2023-12-15, 00:30
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ja det är så synd om Arsenal, man verkligen lider med ligans mest sympatiska tränare som absolut inte verkar lida utav en psykos där resten utav ligan och FA är ute efter dom.

Naw, är någon lite avis på att Arsenal har en tränare som är fylld av karaktär och taktik?

Som att Arteta beter sig på något helt nytt sätt för en tränare haha. Ja jävlar varje dag tror man att man sett det dummaste inlägget härinne, men så hittar man ett nytt ändå.
Citera
2023-12-15, 00:31
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audiemurphy12
Exakt. Gnälligare jävla pajas får man fan leta långt efter. Finns det ens någon match Arsenal förlorat där han inte skyllt på domaren? Sjukt osympatisk snubbe som försöker efterlikna Pep i allt men misslyckas stort gång på gång.

Annat med Ange. Där snackar vi en riktig man.

Att påstå att han efterliknar Pep säger väl allt om din taktiska kunskap. 😅

Men jag håller med om Ange, han är en skön typ.
Citera
2023-12-15, 00:45
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg

Klart som fan han är skön. Han tränar den vackra London klubben
Citera
2023-12-15, 02:55
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Allt förutom det taktiska har ju Arteta
Citera
2023-12-15, 08:08
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Finns väl några paralleler man kan dra med Arsenal tidigare under Arteta. 2 säsonger där man slutade 8a i rad, uträknade, "närmare mittenlag än topplag". I Arsenal's fall har det än så länge lönat sig att backa tränaren. Vem vet med ETH? Han förtjänar såklart en del av kritiken (med värvningar som inte lyckats osv) samtidigt känns det inte i dagsläget som det finns några starka alternativ, eller att en förändring på posten skulle göra speciellt mycket. Ta ryktet med Potter t.ex, en bra tränare som dock hade problem med pressen i Chelsea och det hade varit dubbla pressen om han kom till Man Utd. Är det verkligen någon som tänker "fan, honom ska vi ha!"?

Sen har ju inte skadorna hjälpt heller, dock säger jag inte det som en ursäkt (alla lag har skador) men det påverkar såklart.

Arteta började mitt i säsongen i sin första säsong som tränare för Arsenal, vilket också var hans första år som tränare överhuvudtaget. Man kan ju ändå se en tydlig riktning uppåt från var klubben såg ut då till var den är nu, på ganska kort tid med Arteta vid rodret. Att vi är i toppskiktet i år bevisar ju att han är en väldigt bra tränare, redan i sitt första jobb.

Ten Hag hade en ganska imponerande första tid i United, men samtidigt svårt att säga hur stor del av skulden till klubbens situation just nu ligger på honom. Ett av hans största misstag var dock att inte förnya De Geas kontrakt och separera med Ronaldo. Nu har de en sämre målvakt för dyra pengar och ingen renodlad 9a i världsklass längre.

Jag hade nog gett Ten Hag mer tid, men frågan är hur mycket tid? Ser ingen klar uppgradering just nu och det skulle potentiellt kunna skada klubben ännu mer. Graham Potter verkar som en väldigt dålig ersättare med hög risk för att hamna i samma situation som med Chelsea.

Ja United har haft mycket skador till en nivå som stuckit ut ändå. Det påverkar ju såklart, men sen beror det ju också på hur tränaren behandlar en sån situation och hur det kan förhindras.
Citera
2023-12-15, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ja, självklart så syftar jag på när de är som bäst och skadefria. Jag menar, det borde ju alla kunna fatta.

Du underskattar helt klart både Ødegaard och Saka.

Primeutgåvan av de Bruyne är oslagbar, men han har ju även blickat 30. KdB är förtiden, medans Ødegaard är framtiden. Dock så är Martin mer av en Mesut Özil/David Silva typ av spelare.

Tycker inte att Saka är ngt mer ojämn än vad Foden är.
Även en skadefri KDB idag är nivåer före dessa andra.
Men tyvärr är han sällan skadefri numera.
Citera
2023-12-15, 08:48
Moderator
zanteras avatar
Tycker potential är en rätt så tröttsam aspekt av spelare att diskutera, för vi vet ju aldrig vad som kommer hända. Att Odegaard har varit hypad sen han var 15 eller 16 är en sak, dock gäller det ju att göra något med det också. Skulle Arsenal gå in i en storhetsperiod nu och vinna 3-4 PL närmsta 7-8 åren varav Odegaard är MVP under de säsongerna, såklart kommer han pratas om i samma sammanhang som de bästa PL mittfältarna. Men om Arsenal fortsätter bottla det så kommer han inte alls få samma status när man diskuterar honom.

Saka är ju ett annat exempel, tänk i ett annat scenario där han inte hade bottlat straffarna mot Italien i EM-finalen eller den viktiga straffen mot West Ham förra säsongen som var början på slutet för Arsenal's titelstrid. Nu säger jag inte att det är hans fel att det gick som det gick, men det dyker ju upp sånna ögonblick för stora spelare att ha chansen att avgöra och det är väl där skillnaden mellan "världsklass" och steget under dras.
Citera
2023-12-15, 09:17
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker potential är en rätt så tröttsam aspekt av spelare att diskutera, för vi vet ju aldrig vad som kommer hända. Att Odegaard har varit hypad sen han var 15 eller 16 är en sak, dock gäller det ju att göra något med det också. Skulle Arsenal gå in i en storhetsperiod nu och vinna 3-4 PL närmsta 7-8 åren varav Odegaard är MVP under de säsongerna, såklart kommer han pratas om i samma sammanhang som de bästa PL mittfältarna. Men om Arsenal fortsätter bottla det så kommer han inte alls få samma status när man diskuterar honom.

Saka är ju ett annat exempel, tänk i ett annat scenario där han inte hade bottlat straffarna mot Italien i EM-finalen eller den viktiga straffen mot West Ham förra säsongen som var början på slutet för Arsenal's titelstrid. Nu säger jag inte att det är hans fel att det gick som det gick, men det dyker ju upp sånna ögonblick för stora spelare att ha chansen att avgöra och det är väl där skillnaden mellan "världsklass" och steget under dras.

Ja, Ødegård är tyvärr inte i närheten av De Bruyne än. Håller med om att titlar och stora bedrifter i dessa spelar en mycket större roll än potential.

Början på vårt fall skulle jag säga var på Anfield när vi ledde med 0-2 och bottlade till 2-2. Sen hände samma sak mot West Ham.
Citera
2023-12-15, 10:16
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Som vanligt missar du viktig kontext, men du sitter väl med mobilen så du har det inte lätt. Kan du aldrig skriva ett inlägg med korrekt information?

FA kunde inte annat än att dra till med den här lögnen för att rädda sig själva. FA tog hjälp av Sky Sports och deras ”experter” Neville, Carragher och Owen för att tvätta sin smutsiga buk. Det gick inte så bra…

Mer kontext då:

Frågade FA Joe Willock om bollen var utanför linjen? Svarade Willock att bollen tydligt var ute?

När FA frågade Stuart Attwell erkände han då att han i efterhand ångrar sitt beslut att godkänna målet och att han istället skulle ha beslutat för offside/foul från Joelinton?

Istället för att FA erkänner sina fel så slipper Arteta straff. Det är Arteta och Arsenal som förtjänar en ursäkt.

Klart det är. Stackars, stackars Arsenal
Citera
2023-12-15, 11:00
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Naw, är någon lite avis på att Arsenal har en tränare som är fylld av karaktär och taktik?

Som att Arteta beter sig på något helt nytt sätt för en tränare haha. Ja jävlar varje dag tror man att man sett det dummaste inlägget härinne, men så hittar man ett nytt ändå.

Eftersom du tog åt dig så mycket bevisar ju bara att jag har rätt. Arteta är 10 gånger värre än vad Pep och Klopp varit när de var som ”värst”. Buhuhu alla är i mot oss det är så synd om mig. Håller han inte på att gråta (har det smittat utav sig från zinny?) så är han deras 12 spelare. Stäng av honom i några matcher så kanske han kan lära sig att inte springa utanför linjen.
Citera
2023-12-15, 11:05
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Karaktär är tydligen att attackera domare verbalt och anklaga FA. 😂
Samt att gråta, jävlar vilken tränare att se upp till!
Citera
2023-12-15, 11:16
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Klart det är. Stackars, stackars Arsenal

Du får ta och gröpa ur dina Liverpool ögon, bara för att något orättvist inträffar så behöver det inte dras fram offerkofta eller offerall. En ursäkt är dock alltid välkommet, det är en trevlig gest och visar på välvilja.

Arsenal har varit hatade i över 100 år och det är lugnt. Norra England har inte mycket till övers för London och det runt omkring.

Jag plockar fram två citat från George Graham angående Arsenal:

Citat:
It's fine that people hate us, it's part of our history

Citat:
We're The Arsenal. They hate us. Go out and be The Arsenal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in