2023-12-14, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Öva lite läsning. Att det är allmänt känt att den breda allmänheten vårdslöst drar slutsatser av en diagnos och tror att autism sitter i huvudet, är en diagnos och alltså är du sjuk i huvudet, borde inte behöva förklaras. Att J inte är överbegåvad framgår när hon öppnar munnen eller rör på huvudet. Om J fostrats med grova bestraffningar, såsom ättika etc vilket framgår av syskonens förhör, kan J mycket väl få behovet att utsätta sin dotter Z för samma behandling hon själv fått som barn. Särskilt om det finns en igenkänning i Z.
Du behöver inte tala om för oss att det är fel. Det är fel att ha sitt barn bundet vid en bilbarnstol också. Och att ställa fram ett glas 24% ättika. Ännu mer fel att ta en tratt och hälla i barnet detta.
Finns det fler oklarheter??

Det är mycket som behöver förklaras gång på gång i den här tråden. Du förklarar själv en massa i din postning som repeterats massor av gånger i tråden, och som jag inte invänt mot (apropå att öva läsning).

Känner du Z eftersom du vet hur hon rör på huvudet och hur hon pratar, och är därmed kvalificerad att göra en bedömning av hennes färdigheter eller är du bara allmänt sjuk i huvudet?
Citera
2023-12-14, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är mycket som behöver förklaras gång på gång i den här tråden. Du förklarar själv en massa i din postning som repeterats massor av gånger i tråden, och som jag inte invänt mot (apropå att öva läsning).

Känner du Z eftersom du vet hur hon rör på huvudet och hur hon pratar, och är därmed kvalificerad att göra en bedömning av hennes färdigheter eller är du bara allmänt sjuk i huvudet?
Han/hon talar om Jasmine/mamman.
Citera
2023-12-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
https://www.bildtagg.se/bild/be3ice2h1gspjyp7g7ezgt6

Jag är inte helt insatt i fallet. Min hobbyanalys av bilderna. Mamman ser normal ut men saknar helt glöd i ögonen på vissa bilder. Kan va droger, psykiska problem eller bara livet. Pappan ler men det är något i ögonen som inte stämmer. Jag tycker det ser ut som en person som kämpar på för att hålla uppe fasaden fast allt bakom redan har rasat.

Båda ska straffas med tanke på skicket flickan var i. Men om jag ska gissa handlar det om psykisk ohälsa på mammans sida. Pappan har sen hållit ihop allt efter bästa förmåga men till sist sprack det.
Citera
2023-12-14, 21:58
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicadespell
Minnpoöng var att CP-skada inte har med intelligens att göra. Utan är en fysisk skada.

Helt rätt! Det har visat sig lite i ena halvan av kroppen vilken hon nu tränar upp. Hon har gjort oehörda framsteg under sommaren och är i fortsatt behov av fysisk träning. Hon höll på och lära sig simma i somras och ska ha börjat spela fotboll i höstas. Lek därtill att hon har fått rullskridskor av sina föräldrar så hon övar upp balansen också Hon skriver med både höger och vänster hand, det roliga är att med ena handen skriver hon baklänges.

Hennes nuvarande föräldrar är kanonbra och mamman säger att Z definitivt inte har en hjärnskada. Som du så bra uttrycker det så har en CP skada inget med intelligensen att göra. Hennes är dessutom så lindrig så att neurologen skulle normalt vänta med att sätta en sådan diagnos. Dock tror hon att det kan hjälpa Z så alla är medvetna om varför hon i början har vissa problem med att springa t ex.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Nu måste jag skriva något jag tänkt på ett tag. Ni har läst SMS:en mellan föräldrarna? Tror det var aktbilaga 200? Den mannen är rädd för sin fru inget snack om saken, som hon kör med honom! Jag börjar omvärdera hur deras tillvaro har sett ut.. Han är för sjutton som en strykrädd hund, jätterädd för sin fruga och hennes temprament.

Jag tror mer och mer att Jasmine har varit herre i huset och alla har dansat efter hennes pipa. Hon gnäller och beklagar sig och skäller ut gubben utan anledning. Jag fattar inte hur han har stått ut.
När han var på sjukhuset under natten och dagen med Z så anklagade hon honom för att sms med "Andersson" hans stora barn. Han fick svära på att han inte sms:ade med någon annan än henne.
Sedan var det hon som tvingade han att ta foto. När han sa att det inte var så lämpligt frågade hon om det kunde vara så jäv*a svårt? Förmodligen ville hon lägga upp foto på facebook med Z fullt med slangar så hon kunde få medlidande och en massa "stackars Z och stackar dig, hur mycket ska du orka egentligen"?
Senast redigerad av why123 2023-12-14 kl. 22:05.
Citera
2023-12-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Helt rätt! Det har visat sig lite i ena halvan av kroppen vilken hon nu tränar upp. Hon har gjort oehörda framsteg under sommaren och är i fortsatt behov av fysisk träning. Hon höll på och lära sig simma i somras och ska ha börjat spela fotboll i höstas. Lek därtill att hon har fått rullskridskor av sina föräldrar så hon övar upp balansen också Hon skriver med både höger och vänster hand, det roliga är att med ena handen skriver hon baklänges.

Hennes nuvarande föräldrar är kanonbra och mamman säger att Z definitivt inte har en hjärnskada. Som du så bra uttrycker det så har en CP skada inget med intelligensen att göra. Hennes är dessutom så lindrig så att neurologen skulle normalt vänta med att sätta en sådan diagnos. Dock tror hon att det kan hjälpa Z så alla är medvetna om varför hon i början har vissa problem med att springa t ex.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------------

Nu måste jag skriva något jag tänkt på ett tag. Ni har läst SMS:en mellan föräldrarna? Tror det var aktbilaga 200? Den mannen är rädd för sin fru inget snack om saken, som hon kör med honom! Jag börjar omvärdera hur deras tillvaro har sett ut.. Han är för sjutton som en strykrädd hund, jätterädd för sin fruga och hennes temprament.

Jag tror mer och mer att Jasmine har varit herre i huset och alla har dansat efter hennes pipa. Hon gnäller och beklagar sig och skäller ut gubben utan anledning. Jag fattar inte hur han har stått ut.
När han var på sjukhuset under natten och dagen med Z så anklagade hon honom för att sms med "Andersson" hans stora barn. Han fick svära på att han inte sms:ade med någon annan än henne.
Sedan var det hon som tvingade han att ta foto. När han sa att det inte var så lämpligt frågade hon om det kunde vara så jäv*a svårt? Förmodligen ville hon lägga upp foto på facebook med Z fullt med slangar så hon kunde få medlidande och en massa "stackars Z och stackar dig, hur mycket ska du klara egentligen"?

Jag har gjort samma reflektion som du med sms:en dom emellan. Hon är som en orm som hugger helt plötsligt utan förvarning. Hon skriver ens stunden hyfsat ”normala” sms för att i nästa sekund skriva saker i stil med ”din nolla du har förstört mitt liv”. Totalt opålitlig. Och han ifrågasätter aldrig hennes sätt att skriva.
Citera
2023-12-14, 22:07
Medlem
En sak jag tänkt på och jag vet inte om åklagaren har ifrågasatt det. Men varför all detta tjat om bikarbonat i sms och listor att handla? Och han handlar det inte bara en gång utan två (vad jag läst). Jag är 36 och lagar väldigt mkt mat och är en riktig ”mat-mor” men jag har nog aldrig köpt bikarbonat. Hon skriver ju även om det i sms till D och ifrågasätter om Z råkat fått i sig det.
Citera
2023-12-14, 22:12
Medlem
Jag har kan inte öppna den fupen som finns på 159/160 som andra verkat kunna öppna. Någon som kan dela den?
Citera
2023-12-14, 22:21
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stellastassar
Jag har gjort samma reflektion som du med sms:en dom emellan. Hon är som en orm som hugger helt plötsligt utan förvarning. Hon skriver ens stunden hyfsat ”normala” sms för att i nästa sekund skriva saker i stil med ”din nolla du har förstört mitt liv”. Totalt opålitlig. Och han ifrågasätter aldrig hennes sätt att skriva.

Det förhållandet är så ojämnt det kan bli. Sedan det att han lämnade iväg sina barn. Det var förvisso en vårdnadstvist och under de första åren hade han dem. MEN sedan tog de barnen för mycket tid från S och M och hon låtsas inför förhörsledarna att hon har kontakt med dem. I själva verket blir hon helt galen och han ö.h.t messar med dem. Hon visade nog sin trevliga sida 2-3 år sedan var det slut med det.

Absolut att det är en ynkedom att välja en kärring framför sina barn, så är det. Men jag är säker på att hon ställde ett ultimatum att han skulle skita i sina egna barn och istället adoptera M.
Något extremt humoristiskt mitt i denna tragiska soppan är att hon tvingade honom att gå en massa pappakurser för han var inte så bra pappa innan
Citera
2023-12-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan85
Jag har kan inte öppna den fupen som finns på 159/160 som andra verkat kunna öppna. Någon som kan dela den?

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

.
Citera
2023-12-14, 22:32
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stellastassar
En sak jag tänkt på och jag vet inte om åklagaren har ifrågasatt det. Men varför all detta tjat om bikarbonat i sms och listor att handla? Och han handlar det inte bara en gång utan två (vad jag läst). Jag är 36 och lagar väldigt mkt mat och är en riktig ”mat-mor” men jag har nog aldrig köpt bikarbonat. Hon skriver ju även om det i sms till D och ifrågasätter om Z råkat fått i sig det.

Jag tror det ligger till så här: Åklagaren ska ta fram allt positivt och negativt om de åtalade. De typiska sms:en mellan de två är vad de ska handla, bristen på pengar och att hon skäller ut honom.

Du har rätt i sak att bikarbonat används väl inte så mycket i matlagning, utom i pepparkakor eller? Däremot kombinationen ättika och bikarbonat är mycket populärt att städa med vilket jag lärde mig för några år sedan och köpte hem båda.

De sms:en ska alltså vara till fördel för de åtalade så att inte advokaterna senare kommer och säger: ni visar upp ättikan men inte bikarbonaten, dessa används tillsammans.

Numera (typ) när man ska vara miljövänlig så är det inne att använda såna grejer och på sikt kan det nog bli billigare också. Tror det är något sådant som ligger bakom.
Senast redigerad av why123 2023-12-14 kl. 23:00.
Citera
2023-12-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Sedan var det hon som tvingade han att ta foto. När han sa att det inte var så lämpligt frågade hon om det kunde vara så jäv*a svårt? Förmodligen ville hon lägga upp foto på facebook med Z fullt med slangar så hon kunde få medlidande och en massa "stackars Z och stackar dig, hur mycket ska du orka egentligen"?

Tror inte han var det minsta rädd för henne.
Däremot jäkligt beroende. En sådan klent begåvad man med ett sådant stört beteende har nog väldigt svårt att hitta rätt.
Han måste ha sett henne som sin chans. Hon är ju något raffigare, åtminstone har hon nog varit det då de träffades. Vissa män gör allt kvinnan säger och agerar som hunsade fruar själva, för husfridens skull. De saknar helt relationsskills

Det finns så många exempel på
Citera
2023-12-14, 22:43
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Tror inte han var det minsta rädd för henne.
Däremot jäkligt beroende. En sådan klent begåvad man med ett sådant stört beteende har nog väldigt svårt att hitta rätt.
Han måste ha sett henne som sin chans. Hon är ju något raffigare, åtminstone har hon nog varit det då de träffades. Vissa män gör allt kvinnan säger och agerar som hunsade fruar själva, för husfridens skull. De saknar helt relationsskills

Det finns så många exempel på

Där har vi helt olika åsikter. Han hade haft en fru tidigare så det var ju inte så att han inte kunde skaffa kvinnor. Jag tror hon var enormt trevlig mot både Daniel och hans barn i början, sedan började helvetet.
Om du inte tror han varit rädd för henne så läs SMS:en. De går bara att tolka på ett sätt, han gör precis allt hon säger och ber om ursäkt för alla fel hon tycker han gör.

Min åsikt är att hennes dagshumör/dagsform har bestämt hur det har sett ut hemma hos dem. Sedan får du givetvis tycka annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in