2023-12-18, 16:42
Medlem
Jaha det är ju tråkigt för Erling Haaland att tittarna inte vill betala hans lööön. Det är nog en hel del pengar som skickas över från Sverige till den norrmannen. Oljefonden räcker visst inte på långa vägar.

Vem kommer ta över rättigheterna till PL nu då? Hur skulle det fungera om Viasat säger att nej det här fungerar inte vi måste sälja rättigheterna till någon annan? De är väl nästan där snart?

Men jag ska se klart säsongen i alla fall även om det kostar lite extra. Men till nästa säsong? Näe, kanske inte.
Citera
2023-12-18, 16:45
Medlem
Även hälften av det är sinnesjukt högt.
Redan vid 299kr blev det tack och adjö för mig.

Själv betalar man 35 euro ÅRLIGEN för IPTV stream av hög kvalitet med alla Viaplay och TV4 Fotboll kanaler och tusentals andra kanaler.
Citera
2023-12-18, 16:45
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Telia Play har ett paket där kostnaden är 799,- (949,- f o m 1.februari 2024) och för det får man:

Citat:
All sport från Viaplay - Premier League, Formel 1, NHL, golf, vintersport m.m.

All sport från TV4 Play – SHL, UEFA Champions League, Svenska Cupen, Serie A & LaLiga, NFL m.m.

Hela Allsvenskan & Superettan från discovery+ via TV4 Play

All film, serier & underhållning från Viaplay, TV4 Play, HBO Max & Netflix Standard

Tycker jag inte alls är orimligt - ej heller med 949,- för det paketet.
Citera
2023-12-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
"Företagets existens står på spel, enligt vd ... 'Vi gör allt för att undvika konkurs' ", via Di. Aktien har gått ner 86 procent på tre mån eller 99 procent på tre år. Företagets dödsdans har analyserats med förskräckelse under året av ekonomitidningar. Deras chef som hoppade var den värst betalde under 2022 där han plockade ut 32 miljoner. Låter mer som ett pyramidspel än underhållning.

Om företagets existens står på spel fattar jag inte hur dom tänker. Man höjer rätt duktigt o lär tappa väldigt väldigt många kunder nu.
Varför sänker man inte priset istället för att på så sätt få in en massa nya o samtidigt behålla sina befintliga kunder ..
Citera
2023-12-18, 16:49
Medlem
Gutis avatar
Jag som tecknade upp Viaplay för 199 kr månaden. Viaplay lovade att de aldrig skulle höja månadskostnaden för oss som tecknade abonnemang just då, förutsatt att man inte avslutade det. Det löftet bröt de ju efter några år. Nu vill de alltså ha 699 i månaden istället. Galen utveckling.

Tänk vad många prenumeranter som inte vågat säga upp abonnemanget när det kostade 199kr.
Citera
2023-12-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guti
Jag som tecknade upp Viaplay för 199 kr månaden. Viaplay lovade att de aldrig skulle höja månadskostnaden för oss som tecknade abonnemang just då, förutsatt att man inte avslutade det. Det löftet bröt de ju efter några år. Nu vill de alltså ha 699 i månaden istället. Galen utveckling.

Tänk vad många prenumeranter som inte vågat säga upp abonnemanget när det kostade 199kr.

Den nya höjnngen till 699 kr gäller bara nya abbonenter du kommer därför ha kvar priset du idag betalar för viaplay
Citera
2023-12-18, 17:02
Medlem
De har lån på 14, 5 Miljarder och en del ska betalas nu till nyårsskiftet. Vilket de ej kan göra, så de måste be aktie spararna om nya pengar. Så nu måste ni "viaplay" betala lånen som de tog.

Och de undrar varför de förlorar kunder?
Citera
2023-12-18, 17:10
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Finns säkert massvis med gubbar som inte vet hur internet fungerar som kommer fortsätta betala för att se sin fotboll. Personligen skulle jag aldrig betala 700kr i månaden för det utbudet.

Helt fel smärtgränsen var 549 kr där och då klagade alla så detta var dödsstöten för hela viaplay gruppen. Ny ägare inom 3 månader.
Citera
2023-12-18, 17:10
Medlem
Man delar väl konto med någon och således betalar 349,50:- öre. Värre är det om man vill kolla CL, en match i månaden för 699
Citera
2023-12-18, 17:11
Avslutad
Har ju själv inte Viaplay men vilket jävla pris. Jag hoppas att skeppet sjunker..
Citera
2023-12-18, 17:13
Medlem
Kurt1s avatar
Viaplay tror tydligen att de har en monopolställning och kan straffa kunderna, såsom Postverket.
Citera
2023-12-18, 17:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
”Viaplay chockhöjer priset på sitt största sportpaket.
Nu kommer det kosta 699 kronor istället för 549 kronor att kolla på Premier League, rapporterar DI.
Det är en höjning med 27 procent.”

Betala mer och få mycket mindre skulle man nog kunna kalla Viaplays marknadsföring (har inga rättigheter till Champions League längre bla)

Vad ingår då i detta paket?

Viaplays utbud av Film & serier (riktigt kasst)
Sport
Vintersport, UEFA Europa League, UFC, Bundesliga, DP World Tour m.fl. *
Premium Sport
Premier League, Formula 1, NHL, Golf Majors & Ryder Cup*

Vart går smärtgränsen för er som kollar på sport?

Källa:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/4oPmX6/viaplay-chockhojer-priset-pa-sport-och-serier

https://viaplay.se/se-sv/

haha det här bolaget lär det bli konken för.... Bara en idiot betalar så mycket för att glo på sport i tv-soffan. Herrejösses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in