Citat:
Ursprungligen postat av
Owlman59
Jag hade ett intresse för film och teater förut som jag slutat med för längesen och en gång fråga min pappa mig om det finns någon chans att jag skulle återta det intresset. Jag svara då att det kan finnas möjlighet men att det är väldigt svårt att hitta nytt sällskap till det då det inte går att utöva ensam. Han svara då med att jag kan återgå till mitt gamla sällskap jag gjorde det med förut fast han vet mycket väl att jag hatar dom mer än pesten och att jag hellre går över ett minfält än att gå tillbaka till dom.
Det kan vara att han inte känner till djupet av ditt missnöje med det tidigare sällskapet eller att han hoppas på att det har förändrats sedan du sist var involverad. Kanske är så att han föreslå bekanta för att han tror att det har löst sig mellan er. Skulle han dock känna till hela situationen så låter han bara obrydd och som han inte förstår sig på dina känslor.
Människor är dumma i huvudet och det är svårt att säga varför folk gör som de gör. Kommunikation är viktigt. Har du konfronterat din pappa och pratat ut om det?