2023-12-15, 10:02
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Mängd slemproppar som är fullständigt oförmögna att se att det allt som oftast tas upp och avhandlas väsentligheter som verkligen berör de flestas av oss liv.

Långt emellan ryggrader i det här landet, därför är vi på väg åt hv med musik medans dumpster dykanden pervon ägnar sida upp och sida ned åt Bergmark's tandhälsa och sexliv istället för ämnen. Allt är inte för alla och som alltid finns det sådant där åsikter går isär, men hyggligt mycket är värt ett bättre öde än den absoluta merparten av posterna i den här tråden.

Jag vet inte om en del av skaran bedriver karaktärsmord för att ingen ska fundera över budskapet eller om de verkligen har en som jag ser det en tämligen vidrig personlighet, tyvärr inte mycket som förvånar längre.

Jag håller med.

-

Från en tidigare post:

Min åsikt om ett av Håkan Bergmark's alster på YouTube som förde mig hit om vi lämnar en som jag ser den mycket sjukliga fixering av hans sexliv m.m.
(FB) Håkan Bergmark

Det är extremt lite som avhandlar Bergmarks sexliv i denna tråd mindre 1%. Det är flera i tråden som liksom jag tagit avståndet ifrån det! Så dissa inte hel tråd bara för att några få har gjort vissa inlägg.

Jag är konfunderad över att du försvarar en mytoman som ljuger för egen vinning och berömmelse via ett flertal lik?
Citera
2023-12-15, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EagleOwl
Enklare att bara dissa och gå vidare!?
Kan inte förstå hur ni orkar bry er!

Varför ska jag dissa nån som gör pengar på att hitta på historier om dyk på Estonia, utnyttja de döda? Är du okey med det?

Kollar knappt ens hans videos längre, kollade förr när han lagt upp sånt om tex estonia. Hans lunchklubb där han högläser från frihetsnytt och liknande sidor är inte intressant vilket är tyå 90% av hans videos.

Han utseende eller sexliv är inget jag kommentarerat eller brytt mig om.
Citera
2023-12-15, 12:40
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EagleOwl
Enklare att bara dissa och gå vidare!?
Kan inte förstå hur ni orkar bry er!

Ganska enkelt att vända på frågan, varför tar du strid för Håkan i ett anonymt forum på internet?

För egen del sällar jag mig till övriga argument du bemöts av, dvs att han försöker slå mynt och göra sig berömd på offer från Estoniakatastrofen utan något som helst belägg. Att han dessutom gått full vatnik sedan den fullskaliga invasionen av Ukraina och sprider konspirationsteorier om det ena och det andra (som han dessutom försöker ta egen cred för) gör honom inte större i mina ögon, snarare tvärtom. Sammankopplat med detta har han en överlägsen självbild, mobbar sina motståndare (och även sina följare), gör andras idéer till sina och tror på allvar att hans youtube-kanal är on par med riktiga nyhetskanaler, även mera framgångsrika alternativa kanaler. Det stör mig tillräckligt mycket för att engagera mig.

Sexuella preferenser intresserar mig inte alls. Håkans utseende intresserar mig inte heller, däremot finns delar av hans fysik som skvallrar om alkoholism och osunt leverne, vilket absolut hänger ihop med det han säger och gör. Det är uppenbart att de som stödjer Håkan ekonomiskt även underblåser och förstärker hans missbruk.

Hur orkar du bry dig?
Senast redigerad av Ovrall 2023-12-15 kl. 13:00.
Citera
2023-12-15, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Njae, håller inte riktigt med dej, sett honom på Systemet Götgatan (Ringen) och vår allas Befälhavare Bergmark var minst lika äcklig IRL som på yt.

Kanske varierar. Men ett par gånger jag sett honom har han sett rätt okej och fräsch ut.

Han är sig lik så man känner igen honom rätt direkt.
Citera
2023-12-15, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Kanske varierar. Men ett par gånger jag sett honom har han sett rätt okej och fräsch ut.

Han är sig lik så man känner igen honom rätt direkt.

Även en blind höna kan finna ett korn, någon gång per år lär Fyllot passerat en dusch och du kanske har stött på honom en av dessa ytterst få dagar på året 😅.
Citera
2023-12-15, 20:19
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestervikarie
Det var 5 st. Först hamnade 4 på sjukhus. I en video några dagar senare så hade alla 5 hamnat på sjukhus. Glöm inte att Håkan jobbat i Estland i början av 90-talet och åkt med Estonia många gånger. Han jobbade även på MTG med Adam Alsing. Har även haft opalgruva i Australien.

Opalgruva… det förklarar hans lyxiga livsstil.
Citera
2023-12-16, 04:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Ganska enkelt att vända på frågan, varför tar du strid för Håkan i ett anonymt forum på internet?

För egen del sällar jag mig till övriga argument du bemöts av, dvs att han försöker slå mynt och göra sig berömd på offer från Estoniakatastrofen utan något som helst belägg. Att han dessutom gått full vatnik sedan den fullskaliga invasionen av Ukraina och sprider konspirationsteorier om det ena och det andra (som han dessutom försöker ta egen cred för) gör honom inte större i mina ögon, snarare tvärtom. Sammankopplat med detta har han en överlägsen självbild, mobbar sina motståndare (och även sina följare), gör andras idéer till sina och tror på allvar att hans youtube-kanal är on par med riktiga nyhetskanaler, även mera framgångsrika alternativa kanaler. Det stör mig tillräckligt mycket för att engagera mig.

Sexuella preferenser intresserar mig inte alls. Håkans utseende intresserar mig inte heller, däremot finns delar av hans fysik som skvallrar om alkoholism och osunt leverne, vilket absolut hänger ihop med det han säger och gör. Det är uppenbart att de som stödjer Håkan ekonomiskt även underblåser och förstärker hans missbruk.

Hur orkar du bry dig?
Själv är jag en simpel man. Jag roas min inre bild av Överbefälhavare Bergmark på alla fyra i kajutan. Bakom står den lille konduktören Öjvind och pumpar röv så att både buken och hakan vajar. Högar med ölburkar överallt. Håkan väser mellan spjälstaketet av tänder fram
" - Ååhh, åååh, hamra bakfittan på mig som havet hamrade på bogvisiret -94"

Segelbåten, som står uppställd på en kärra på land, gungar fram och tillbaka i natten på kärran i den mörklagda och vinterstängda småbåtshamnen.

Citera
2023-12-17, 19:20
Medlem
Fläskhakan blir mer och mer rabiat för varje sändning, Fyllskallen Bergröv fortsätter läsa högt ur andra medier
De saknar nog att mötas irl, tycker han ska vifta lite mer med papper skriva med blyerts...
Citera
2023-12-18, 12:08
Medlem
Oldgs avatar
En liten men intressant sak! Enligt Rockwater, SHK och JAIC så har ingen Bergmark dykt på Estonia för deras räkning. https://postimg.cc/qg1wGQNw
Källa: Estoniafyndets bildarkiv.
Citera
2023-12-18, 13:00
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldg
En liten men intressant sak! Enligt Rockwater, SHK och JAIC så har ingen Bergmark dykt på Estonia för deras räkning. https://postimg.cc/qg1wGQNw
Källa: Estoniafyndets bildarkiv.

Vet inte om Håkan hävdar att han dykt på uppdrag av Rockwater, han brukar säga att det var marinen som dök. Men om marinen dykt skulle väl det framgå i Haverikommissionen? Går det ens att belägga att Marinen dykt på Estonia, hösten 94 som Håkan hävdar eller vid något annat tillfälle?
Citera
2023-12-18, 14:06
Medlem
Oldgs avatar
Citat:
Vet inte om Håkan hävdar att han dykt på uppdrag av Rockwater, han brukar säga att det var marinen som dök. Men om marinen dykt skulle väl det framgå i Haverikommissionen? Går det ens att belägga att Marinen dykt på Estonia, hösten 94 som Håkan hävdar eller vid något annat tillfälle?

Han har hävdat att han kände dykarna på Rockwater som dök på Estonia. Sven Anér ville utesluta att han dykt med just Rockwater. Witte kallade Aner för "spion" då han ifrågasatte Bergmark.

När det gäller marinen så har de lämnat en rapport till Riksdagen på en förfrågan ifrån Lars Ångström. Försvarsmakten har inte dykt på Estonia 1994. De kunde inte av tekniska skäl. Se artikel https://www.svd.se/a/eb5778de-6970-3e9d-bf8f-1e92f1b43c91/estoniadykningar-okanda-av-forsvaret Se även tidigare sammanfattning (FB) Håkan Bergmark

Sedan det bästa beviset för han aldrig dök är att OM det hade varit en hemlig operation så hade han blivit arresterad för "obehörig befattning med hemlig uppgift" då han avslöjar en hemligstämplad operation. Eftersom Försvarsmakten inkluderar även MUST som Bergmark hänvisar till, så är slutsatsen ganska enkel. Karln ljuger lika bra som han super.
Senast redigerad av Oldg 2023-12-18 kl. 14:11.
Citera
2023-12-18, 16:37
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Citat:

Och varför skulle marinen dyka på Estonia när Rockwater var anlitade för att göra det? Rockwater som hade utrustning och dykare utbildade för att arbeta på det djupet. Rockwater använde dykarklocka och som jag gissar är standard på det djup som Estonia ligger på. Och även om det var tekniskt möjligt för marinen att dyka på det djupet 1994 så frågar man sig varför de skulle ta risken? Att skicka ner dykare som inte var tränade på det djupet och dessutom välja ut en före detta värnpliktig för detta farliga uppdrag? Mannen i fråga hade gjort värnplikten 15 år tidigare och därefter vistats utomlands en längre tid. Känns inte som förstavalet direkt om marinen hade velat dyka på Estonia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in