2023-12-14, 20:14
Medlem
Hennes senaste inlägg på instagram..
Något av det värsta som finns är personer som skriver ett inlägg ur sitt djurs perspektiv. Alltså jag klarar inte av det🤮😅
Citera
2023-12-14, 20:16
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Hon skrev så här i sitt Instagraminlägg:

"På bilden är jag i Skärplinge hos mina svärföräldrar ❤️ Vinterland och mysigt natur…. Familj & gemenskap.

I år är julen annorlunda. ”Lilleman” ska fira hos sin pappa. Det är första året med blomsterbutik vilket utmanar planering och vi har bestämt att hålla öppet på julafton. Vilket innebär att jag glider in lite senare till Skärplinge än övrig familj ❤️

Jag älskar julen och jag lovat mig själv att sänka kraven och inte stressa ihjäl mig över allt som man vill hinna med. Minimera stress och prestationsångest.

Vi ska köpa färdig pepparkakshus modul istället för att göra egen.
Jag kommer beställa julmat ifrån resturangen intill då tiden inte räcker till och energin jag har utanför jobbet är minimal 🙈 Det jag vill förmedla är att jag förenklar och hjälper mig själv på traven UTAN dåligt samvete ☺️

För att sammanfatta. Stressa mindre, släpp all prestation och stress. Var snäll emot dig själv 🙏🏻

Vad ska du göra under julen?"

Sen fyllde 13 personer på med sina julplaner. Så öppet verkar det vara. Fast jag skulle nog inte våga ta det för givet. Det där med öppettider kan ju ändras med kort varsel har man förstått. Spelar kanske ingen större roll med någon timme hit eller dit.
Oj. Det där har jag missat, har bara kunnat se hennes stories och inlägg på Instanavigation och där har jag inget minne av att ha läst det där.

Det där dravlet kan ju inte ens My själv tro på. Vadå beställa julmat? Om det bara är hon och Jobas räcker det med all julmaten som serveras hos svärföräldrarna, hemma kan hon äta sina äggmackor och sörpla kaffe.
Så hennes energi räcker till att sätta ihop ett pepparkakshus minsann? Slöseri med energi och tid. Borde hon inte vila i soffan vid TV:n?

Nej, allt hennes prat handlar bara om att hon sitter i en svår ekonomisk sits just nu. Skulderna växer, lägenheten osåld. Det är inte nån service minded My som offrar sig och håller öppet på självaste julafton och alla söndagar fram till jul...
Citera
2023-12-14, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Något av det värsta som finns är personer som skriver ett inlägg ur sitt djurs perspektiv. Alltså jag klarar inte av det🤮😅
Det inlägget var förskräckligt. Har människan som skriver detta ingen normal syssla att göra? Hon lejer bort normala sysslor för hon inte kan eller är lat och sysslar med sådana här idiotskrivelser istället. Vare sig hon eller det stackars djuret verkar kloka. Hon uppför sig så hunden hoppar i en hink tulpaner. Herregud, alltså 🙈
Citera
2023-12-14, 20:31
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Hur många jävla utstyrslar har dom där hundarna? Nu pälsbrämade jackor.
Citera
2023-12-14, 21:07
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Det inlägget var förskräckligt. Har människan som skriver detta ingen normal syssla att göra? Hon lejer bort normala sysslor för hon inte kan eller är lat och sysslar med sådana här idiotskrivelser istället. Vare sig hon eller det stackars djuret verkar kloka. Hon uppför sig så hunden hoppar i en hink tulpaner. Herregud, alltså 🙈
Jag gillar hundar. (Dock hundar som ser ut som hundar. Inte som hopknölade handväskor.) Men det där var inte ens charmigt. Inte nånstans. Vi har alltså en hund som attackerar förbipasserande. (Helt korrekt av kvinnans make att bli fly förbannad när hunden biter åt sig en handske.) Äter mackor från bordet och snor skor. Kanske dags för lite uppfostran?

Hon vänder sig till uppfödaren i sin kommentar till sitt eget inlägg. (Bara hon och Jobas som kommenterat. Undrar varför?) Jag skulle skämmas ihjäl mig om min uppfödare fick veta att jag hade så galet dålig ordning på min hund jag fått i förtroende från dem. Men hon ska redovisa allt och tycks vilja vända det till något gulligt. Uppfödaren måste ha samma hål i huvudet som hon själv, om de säljer inte en utan TVÅ hundar till denna människa.
Citera
2023-12-14, 21:50
Medlem
Citat:

Det låter nästan som en till salu-annons.
Citera
2023-12-14, 22:03
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Det låter nästan som en till salu-annons.
Hon har nog kommit till en gräns där hon inte längre har råd med vare sig gymnastiksal, porslinsaffär, lägenhet eller hundar. Det är därför bekvämt att kunna ta firmabilen och blåsa iväg upp till Skärplinge på julafton efter att ha räknat ihop dagskassan. 🤭
Hoppas hon kommer ihåg att fylla i körjournalen korrekt. Lätt att glömma när man är hjärntrött...
Citera
2023-12-14, 22:10
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman

Hon vänder sig till uppfödaren i sin kommentar till sitt eget inlägg. (Bara hon och Jobas som kommenterat. Undrar varför?) Jag skulle skämmas ihjäl mig om min uppfödare fick veta att jag hade så galet dålig ordning på min hund jag fått i förtroende från dem. Men hon ska redovisa allt och tycks vilja vända det till något gulligt. Uppfödaren måste ha samma hål i huvudet som hon själv, om de säljer inte en utan TVÅ hundar till denna människa.

Med tanke på hur högst förvirrande och ouppdaterad uppfödarens hemsida är så är det nog ganska mycket samma skrot och korn där kan jag gissa.
Instagram säger en sak, på kennelns hemsida är det uppfödning av svarta mopsar som gäller med bilder från 2018 typ.

Hmm, i senaste kullen (eller ja, selmakullen) så saknade visst 3 av 5 valpar en eller två tårkanaler (har hundar fler än två?) känns ju inte som en så jättebra sak att sakna
Senast redigerad av Molton99 2023-12-14 kl. 22:20.
Citera
2023-12-14, 23:32
Medlem
Citat:
"Jag skulle aldrig bita i mattes skor" men gärna i hennes jackor...Var det inte ett gäng med jackor som fick lämnas in för lagning med sönderbitna dragkedjor? 🐶🙊 Dressyr/lydnadskurs? Nej det finns det inte tid för men skulle vara trevligt för den/de som rastar hennes hundar.
Senast redigerad av Grynet45 2023-12-14 kl. 23:37.
Citera
2023-12-15, 07:51
Medlem
Citat:

Hon försöker nog romantisera hennes odrägliga, icke uppfostrade hundar🤮
Åååå såååå gulligt! Näää!
Citera
2023-12-15, 12:18
Medlem
https://postimg.cc/CnCDbrzT

- Välkomna Önskar My, Elton och Ulrica 🥰

Är Ulrica den kommande ersättaren till Elton må tro?
Citera
2023-12-15, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maputo
https://postimg.cc/CnCDbrzT

- Välkomna Önskar My, Elton och Ulrica 🥰

Är Ulrica den kommande ersättaren till Elton må tro?
Intressant. Förmodligen är det så. Usch, vilken arbetsgivare hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in