Citat:
Ursprungligen postat av
staschen
Fattar inte hur du orkar hålla på. Om du tror att Alimak är den enda aktören dit orsaken av olyckan kan härledas, så visar det vilken inskränkt och enkelriktad syn du har på säkerhet och arbetsmiljö.
Fattar inte hur du orkar hålla på!
Hur kan du vara så inskränkt och enkelriktad att du tror att ingen annan skulle ha något ansvar bara för att Alimak har ett ansvar? Hur kan du vara så inskränkt och enkelriktad att du tror att det kan vara en och endast en som har ansvar och ingen annan?
Vet inte hur många inlägg jag skrivit där jag påpekar att det sannolikt är många olika som är ansvariga på olika vis för den här olyckan. Du ser bara det du vill se eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
staschen
Denna hissen verkar vara en av de mest populära på marknaden. Det är inte första gången den monteras upp. Uppenbarligen finns det bred kompetens i branschen hur den fungerar och ska monteras.
Ändå dog fem människor i måndags!
Det är riktigt äckligt hur du försöker skönmåla saker och ting. Fem människor är döda och det finns de som kunde och borde ha sett till att de fortfarande var i livet! Men där står du med din inskränkta och enkelriktade syn på säkerhet och förnekar deras skuld. Fy fan för dig!
Citat:
Ursprungligen postat av
staschen
Givetvis skulle det vara så att Alimak bär delvis ansvar om nu konstruktion kan förbättras. Men verkligheten verkar indikera att det är uppenbarligen flera grejer som har gått snett här.
Vilket jag har påtalat många gånger. Kom du på det först nu?

Men ändå är du så inskränkt och enkelriktad att du inte fattar att Alimaks ansvar är lika stort oavsett vilka fel någon annan längre ner i kedjan har gjort
Citat:
Ursprungligen postat av
staschen
Varför låter man fem personer åka i en hiss som inte verkar ha varit färdigmonterad, kontrollerad och överlämnad? Varför lämnade man hissen i sådant skick? Varför kunde personerna att åka i den? Vem borde ha spärrat av? Var den avspärrad? Vem gjorde upphandlingen?
Du måste kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt…
Ja, det måste du! Du måste också kunna hålla tanken i huvudet, samtidigt som ovan tankar - Varför säljer man en produkt som man vet har en så allvarlig risk att många människor riskerar att dö?
Men du är tydligen för inskränkt och enkelriktad, för att kunna hålla den tanken i ditt huvud, ens som enda tanke, än mindre tillsammans med övriga ovan!
Alimak har ett långtgående ansvar i detta. Och som jag påtalat många gånger tidigare i tråden så fråntar inte det ansvaret någon annan för ansvar som de har!