket åt lögnerna från både D och J i FUP.

Som när polisen kom och knackade på i huset.
Det bankades hårt och ingen öppnade.
När väl låssmed var kontaktad och kommer öppnas plötsligt dörren av en krypande J som säger hon fallit av rullstolen och ej kunnat öppna tidigare. Märk väl att det gått lång tid då från polisen kom till låssmed var på plats.

Denna vidriga människa är så enormt sjuk i huvudet.

Och sen, som du skriver, att hon själv plockat varorna i gångarna i affären.

Hon ljuger så hon tror sig själv.

Jag har ställt frågan förr här i tråden men ej sett att jag fått svar - Sitter mamman i rullstol i domstolen under rättegången?

Nej sen hon hamna i fängelse kan hon både gå själv och helt slippa rullstolen.
Miraklernas tid!
Citera
2023-12-18, 18:03
Medlem
Laxmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Förstår att jag ligger risigt till då för otaliga är de gånger jag har legat i sängen och läst godnattsaga för barn. Vilket de själva bett om och jag kan verkligen inte se något konstigt med det. Tycker det letas efter fel på SÄ, det är dock inte dom som står åtalade.

Ja kanske det om du hoppar ner i sängen med barn för att läsa som du knappt känner...Så ja....
Citera
2023-12-18, 18:06
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Någon som va på plats skrev att mamman kunde gå utan problem i rätten. Visst det är väl inga jättelånga strecket så kanske svårt o säga, men tydligen inte lika handikappad som innan!
Det framgick i direktrapporteringen från rättegången att mamman J nu kan gå, hon sa att hon fått bra hjälp sedan hon häktades.
Citera
2023-12-18, 18:08
Medlem
Laxmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Hittar inget i tråden om detta. Kan du återge var det framgår för att undvika trådsanningar?

Det skulle jag gärna men att gå igenom historiken känns som ett digert jobb.
Om det är sant eller inte vet jag. Det jag läst var just det jag skrev. Jag ville då svara på den insändaren direkt men eftersom jag precis blivit medlem kunde jag inte det så det tog flera dagar innan jag kunde skriva här.
Citera
2023-12-18, 18:12
Medlem
Luderlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauf
Fel barn??

Kan det vara så? Var det inte någon som skrev att Z är så liten till växten, nästan i V:s storlek?
SÄ ske inte träffade Z utan V som alla den dagen hänvisar att vara Z.
Citera
2023-12-18, 18:14
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
I förhör med Ellinor (aktbil 202) berättar hon att Ronny låg i sängen med V och kollade film på hennes platta.

Bortsett från de motstridiga uppgifter som Ellinor uppger är det även noterbart att D inte inger samma obehagskänslor hos henne som han verkar göra hos i princip alla som hörs i FUP.

Citat:
Ursprungligen postat av Laxmask
Det skulle jag gärna men att gå igenom historiken känns som ett digert jobb.
Om det är sant eller inte vet jag. Det jag läst var just det jag skrev. Jag ville då svara på den insändaren direkt men eftersom jag precis blivit medlem kunde jag inte det så det tog flera dagar innan jag kunde skriva här.

Tack, jag fick svar av användaren jag citerar.
Citera
2023-12-18, 18:30
Medlem
Någon som på rak arm kan uppe deras förra adress? Alltså inte den i Löberöd?
Eller kan länka till bild som jag vill minnas funnits i tråden.
D och J är utanför huset, J i rullstol/rullator och ytterligare en man syns. R möjligen från SÄ.

Bild från typ Google Maps.

Hittade! Hasslerödsvägen Eslöv.
Senast redigerad av Nikasi 2023-12-18 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in