Citat:
Ursprungligen postat av
Magicadespell
Minnpoöng var att CP-skada inte har med intelligens att göra. Utan är en fysisk skada.
Helt rätt! Det har visat sig lite i ena halvan av kroppen vilken hon nu tränar upp. Hon har gjort oehörda framsteg under sommaren och är i fortsatt behov av fysisk träning. Hon höll på och lära sig simma i somras och ska ha börjat spela fotboll i höstas. Lek därtill att hon har fått rullskridskor av sina föräldrar så hon övar upp balansen också

Hon skriver med både höger och vänster hand, det roliga är att med ena handen skriver hon baklänges.
Hennes nuvarande föräldrar är kanonbra och mamman säger att Z definitivt inte har en hjärnskada. Som du så bra uttrycker det så har en CP skada inget med intelligensen att göra. Hennes är dessutom så lindrig så att neurologen skulle normalt vänta med att sätta en sådan diagnos. Dock tror hon att det kan hjälpa Z så alla är medvetna om varför hon i början har vissa problem med att springa t ex.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------
Nu måste jag skriva något jag tänkt på ett tag. Ni har läst SMS:en mellan föräldrarna? Tror det var aktbilaga 200? Den mannen är rädd för sin fru inget snack om saken, som hon kör med honom! Jag börjar omvärdera hur deras tillvaro har sett ut.. Han är för sjutton som en strykrädd hund, jätterädd för sin fruga och hennes temprament.
Jag tror mer och mer att Jasmine har varit herre i huset och alla har dansat efter hennes pipa. Hon gnäller och beklagar sig och skäller ut gubben utan anledning. Jag fattar inte hur han har stått ut.
När han var på sjukhuset under natten och dagen med Z så anklagade hon honom för att sms med "Andersson" hans stora barn. Han fick svära på att han inte sms:ade med någon annan än henne.
Sedan var det hon som tvingade han att ta foto. När han sa att det inte var så lämpligt frågade hon om det kunde vara så jäv*a svårt? Förmodligen ville hon lägga upp foto på facebook med Z fullt med slangar så hon kunde få medlidande och en massa "stackars Z och stackar dig, hur mycket ska du orka egentligen"?