2023-12-18, 09:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
18/12, Z sitter i Es knä med pyjamas och vinterkläder. Vinterkläderna indikerar att de var ute och hur visste E då att Z hade pyjamas under? Och brukar man sitta ner i december med ett barn i knät? (Förutom om man planerat en vinterutflykt eller liknande med sittunderlägg och varm choklad)

Vilket datum låg R i samma säng som V och tittade på film?

Varför visade D tvättstugan för dom? Eller gjorde han ens det?
Det är väldigt mycket konstigheter som poppar upp. Vad är det för "hjälporganisation" egentligen?
Får vem som helst hjälpa till?
Känns otroligt ljusskyggt och ger ingen bra känsla i magen.
Citera
2023-12-18, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av citronzest
Den här veckan är det förhandlingar tisdag, onsdag, torsdag.

Hoppas de sitter jävligt ensamma i sina häkten på julafton och ångrar vad de gjort mot sin dotter.

De lär sitta jävligt ensamma på julafton i varsin häktescell men jag tror knappt de ångrar ett dugg de utsatt Lilla Z för.

Tror inte ens de skänker henne en tanke.

Däremot tror jag att Lilla Z kommer ha sin första riktiga, fina jul med gemanskap, besök av tomten och massa kärlek.
Citera
2023-12-18, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
De lär sitta jävligt ensamma på julafton i varsin häktescell men jag tror knappt de ångrar ett dugg de utsatt Lilla Z för.

Tror inte ens de skänker henne en tanke.

Däremot tror jag att Lilla Z kommer ha sin första riktiga, fina jul med gemanskap, besök av tomten och massa kärlek.

Det enda de två viderna ångrar är förmodligen att de åkte fast och allt uppdagades. Ser tyvärr ingen förmåga till förbättring bara att de blir bättre på att undkomma. Nästa gång försvinner väl barnet spårlöst..

Ser det nästan som överlagt.. hoppas de får sitta länge och hårt så här i önsketider.
Citera
2023-12-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är väldigt mycket konstigheter som poppar upp. Vad är det för "hjälporganisation" egentligen?
Får vem som helst hjälpa till?
Känns otroligt ljusskyggt och ger ingen bra känsla i magen.

När man läser FUP lyser alla varningstecken. D:s arbetskamrater tycker han är obehaglig. Rummet i gamla huset luktar urin och avföring. J framstår som narcissistisk mytoman med Münchhausen by Proxy. Alltid är det nåt elände med nåt av barnen. Ständig jakt på uppmärksamhet.

Man förstår varför Sverige ser ut som det gör när dessa naiva tomtar i Skånes Änglar inte kan genomskåda detta. Något som alla andra sunda människor verkar se direkt. Jag tänker på grannens vittnesmål från EP-anfallet t.ex. Dessa Änglar gör ju för faan världen en okänts i sin fåfänga jakt på godhetsknark.
Citera
2023-12-18, 12:20
Medlem
Jag tycker att tidslinjen för Jasmines skada/handikapp är rörig. Jag trodde att hon satt i rullstol pga skada hon fick vid fall efter "ep-anfall". Men det verkar enligt vittnesmål som att hon redan hade rullstolen.. ? Och när hon var och handlade med Ellinor från Skånes änglar så körde hon dit själv, hämtade själv matvarorna i gångarna i affären... Men senare så "kan hon inte få tag på färdtjänst" osv
Är det bara jag som reagerat på detta eller har jag missat något..?
För mig verkar det som att hon har både Munchausen och Munchausen by proxy..? Eller?
Citera
2023-12-18, 12:23
Medlem
Ellinor lämnar uppenbarligen motstridiga uppgifter huruvida de träffade Z eller inte den gången Malin var med och de var inne i huset. Vad kan hon ha för motiv att ljuga?
Citera
2023-12-18, 13:00
Medlem
Ny artikel i Skånska Dagbladet idag som handlar om den åklagade pappans storasyster som i artikeln kallas för Maria.

Citat:
Kvinnan är i yngre medelåldern, är propert klädd, pratar eftertänksamt och har en vänlig blick. Hon är storasyster till den åtalade pappan.

Hon har alltså tagit ledigt utan lön alla 24 rättegångsdagar. Jobbar inom barnomsorg, inte haft kontakt på 10 år. Chockad och arg över allt åklagaren berättar. Beskriver att hon inte kan förstå hur en människa kan förändras så. Hon beskriver att han förut var snäll och rolig. Alla syskonen hade tuff barndom. Fick inte mycket kärlek. Hon och A har ingen kontakt med deras gemensamma mamma. Hon tog hand om han mycket när han var barn.
Citat:
Min bror och vi andra syskon har haft en tuff och ofta kärlekslös uppväxt, där vi svikits av den som ska älska en mest som barn.

De skriver även att hon vill gärna hälsa på om han hamnar i fängelse och försöka förstå hur det kunde hända och försöka få en relation igen.

Samtidigt vill hon ha rättvisa:
Citat:
Trots att det handlar om hennes egen lillebror så vill hon att han får sitt straff om det visar sig att han är skyldig. – Det måste finnas rättvisa. Har han gjort något så ska han definitivt ha sitt straff. Jag hoppas innerligt att denna lilla flicka en dag kan glömma lite av vad hon varit med om.

Sen står det att det blir förhör med familjehemsmamman, flickans mentor i skolan, nån polis som såg henne på akuten samt tre experter ska prata mycket om hypotermi och ättiksförgiftning.

https://www.skd.se/2023-12-18/maria-tar-ledigt-utan-lon-for-att-vara-i-ratten-brodern-star-atalad-i-attiksfallet
Senast redigerad av Dandeliondier 2023-12-18 kl. 13:07. Anledning: Tillägg av citat
Citera
2023-12-18, 13:12
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnarlyknots
Jag tycker att tidslinjen för Jasmines skada/handikapp är rörig. Jag trodde att hon satt i rullstol pga skada hon fick vid fall efter "ep-anfall". Men det verkar enligt vittnesmål som att hon redan hade rullstolen.. ? Och när hon var och handlade med Ellinor från Skånes änglar så körde hon dit själv, hämtade själv matvarorna i gångarna i affären... Men senare så "kan hon inte få tag på färdtjänst" osv
För mig verkar det som att hon har både Munchausen och Munchausen by proxy..? Eller?
Tror att det handlar om bedrägeri för att få ut bidrag.
Citera
2023-12-18, 13:35
Avslutad
Citat:

Jag har skrattat mycket åt lögnerna från både D och J i FUP.

Som när polisen kom och knackade på i huset.
Det bankades hårt och ingen öppnade.
När väl låssmed var kontaktad och kommer öppnas plötsligt dörren av en krypande J som säger hon fallit av rullstolen och ej kunnat öppna tidigare. Märk väl att det gått lång tid då från polisen kom till låssmed var på plats.

Denna vidriga människa är så enormt sjuk i huvudet.

Och sen, som du skriver, att hon själv plockat varorna i gångarna i affären.

Hon ljuger så hon tror sig själv.

Jag har ställt frågan förr här i tråden men ej sett att jag fått svar - Sitter mamman i rullstol i domstolen under rättegången?
Citera
2023-12-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag har ställt frågan förr här i tråden men ej sett att jag fått svar - Sitter mamman i rullstol i domstolen under rättegången?

Någon som va på plats skrev att mamman kunde gå utan problem i rätten. Visst det är väl inga jättelånga strecket så kanske svårt o säga, men tydligen inte lika handikappad som innan!
Citera
2023-12-18, 13:54
Medlem
Citat:

Münchhausen by proxy är inte aktuellt. Den störningen går ju främst ut på att konstant söka sjukvård o få vårdvinster, därför dom gör barnen sjuka. Mamman här har ju inte sökt vård en enda gång för några skador/sjukdomar. Dom få gånger hon pratat med tex BVC o blivit erbjuden tex dietist eller neurologisk undersökning har dom uteblivit från alla besök.
Citera
2023-12-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Münchhausen by proxy är inte aktuellt. Den störningen går ju främst ut på att konstant söka sjukvård o få vårdvinster, därför dom gör barnen sjuka. Mamman här har ju inte sökt vård en enda gång för några skador/sjukdomar. Dom få gånger hon pratat med tex BVC o blivit erbjuden tex dietist eller neurologisk undersökning har dom uteblivit från alla besök.

Sorry, menar för de andra barnen. Men du har rätt, det är inte MBP. "Bara" bidrags och försäkringsfusk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in