2023-12-16, 00:35
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante08
Mamman skriver På Facebook:
INFÖR HELGEN 🕯️🕯️🕯️
Hjälp oss att hitta Elliott! I helgen och dagsljuset: hjälp oss att kolla stugor du känner till där ingen varit sedan snöovädret 27-29 november.
Tyvärr har inget framkommit som gör sökområdet mindre. Vi pratar fortfarande om en tiomilsradie från masten i Jävre.
Polisens utredning av data från masttömningen kommer fortsätta under nästa vecka.
Vill du hjälpa oss? Var snäll och med alla du känner som har en stuga inom 10 mil från Jävre. Har de varit och kollat stugan sedan snöovädret 27-29 november?
Även om det verkar osannolikt för att stugan ligger långt från plogad väg, hjälp oss att utesluta möjligheten.
Ingen vet vad som hänt. Kan bilen ha kört fast och Elliott sökt skydd? Vi behöver vara öppna för alla möjligheter.
Vi i familjen behöver din lokalkännedom och din hjälp.
Det är nu mer än två veckor sedan Elliott försvann. Hade bilen varit synlig från vägen hade den sannolikt hittats vid det här laget. Vi behöver hjälp av dig som kan röra dig utanför vägarna. Skoterförare hjälp oss hålla uppsikt, och tack till alla som kan åka och kolla sina fritidshus.
De som var ute och körde tisdagkvällen 28 november och kan ha sett en mörkgrå Volvo S 80, låt polisen veta var du såg den.
Ha en fin helg! 🕯️🕯️🕯️

Hon talar om en tiomilsradie från masten. Men är det en 4G-mast så är räckvidden runt tio kilometer. Maximal räckvidd för en normal 4G-mast i idealiska förhållanden är väl cirka 15 km. Eller är masten i Jävre någon sorts specialmast med längre räckvidd?

Sen vet jag inte om det i praktiken räcker med vare sig tio km eller ens 10 mil. Han kan ju ha tagit sig vidare efter att mobilen stängts av. Men visst, i brist på annan info är väl det vettiga att utgå från masten.
Citera
2023-12-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hon talar om en tiomilsradie från masten. Men är det en 4G-mast så är räckvidden runt tio kilometer. Maximal räckvidd för en normal 4G-mast i idealiska förhållanden är väl cirka 15 km. Eller är masten i Jävre någon sorts specialmast med längre räckvidd?

Sen vet jag inte om det i praktiken räcker med vare sig tio km eller ens 10 mil. Han kan ju ha tagit sig vidare efter att mobilen stängts av. Men visst, i brist på annan info är väl det vettiga att utgå från masten.
Dåligt väder och halt väglag, så är det väl mest sannolikt att han har kört av vägen. Bilen hittas väl till våren i ett dike, ute i terrängen eller i ett vattendrag.
Citera
2023-12-16, 15:50
Medlem
Timeouts avatar
Nytt inlägg på mammans facebook. Ett event för Elliot.

✨SAMLING FÖR ELLIOTT ✨
Vi är så många runt om i Skellefteå som berörts av att Elliott är saknad.
Vi vill därför bjuda in till en gemenskap innan julen, där vi kan mötas i vår önskan att Elliott ska komma hem.
Varmt välkommen till Skellefteå Landskyrka torsdag 21 december kl 18.00 - 21.
Under kvällen finns möjlighet att tända ett ljus för att Elliott ska komma hem.
Här finns möjlighet att prata med varandra, att prata med en präst eller bara sitta i tystnad.
Alla är välkomna!
Ingen anmälan krävs.
Elliott är saknad, men inte försvunnen. Någonstans är han - och tillsammans kommer vi att hitta honom!
Arrangörer är Svenska Kyrkan i Skellefteå tillsammans med Elliotts föräldrar Erik Hultqvist och Anna Larsson

https://www.facebook.com/events/711564790921994/?ref=newsfeed
Citera
2023-12-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

Håller med om att det är märkligt att uppgifterna här inne skiljer sig så mycket från vad polis och familj säger..

Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Dåligt väder och halt väglag, så är det väl mest sannolikt att han har kört av vägen. Bilen hittas väl till våren i ett dike, ute i terrängen eller i ett vattendrag.

Okej, hur förklarar du att han satte sig i bilen och körde 6 mil hemifrån i snö och trafikkaos utan att berätta något för någon? Hur förklarar du anledningen till att han stängde av telefonen istället för att larma?
Citera
2023-12-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nytt inlägg på mammans facebook. Ett event för Elliot.

✨SAMLING FÖR ELLIOTT ✨
Vi är så många runt om i Skellefteå som berörts av att Elliott är saknad.
Vi vill därför bjuda in till en gemenskap innan julen, där vi kan mötas i vår önskan att Elliott ska komma hem.
Varmt välkommen till Skellefteå Landskyrka torsdag 21 december kl 18.00 - 21.
Under kvällen finns möjlighet att tända ett ljus för att Elliott ska komma hem.
Här finns möjlighet att prata med varandra, att prata med en präst eller bara sitta i tystnad.
Alla är välkomna!
Ingen anmälan krävs.
Elliott är saknad, men inte försvunnen. Någonstans är han - och tillsammans kommer vi att hitta honom!
Arrangörer är Svenska Kyrkan i Skellefteå tillsammans med Elliotts föräldrar Erik Hultqvist och Anna Larsson

https://www.facebook.com/events/711564790921994/?ref=newsfeed

Jösses.. ska det be's och tändas ljus för att han ska komma hem? Vore det inte bättre att försöka jobba fram en profilering och en strategi i det fortsatta sökandet..

Man har sökt i områden kring Jävre i över en vecka nu, både polis med helikopter, Missing People, yrkesförare, familjen, boende, stugägare och andra privatpersoner utan resultat. Det är hög tid att tänka utanför den boxen nu.
Citera
2023-12-16, 16:01
Avslutad
Vet man när han åkte? Man vet när senast kontakt var med vänner och familj, och man vet tidpunkten när mobilen stängdes av i Jävre. Hur stort är glappet mellan sista livstecken och mobilens avstängning?
Citera
2023-12-16, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Jösses.. ska det be's och tändas ljus för att han ska komma hem? Vore det inte bättre att försöka jobba fram en profilering och en strategi i det fortsatta sökandet..

Man har sökt i områden kring Jävre i över en vecka nu, både polis med helikopter, Missing People, yrkesförare, familjen, boende, stugägare och andra privatpersoner utan resultat. Det är hög tid att tänka utanför den boxen nu.
Jo men visst!. Hur funkar dom i Peru när någon försvinner?.
Citera
2023-12-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SivansLillebror
Vet man när han åkte? Man vet när senast kontakt var med vänner och familj, och man vet tidpunkten när mobilen stängdes av i Jävre. Hur stort är glappet mellan sista livstecken och mobilens avstängning?

Inget har framkommit om det, men är en sak som borde upplysas om. Förhoppningsvis får polisen fram hans rörelser snabb och delar med sig.
Citera
2023-12-16, 19:55
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

Tycker nog att det är ett utmärkt sätt att samtala om det som hänt. Utan närvaro av polis i en trygg miljö kan småsaker framkomma, sånt som vederbörande kanske anser vara oviktigt men som tillsammans med någon annans lilla pusselbit ger en helt ny ledtråd.
Citera
2023-12-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tycker nog att det är ett utmärkt sätt att samtala om det som hänt. Utan närvaro av polis i en trygg miljö kan småsaker framkomma, sånt som vederbörande kanske anser vara oviktigt men som tillsammans med någon annans lilla pusselbit ger en helt ny ledtråd.

Jo visst.. information som ändå inte kommer ut till allmänheten.
Det är mer än en halv vecka till mötet, ska alla tända ljus och be en bön till dess?

Ledsen, men jag förstår verkligen inte hur integritet och fasad kan vara viktigare än att hitta honom. Hade det varit jag som var försvunnen hade jag varit besviken på min familj om de gjort likadant, men jag känner inte Elliot, det här är kanske det han velat.
Citera
2023-12-16, 21:02
Medlem
Citat:
Jo visst.. information som ändå inte kommer ut till allmänheten.
Det är mer än en halv vecka till mötet, ska alla tända ljus och be en bön till dess?

Ledsen, men jag förstår verkligen inte hur integritet och fasad kan vara viktigare än att hitta honom. Hade det varit jag som var försvunnen hade jag varit besviken på min familj om de gjort likadant, men jag känner inte Elliot, det här är kanske det han velat.
Oavsett vad vi känner till kan ju vad som helst hänt honom. Även om han stängde av mobilen i Jävre kan han ju vara långt därifrån, norrut eller kanske på väg hem. Kan ju ha svängt av och kört fast någonstans om det inte är en olycka och bilen hamnat så den inte syns.
Citera
2023-12-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Oavsett vad vi känner till kan ju vad som helst hänt honom. Även om han stängde av mobilen i Jävre kan han ju vara långt därifrån, norrut eller kanske på väg hem. Kan ju ha svängt av och kört fast någonstans om det inte är en olycka och bilen hamnat så den inte syns.

Absolut, det är ju just det som är så frustrerande.. att vad som helst kan ha hänt och familjen gör ingenting för att vi ska kunna utesluta eller prioritera någon teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in