• 1
  • 2
2023-12-15, 10:20
Medlem
theUFOsummoners avatar
En summerad video över incidenten med close-up av KC10 Refueling jet + två F35 som tankar i luften, där man i en ny förstorad slow-motion kan se att objektet ev. roterar och har "antenner":

https://www.youtube.com/watch?v=4rvwskJTgYU

@ 1:31 (UAP passerar snabbt)
@ 4:40 (UAP passerar snabbt)
@ 6:57 (UAP står stilla)
@ 7:54 (UAP Replay - ser ut som att den snurrar och har "antenner" av något slag?)

Utdrag från Defense Scoop med anledning av observerade ORBER:
"Kirkpatrick [AARO] also shared that his team has observed that the typically reported features of UAP they’re tracking so far are are “mostly 1 to 4 meters [in size]; white, silver, translucent and metallic [in color]; [flying at] 10,000 to 30,000 feet with apparent velocities from stationary to Mach 2.”

Källa:
https://defensescoop.com/2023/04/19/...han-650-cases/
Citera
2023-12-16, 08:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
En summerad video över incidenten med close-up av KC10 Refueling jet + två F35 som tankar i luften, där man i en ny förstorad slow-motion kan se att objektet ev. roterar och har "antenner":

@ 7:54 (UAP Replay - ser ut som att den snurrar och har "antenner" av något slag?)

"Kirkpatrick [AARO] also shared that his team has observed that the typically reported features of UAP they’re tracking so far are are “mostly 1 to 4 meters [in size]; white, silver, translucent and metallic [in color]; [flying at] 10,000 to 30,000 feet with apparent velocities from stationary to Mach 2.”

Källa:

Från samma källa: Kirkpatrick stated that AARO’s research “has found no credible evidence thus far of extra-terrestrial activity, off-world technology, or objects that defy the known laws of physics.
Citera
2023-12-16, 17:57
Medlem
Nice. Men strunta i SnakePlissken, han är i bästa fall en dogmatisk "skeptiker" eller ett troll.

Det avgörande är kameramannens åsikt och om det finns nån kartläggning för planet. Det skulle kunna vara en ballong som råkade befinna sig mellan planet och kameran, och som därmed återkommer när planet cirkulerar (om det är så det går till när man tankar). Med tanke på att han följer planet med kameran och sen konstaterar att det nog är en ballong tror jag antyder att ufot ligger rätt stilla, likt en ballong.

Men jag vet inte hur sannolikt det är och vilka slutsatser man kan dra av den information som finns. Oavsett är det inte mycket att följa upp på misstänker jag.

Rätt charmigt att det finns en kanal som sysslar med att enbart filma flygplan på en flygplats.
Citera
2023-12-16, 22:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Nice. Men strunta i SnakePlissken, han är i bästa fall en dogmatisk "skeptiker" eller ett troll.
Varför ska man strunta i att jag citerar samma källa som inlägget jag kommenterar? Är det inte intressant om källorna inte bekräftar din bias!

Citat:
Det avgörande är kameramannens åsikt och om det finns nån kartläggning för planet. Det skulle kunna vara en ballong som råkade befinna sig mellan planet och kameran, och som därmed återkommer när planet cirkulerar (om det är så det går till när man tankar). Med tanke på att han följer planet med kameran och sen konstaterar att det nog är en ballong tror jag antyder att ufot ligger rätt stilla, likt en ballong.

Men jag vet inte hur sannolikt det är och vilka slutsatser man kan dra av den information som finns. Oavsett är det inte mycket att följa upp på misstänker jag.

Rätt charmigt att det finns en kanal som sysslar med att enbart filma flygplan på en flygplats.

Så du håller med mig, och du håller med källan. Så varför kände du att du behövde skriva att man ska strunta i mig?
Citera
2023-12-19, 09:37
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför ska man strunta i att jag citerar samma källa som inlägget jag kommenterar? Är det inte intressant om källorna inte bekräftar din bias!

Diskrepansen är att jag citerade den objektiva rapporteringen.
Du citerar den subjektiva konklusionen (bias).

AAROs rapportering säger i stil med:
Okända objekt är i vårt luftrum som gör saker vi inte kan identifiera med teknik vi inte känner till.

KIRKPATRICK säger att detta inte är något bevis för "utomjordingar" vilket per definition är korrekt, men det är inte ett 2 kilometer långt rymdskepp som gör Mach 1000 heller - även om intelligens kommer fram till en annan slutsats.

Övrig diskussion om AARO känns dock off-topic i denna tråd.
Citera
2025-03-09, 00:47
Medlem
Sök på "Patrick Jackson orbs" på Youtube, han har luskat ut fenomenet med flygande silverorber. Det har enligt honom även en koppling till Poltergeistfenomen. Han har skrivit två böcker, quantum paranormal och the sphere network som kom ut för några veckor sedan. Återkom gärna med feedback när ni studerat hans slutsatser och fynd, tycker hans teori är rimlig. Dessa orber är samma fenomen som så kallade "Foo fighters" som dokumenterats i bilder under WW2 och som också rapporterades av båda stridande sidors respektive flygvapen.

Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner

Källa:
Senast redigerad av charlie80 2025-03-09 kl. 00:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in