2023-12-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxmask
Vet inte hur du brukar göra men inte speciellt vanligt att lägga sig i andras sängar när man är borta. Att lägga sig och läsa för barn i en säng låter även mer märkligt om man inte tillhör familjen. Är inte det ett gränslöst beteende i den roll SÄ har!
jo.visst är det lite konstigt.Hur det gick till,och varför ängeln la sig i sängen?
Senast redigerad av moshes 2023-12-16 kl. 14:13.
Citera
2023-12-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakommerut
Nol ork o spana bak, finns fup

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

.
Citera
2023-12-16, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag hr väldigt stor kunskap om autism och andra diagnoser. Jag anser inte att Z har autismspektrumstörning. Det som är att förstå är att hennes mamma J och pappa D har utsatt henne för alla möjliga saker och de symptom som visar sig är pga det . Visst kanske längre fram när hon bott i stabilt hem länge kan man utreda för NPF men just nu skulle bli fel diagnos.

Instämmer. Det är vanligt att barn feldiagnosticeras då trauma och PTSD ger samma symtom som ADHD tex. Z har varit med om en fruktansvärd behandling och har därtill hindrats i sin utveckling, att utreda henne nu skulle sannolikt leda till en feldiagnosticering.
Citera
2023-12-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Om de lagar mycket asiatiskt så kan det vara att de mörar kött med det. Det går också att blanda med kokain så får man sig lite crack att röka.

Bikarbonat funkar både för städ samt för sura uppstötningar har själv använt och använder det än idag här hemma samt är bikarbonat också väldigt bra för huden dvs om man har akne så reducerar bikarbonaten bort det.😉 så bikarbonat är faktiskt inte så konstigt att ha hemma.
Citera
2023-12-16, 15:51
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxmask
Tidigare i tråden läste jag att en manlig medlem ur SÄ hade legat i sängen och läst för ett av barnen.
Är inte det ett märkligt beteende utav några som knappt känner familjen?
Vem gör så undrar jag om man inte har sin egna agenda av kanske en nyfikenhet till små barn.

Hittar inget i tråden om detta. Kan du återge var det framgår för att undvika trådsanningar?
Citera
2023-12-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secret90
Bikarbonat funkar både för städ samt för sura uppstötningar har själv använt och använder det än idag här hemma samt är bikarbonat också väldigt bra för huden dvs om man har akne så reducerar bikarbonaten bort det.😉 så bikarbonat är faktiskt inte så konstigt att ha hemma.

Fotbad! En matsked i vattnet är guld för sura gamla gubbfötter (ni får bilden som dök upp i huvudet på er nu helt gratis)
Citera
2023-12-16, 21:36
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Hittar inget i tråden om detta. Kan du återge var det framgår för att undvika trådsanningar?

I förhör med Ellinor (aktbil 202) berättar hon att Ronny låg i sängen med V och kollade film på hennes platta.

Bortsett från de motstridiga uppgifter som Ellinor uppger är det även noterbart att D inte inger samma obehagskänslor hos henne som han verkar göra hos i princip alla som hörs i FUP.
Senast redigerad av larkascending 2023-12-16 kl. 21:39.
Citera
2023-12-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
I förhör med Ellinor (aktbil 202) berättar hon att Ronny låg i sängen med V och kollade film på hennes platta.

Bortsett från de motstridiga uppgifter som Ellinor uppger är det även noterbart att D inte inger samma obehagskänslor hos henne som han verkar göra hos i princip alla som hörs i FUP.

Creepy ☹️
Citera
2023-12-17, 09:37
Medlem
HowLongIsNows avatar
Jag förstår inte hur bikarbonat över huvud taget är relevant i detta fall.
Bikarbonat är en mycket vanlig hushållskemikalie med en många olika användningsområden såsom bakning, rengöring, kroppsvård, behandling av sura uppstötningar mm. Det säljs i både små och stora förpackningar.
Förekomsten av bikarbonat i hemmet säger alltså ingenting om de boendes vandel.

Möjligen är det udda om någon påstår att de städar med en blandning av bikarbonat och ättika eftersom basen och syran reagerar kraftigt med varandra och knappast bidrar till att lösgöra smuts.
Citera
2023-12-17, 11:36
Medlem
utan.att.stannas avatar
Så finns det några datum vi väntar på? Hur ser planeringen ut för rättegång, vet man det? Kommer p7 ( heter det så, psykundersökningen) bli offentlig?
Citera
2023-12-17, 11:39
Medlem
utan.att.stannas avatar
Gällande ligga i sängen och läsa för mitt barn hade nog alla mina släktingar varit välkomna att görar det, däremot ingen annan man varken vänner, bekant eller dylikt.
Utan att anklaga någon för något hade jag helt enkelt sagt att jag tycker det är konstigt och ej tillåtits.
Citera
2023-12-17, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Så finns det några datum vi väntar på? Hur ser planeringen ut för rättegång, vet man det? Kommer p7 ( heter det så, psykundersökningen) bli offentlig?

RPU är den stora sinnesundersökningen och den kommer vara sekretessbelagd vilket är lite märkligt just i detta fall där uppgifter om Z varit mycket utlämnande så varför inte lämna ut även föräldrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in