2023-12-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Har Di Leva varit tillsammans med Läckberg?

Den var lite rolig ;-)
Citera
2023-12-09, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Är villig att instämma där nu när du säger det 😁

Hon bara flamsade och kunde ingenting.
Citera
2023-12-09, 20:11
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Fast de är inte så unga egentligen. Jo, jämfört med Lindström är de yngre men allihop är 33-40 år. Bögen är äldst, även om han desperat försöker se ut och bete sig som en 25-åring.

Gårdagens avsnitt var för övrigt det sämsta jag sett. På Spåret är för övrigt inte vad det har varit. Mer lågbudget än någonsin.

I gårdagens program hade samtliga huvudpersoner kunnat bytas ut av en burk med sjöpungar utan att göra avkall på kvaliteten. Ett ödmjukt tips till SVT om det skulle bli nedskärningar i budgeten.
Citera
2023-12-09, 22:27
Medlem
Detta är en tråkig omgång av På spåret, de tävlande bör ha personligheter som ger ett underhållningsvärde, de flesta i denna omgång har inte det. Luuk och Lindström som programledare är sen länge ganska uttjatade.
Frågan är om det kan återupplivas med nya programledare och uppfräschat koncept.
Citera
2023-12-09, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Tråk-Melissa lyfter ju inte precis Kaahs musik.
"vi två e såååknade te havs"

Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Kan inte ens minnas när jag tyckte att På Spåret var ett bra program, vilket jag gjort en gång i tiden.
Lik förbannat kollar jag på alla avsnitt trots att jag måste surfa samtidigt för att uthärda skiten.
Skjut mig!
Jag kunde nästan nästan inga svar igår och hade inte ens hört talas om ett av resmålen. Men det är klart man lär sig ju saker.
Senast redigerad av lillkarsk 2023-12-09 kl. 23:05.
Citera
2023-12-11, 10:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Jag vill också hålla med. En lång jävla pina. Som att plåga sig igenom Gomorron Sverige när man var liten, men utan att få belöningen i form av sju minuters Hacke Hackspett.

Jag gillade ju det här programmet en gång i tiden. Byt ut alla!

Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Detta är en tråkig omgång av På spåret, de tävlande bör ha personligheter som ger ett underhållningsvärde, de flesta i denna omgång har inte det. Luuk och Lindström som programledare är sen länge ganska uttjatade.
Frågan är om det kan återupplivas med nya programledare och uppfräschat koncept.
Jag är beredd att hålla med. Denna säsongen har varit väldigt blek och tråkig. Fredagens avsnitt var ett riktigt bottennapp.
Citera
2023-12-11, 18:59
Medlem
Zyxel04s avatar
Nytt avsnitt, ny text och återkommande triviala tankar.

Det var två förlorare som drabbade samman i den senaste matchen. Marcus Berggren & Cecilia Berggren hade torskat med 32-28 mot Niklas Källner och Lena Nordlund. Förvisso blev det bara en fyrapoängsförlust för Berggrenarna vilket kan tolkas som om det var en jämn match... men Marcus+Cecilias insats var inte så överdrivet bra och stora kunskapsluckor uppvisades.

Deras motståndare, Sofia och Kalle, hade i sin tur torskat med 35-24 och även dom har kunskapsluckor.

Jag förväntade mig att detta skulle bli en jämn match och att få poäng skulle tas av lagen. Jag fick rätt i det att det blev jämnt, det slutade nämligen 29-26 till Kaffe+Sofia och således skiljde det bara tre poäng.

Efter Hong Kong så ledde Bergrenarna med 12-9... men sen nollade paret på Funchal samtidigt som deras motståndare tog det på sex poäng. Det innebar i sin tur att resultatet ändrades till 15-12 och ledning för Sofia+Kalle. Båda paren sög därefter på delfrågorna och efter att Sofia+Kalle vunnit "Närmast vinner" så tog dom ett rejält grep om matchen i och med deras 20-13-ledning.

Förvisso lyckades Markus sätta Lysekil på åttan... men snygg-Sofias lag kontrade med att ta resmålet på sexan vilket i sin tur innebar att Bergrenarnas reducering blev knapp. I slutändan blev det alltså 29-26...

Om Berggrenarna tagit alla frågor på Lysekil så hade dom gått om och vunnit, men den förmågan saknade dom.

Alltså, egentligen är det ett ganska blekt avsnitt på så sätt att det inte finns så mycket intressant att säga. Angående Sofia Dalén och Kalle Möller så måste den sistnämndes frisyr nämns, fyfan va fult.

Jag vet inte om Kalle hade någon koppling till Portugal, men det verkade som om han hade en del kunskaper i portugisiska vilket gynnade honom när de efterfrågade fisken. Dessutom var det Kalle som lyckades identifiera att Funchal var resemålet vilket är ett portugiskt resmål.

På resmålen så tog Kalle och Sofia tre raka sexor. I deras första match så tog dom två sexor och nollades på ett av resmålen. Det verkar därmed som om de är typiska medelmåttor och saknar den där spetsen som krävs för tior.

På delfrågorna så var dock deras insats blek... det blev 3 av 12 på Hong Kong, 2 av 6 på Funchal och 3 av 9 på Lysekil vilket inte är något att skryta med.

De hade också problem med delfrågorna i deras första match och ja, jag ser inte hur detta ska kunna gå vägen mot ett starkare lag.

En stark sak var dock att paret lyckades i princip pricka "närmast vinner"-destinationen på pricken. Jag minns inte vilken plats de var som efterfrågades, det var väl någonstans uppe i Dalarna? Vid Rättvik? Undra om någon av deltagarna har en koppling dit med tanke på att de var så pass nära. Jag vet att snygg-Sofia är från Jönköping men Kalles hemvist är okänd för mig.

Ibland brukar jag fundera kring vem det är som är mest kunnig i respektive lag. Det känns som om Kalle och Sofia är jämndåliga... men... kanske är ändå Kalle lite vassare. Jag uppfattade det som om det var han som tog de två första resmålen, och han var väl inne på Hong Kong redan på åttan. Det var tyvärr svårt att höra vem det var som kunde pricka in "närmast vinner".

Men till Sofias förtjänst, hon är snyggare än Kalle. För jag hade lätt gjort det med Sofia.. grr...

En liten rolig sak är väl kanske att Sofia och Kalle verkade ha bra stämning i sin bur och de är alltid trivsamt att se.

För Markus Berggren och Cecilia Berggren så blev det en förlust och därmed är deras På Spåret-äventyr över. I likhet med Sofia och Kalle så är de rejäla medelmåttor med stora begränsningar.

På resmålen så tog de Hong Kong på fyran, nollade Funchal och satte Lysekil på åttan. Sen kanske man ska nämna att Cissi var inne på Hong Kong redan på åttan... och de lyckades identifiera att de var på Madeira men lyckades inte sätta Funchal.

Alltså just kring det sistnämnda så skedde ju en anmärkningsvärd sak. Jag tror det är Markus som drar på fyran och säger "Madeira" varpå Luuk preciserar en av ledtrådarna , och säger "Vi söker huvudorten på Madeira". Alltså.. får man göra så? Det känns minst sagt tveksamt.

Visst, jag kan förstå att Luuk inte vill att ledtrådarna ska missuppfattas. Men det borde ju ändå vara deltagarens ansvar att lyssna noggrannt och förstå kopplingarna i ledtrådarna. Det har ju skett enkla missförstånd förut och då har inte Luuk varit lika hjälpsam. "Tur i oturen" så kunde ändå inte Markus använda Luuks hjälp men... hade dom tagit fyra poäng i det skeendet så hade dom ju vunnit matchen med en poäng. Då hade nog den sekvensen fått större uppmärksamhet än vad det nu fick.

Aja. Skit i det.

På delfrågorna så var Berggrenarna starkare än sina motståndare. På Hong Kong tog de 8 av 12 poäng vilket är fullt godkänt. På Funchal blev det bara en av sex poäng, vilket är svagt. På Lysekil plockades fem av nio vilket är helt okej.

Det var ju också i rätt trakter på närmast vinner men hade inte den där slutgiltiga spetsen för att ta det.

Det är svårt att säga särskilt mycket kring deltagarna. Vet inte vem som kan mer av dom, de är ju båda jämndåliga och har sina kunskapsluckor här och där.

Återigen kan man belysa små marginaler. Om jag minns rätt så var Cecilia inne på Hong Kong redan på åtta-poängaren men de vågade inte dra. Det var väl någon annan fråga där Markus resonerade och var inne på rätt spår men "fintade bort sig själv"... om jag minns rätt.

Trots att det var en jämn match som ändå "levde in i det sista", så blev det ett blekt avsnitt. Jag tyckte inte resmålen var så roliga... Hong Kong var väl ok, men det är återigen det där med att hitta resmål med västerländska kopplingar i "Tredje världen"... som jag skrivit om innan. Funchal var tråkigt, inte ett särskilt känt ställe. Lysekil är en tråkig svensk stad, det är väl kul för folk från Lysekil att den staden kom men för oss andra så är det inte så kul.

En annan sak som tyvärr sänker programmets kvalité är väl frågorna. Det är mycket humaniora-frågor kring typ musik, film och litteratur... Men i det här programmet var det inget idrottsfråga och inte heller någon politisk fråga.. Det hade väl varit bättre om frågorna varit mer varierade anser jag.

Men det känns inte som om På Spåret är intresserade av att förbättra kvaliéen på frågorna... lol...

Om man ser framåt så är Garplind och Peters klara för andra chansen, deras 63 innebär nämligen att de som sämst kan bli den nästbästa tvåan.

Sofia+Kalle har tagit blygsamma 53 poäng och lagen i grupp 3 har således goda möjligheter att ta sig förbi dem.

Noterbart är att Cecilia och Markus plockade totalt 54 poäng (över två avsnitt) och tog alltså en poäng mer än sina motståndare, trots att dom förlorade båda sina matcher. Syskonen Kuckukaslan erövrade 55 poäng och dom hade därmed otur med grupplottningen.
Citera
2023-12-12, 23:13
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Snacka om skit band! Eller ja, bandet kan ju lira, men det lät skit. Är Kaah på g att göra comeback eftersom han har fått detta uppdrag?

Som av en ren händelse får jag mail nu att Kaah ska spela på Pustervik 19/1
Citera
2023-12-14, 16:00
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Tycker också det är märkligt att man tar in "duktiga" deltagare som inte bidrar det allra minsta men någon form av underhållning. Det är fredagsunderhållning men ändå tror dom att det räcker med att komma med sina torra svar. Cecilia Berggren ska aldrig komma på fråga och inte den där Fritte heller.
Den där andra Berggren ska inte heller få vara med. Ett pannband och adhd gör en inte rolig.

Jag tillhör de som tycker Lindström och Luuk gör det väldigt bra. Inte perfekt men väl godkänt.
Citera
2023-12-15, 00:46
Medlem
Gör lite ont i hjärtat och jag säger det inte högt till någon men denna säsong suger ju Fredrik och Christian håller inte heller samma nivå, Fredrik ger närmast ett deprimerat intryck… får hoppas på återhämtning snart!
Citera
2023-12-15, 20:03
Medlem
Crapmagics avatar
När ADam Alsing dog var det viktigt att hitta en utseendemässig ersättare i radiostudion, man hittade en Jonas Rhodiner och nu känns det som att ADam lever vidare
Citera
2023-12-15, 20:15
Medlem
Crapmagics avatar
Varför finns inte systembolaget i Danmark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in