2023-12-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Helt rätt! Det har visat sig lite i ena halvan av kroppen vilken hon nu tränar upp. Hon har gjort oehörda framsteg under sommaren och är i fortsatt behov av fysisk träning. Hon höll på och lära sig simma i somras och ska ha börjat spela fotboll i höstas. Lek därtill att hon har fått rullskridskor av sina föräldrar så hon övar upp balansen också Hon skriver med både höger och vänster hand, det roliga är att med ena handen skriver hon baklänges.

Hennes nuvarande föräldrar är kanonbra
och mamman säger att Z definitivt inte har en hjärnskada. Som du så bra uttrycker det så har en CP skada inget med intelligensen att göra. Hennes är dessutom så lindrig så att neurologen skulle normalt vänta med att sätta en sådan diagnos. Dock tror hon att det kan hjälpa Z så alla är medvetna om varför hon i början har vissa problem med att springa t ex.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Nu måste jag skriva något jag tänkt på ett tag. Ni har läst SMS:en mellan föräldrarna? Tror det var aktbilaga 200? Den mannen är rädd för sin fru inget snack om saken, som hon kör med honom! Jag börjar omvärdera hur deras tillvaro har sett ut.. Han är för sjutton som en strykrädd hund, jätterädd för sin fruga och hennes temprament.

Jag tror mer och mer att Jasmine har varit herre i huset och alla har dansat efter hennes pipa. Hon gnäller och beklagar sig och skäller ut gubben utan anledning. Jag fattar inte hur han har stått ut.
När han var på sjukhuset under natten och dagen med Z så anklagade hon honom för att sms med "Andersson" hans stora barn. Han fick svära på att han inte sms:ade med någon annan än henne.
Sedan var det hon som tvingade han att ta foto. När han sa att det inte var så lämpligt frågade hon om det kunde vara så jäv*a svårt? Förmodligen ville hon lägga upp foto på facebook med Z fullt med slangar så hon kunde få medlidande och en massa "stackars Z och stackar dig, hur mycket ska du orka egentligen"?

Hur vet du detta?
Citera
2023-12-15, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stellastassar
En sak jag tänkt på och jag vet inte om åklagaren har ifrågasatt det. Men varför all detta tjat om bikarbonat i sms och listor att handla? Och han handlar det inte bara en gång utan två (vad jag läst). Jag är 36 och lagar väldigt mkt mat och är en riktig ”mat-mor” men jag har nog aldrig köpt bikarbonat. Hon skriver ju även om det i sms till D och ifrågasätter om Z råkat fått i sig det.
Om de lagar mycket asiatiskt så kan det vara att de mörar kött med det. Det går också att blanda med kokain så får man sig lite crack att röka.
Citera
2023-12-16, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hur vet du det? Är du själv försvarsadvokat? Eller är det bara vad du antar och tror?
Om detta stämmer,så är det roligt få veta att lill-tjejen numera lever ett aktivt liv,
från tidigare förslavad tillvaro, till motsatsen.
Men blev lite orolig över hennes tidigare benbrott, men att hon nu susar fram på rullskridskor
får hoppas hon tar det försiktigt med alla dessa livliga aktiviteter.
Kommer snö så blir det säkert skidåkning också,
Citera
2023-12-16, 00:12
Medlem
Laxmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag har tidigare sagt att jag tror att det är att gå för långt att misstänka att SÄ är inblandade på något vis, men osvuret är samtidigt bäst, verkligheten överträffar ofta dikten sägs det.

SÄ uppför sig onekligen märkligt, och ingen rök utan eld, eller? ..

Tidigare i tråden läste jag att en manlig medlem ur SÄ hade legat i sängen och läst för ett av barnen.
Är inte det ett märkligt beteende utav några som knappt känner familjen?
Vem gör så undrar jag om man inte har sin egna agenda av kanske en nyfikenhet till små barn.
Citera
2023-12-16, 01:06
Avslutad
Nol ork o spana bak, finns fup
Citera
2023-12-16, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxmask
Tidigare i tråden läste jag att en manlig medlem ur SÄ hade legat i sängen och läst för ett av barnen.
Är inte det ett märkligt beteende utav några som knappt känner familjen?
Vem gör så undrar jag om man inte har sin egna agenda av kanske en nyfikenhet till små barn.
Gick bara in o la sig i sängen? Behövde kanske vila ut..
Men skånska ängla-kvinnan hon gick också runt i familjens hus,
så vidare artiga o tillbakadragna var inte dessa änglar.
- Man vill ju tro de borde vara mera änglalika,
försiktiga o näpna.
Nu är det snart jul igen o skånes änglar -har bråda dagar.
Citera
2023-12-16, 09:46
Medlem
Laxmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Gick bara in o la sig i sängen? Behövde kanske vila ut..
Men skånska ängla-kvinnan hon gick också runt i familjens hus,
så vidare artiga o tillbakadragna var inte dessa änglar.
- Man vill ju tro de borde vara mera änglalika,
försiktiga o näpna.
Nu är det snart jul igen o skånes änglar -har bråda dagar.

Vet inte hur du brukar göra men inte speciellt vanligt att lägga sig i andras sängar när man är borta. Att lägga sig och läsa för barn i en säng låter även mer märkligt om man inte tillhör familjen. Är inte det ett gränslöst beteende i den roll SÄ har!
Citera
2023-12-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Om de lagar mycket asiatiskt så kan det vara att de mörar kött med det. Det går också att blanda med kokain så får man sig lite crack att röka.
Verkar det som om någon av dem sysslade med avancerad matlagning , mamman vakade på nätterna och vilade och sov när pappan var hemma
Citera
2023-12-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxmask
Vet inte hur du brukar göra men inte speciellt vanligt att lägga sig i andras sängar när man är borta. Att lägga sig och läsa för barn i en säng låter även mer märkligt om man inte tillhör familjen. Är inte det ett gränslöst beteende i den roll SÄ har!

Jag ifrågasätter inte att det hänt, men vore tacksam om någon kunde lägga upp det här. Man gör verkligen inte så!!
Citera
2023-12-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag ifrågasätter inte att det hänt, men vore tacksam om någon kunde lägga upp det här. Man gör verkligen inte så!!

Förstår att jag ligger risigt till då för otaliga är de gånger jag har legat i sängen och läst godnattsaga för barn. Vilket de själva bett om och jag kan verkligen inte se något konstigt med det. Tycker det letas efter fel på SÄ, det är dock inte dom som står åtalade.
Citera
2023-12-16, 13:45
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag tror det ligger till så här: Åklagaren ska ta fram allt positivt och negativt om de åtalade. De typiska sms:en mellan de två är vad de ska handla, bristen på pengar och att hon skäller ut honom.

Du har rätt i sak att bikarbonat används väl inte så mycket i matlagning, utom i pepparkakor eller? Däremot kombinationen ättika och bikarbonat är mycket populärt att städa med vilket jag lärde mig för några år sedan och köpte hem båda.

De sms:en ska alltså vara till fördel för de åtalade så att inte advokaterna senare kommer och säger: ni visar upp ättikan men inte bikarbonaten, dessa används tillsammans.

Numera (typ) när man ska vara miljövänlig så är det inne att använda såna grejer och på sikt kan det nog bli billigare också. Tror det är något sådant som ligger bakom.
Läser många konstiga gissningar om bikarbonat. Det är bakpulver. Till kakor och sockerkakor mm. Det är basiskt och används vid miljövänlig städning och viss tvätt, silke t ex ska bara tvättas med bikarbonat/bakpulver. Med ättika blir en reagens, syra och bas reagerar och man kan se hur det bubblar i blandningen. Inget som helst farligt men man ska givetvis inte äta eller dricka av det. Det farligaste är fortfarande ättikan. Det är hemskt att läsa hur de vill få det till att det är Zs fel! Även om hon drack på eget initiativ så är det vårdnadshavarnas "fel". Man får inte förvara 24%-ig ättika så att ett barn når, inte heller upphällt i ett glas! Så att någon kan missta det för vatten. Z har förstås inte gjort detta mot sig själv! Det är ett djävulskt påfund av en galen vuxen.
Citera
2023-12-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Förstår att jag ligger risigt till då för otaliga är de gånger jag har legat i sängen och läst godnattsaga för barn. Vilket de själva bett om och jag kan verkligen inte se något konstigt med det. Tycker det letas efter fel på SÄ, det är dock inte dom som står åtalade.

Möjligt att du ligger risigt till, ja. Jag har också läst sagor i sängen för mina barn och för min brors barn. Inte fan gör man det för bekantas barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in