Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
Om du följt henne så hade du kanske tänkt ett varv till ! Hon har " lånat " pengar , fått pengar och tiggt pengar av människor som antigen inte haft förstånd att fatta nör de swishat henne 1000 lappar el trott på hennes lögner .... låna mig 500 så får du tillbaka 1000 . När pengarna skulle återbetalas och inget händer så blir dessa ev mindre intelligenta människor panik ! Då hotar hon dem tom att hon ska göra som illa , lägger upp deras namn och mobil nr . Nästa gång sitter hon och anser att handikappade barn inte ska få leva lite skrattretande med tanke på att hon är lågbegåvad och förståndshandikappad bla . Så det stora hela är väl att ja var är världen på väg när denna individ fått 10 000 tals kronor in på sitt konto av människor med dålig insikt och ett stort hjärta blir uthängd och hotade och utan sina sista pengar ( ja fullt normalt tänkande personer skulle inte swisha sina sista kr till en okänd) men det är precis dem som hon har lyckats lura och sedan hängt ut dem i alla sina lives ! Därför är många rejät förbannad på henne ..... med all rätt !!!
Bara för att man har en funktionsnedsättning innebär inte det per automatik att man kan begå bedrägerier , lura , hota människor utan att det blir konsekvenser . Så länge som människor låter sig luras av henne så tyvärr så är hon kvar på sociala medier och utnyttjar svaga , lätt manipulerade och svag begåvade människor . Och nej hon söker INTE en samhörighet m någon ..... Hon söker någon dum att utnyttja för att få pengar till spel och shopping .
Jag har följt henne länge och vet allt hon gjort. Det är aldrig, verkligen ALDRIG ok att skylla på en diagnos. Men däremot är det en förklaring till hennes beteende. Hade hon inte varit på sociala medier hade det varit så mycket bättre för henne.
Men tyvärr är det så att hon verkligen inte förstår bättre. Hon förstår ju inte ens att hon ljuger. För henne är det sanning där och då. Annars hade hon ju inte i nästa mening sagt emot sig själv. Hon satt nyligen och förklarade varför hon inte kan jobba, pga hon är lågbegpvad etc. I nästa mening är hon mensa smart.
Jag har jobbat med personer likt henne i hela mitt vuxna liv, och det är inte lätt.
Det är synd om henne som hamnat i detta. Hon borde verkligen inte vara på sociala medier. Men hon kommer ju inte självmant sluta.
Förstår man inte själv att man har svårigheter så kommer det inte hjälpa med förvaltare eller lss boende. Tyvärr.
Jag försvarar absolut inte det hon gjort och gör. För det är oskyldiga ofta unga människor som blir drabbade.