2023-12-14, 13:31
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangionita
Forskning visar att fascister, nationalister, rasister och homofober med konservativa idéer har lågt IQ. Korrelationen är universell såvitt man undersökt. Högerfolk och nationalister har lägre intelligens och är ofta hundägare.
Bortsett från invandrarkillars mindervärdighetskomplex med kamphundar som bara tänker med testosteron så brukar även nationalister, rasister, sverigedemokrater, skinnskallar och konservativa traditionalister också vara just storhundsägare - inte sällan ha schäfrar och dylika vakthundar. Hur kommer det sig?
Varför är nationalister, fascister, sverigedemokrater, midgårdare och vitmaktmusiker ofta hundägare med låg intelligens? Hur är och ser i övrigt rasister och nazister ut? Vad kännetecknar typiskt sett sverigedemokrater, högerfolk, nationalister och andra fascister?

Du kan inte kasta fram ett påstående utan att ha det underbyggt. Vill gärna ta del av denna forskning.

/AI
Citera
2023-12-14, 13:46
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Ja men det är ju inte något du presterat.
Att jag "tycker om Sverige" är baserat på miljoner svenskars prestationer, och min egen. Men du kan lika bra bo i Somalia? OK.
Citera
2023-12-14, 13:55
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Nja eftersom du placerade de lågintellligenta i små fack höger, fascister rasister m.fl så svarade jag dig! så det var bara ett svar på att den vänstra sidan inte heller verkar vara några ljushuvuden! Men i motsatts till dig så förstår jag att du inte förstår! Det andra dravlet om att göra utredning på utredning fast man kan se eller bara lyssna från folk boende i landet att det skiter sig inom polis, sjukvård skola eller invandring som exempel. Man kanske borde göra något åt problemet? Istället för att behöva läsa det på ett papper att man misslyckats!

Det är en sanning med modifikation. Placeringen av rasister i fack med låg IQ stod TS för, jag gav min syn på saken.

Tack för klargörandet.
Nu är inte utredningar till för att se att något är fel. Utredningar tillsätts när något är fel för att bättre förstå varför och kunna hitta bästa möjliga åtgärd.
Citera
2023-12-14, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangionita
Forskning visar att fascister, nationalister, rasister och homofober med konservativa idéer har lågt IQ. Korrelationen är universell såvitt man undersökt. Högerfolk och nationalister har lägre intelligens och är ofta hundägare.
Bortsett från invandrarkillars mindervärdighetskomplex med kamphundar som bara tänker med testosteron så brukar även nationalister, rasister, sverigedemokrater, skinnskallar och konservativa traditionalister också vara just storhundsägare - inte sällan ha schäfrar och dylika vakthundar. Hur kommer det sig?
Varför är nationalister, fascister, sverigedemokrater, midgårdare och vitmaktmusiker ofta hundägare med låg intelligens? Hur är och ser i övrigt rasister och nazister ut? Vad kännetecknar typiskt sett sverigedemokrater, högerfolk, nationalister och andra fascister?
För det första så blandar du friskt mellan höger- och vänsterpolitiska grenar, för det andra så finns det ingen forskning som visar på det du påstår, det är således lögn.

Vänstern, dvs kollektivism med statlig styrning till absurdum tilltalar de med lågt förstånd och låg bildning eftersom de slipper tänka själva, de blir tillsagda vad de ska göra och lyder. Konformism helt enkelt.

Högern, dvs individualism utan statlig pekpinne tilltalar de som förstår värdet av frihet och ansvar, som kan tänka logiskt och självständigt.

Svårare än så är det inte.
Citera
2023-12-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Att jag "tycker om Sverige" är baserat på miljoner svenskars prestationer, och min egen. Men du kan lika bra bo i Somalia? OK.
Nej, jag är mycket glad att leva i Sverige och är mycket stolt över det vårt land åstadkommit. Jag ser mig däremot inte som nationalist.

Jag minns inte att jag har valt att bli född här. Men det kanske du minns?
Citera
2023-12-14, 14:27
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Nej, jag är mycket glad att leva i Sverige och är mycket stolt över det vårt land åstadkommit. Jag ser mig däremot inte som nationalist.

Jag minns inte att jag har valt att bli född här. Men det kanske du minns?
Vad du är född har ingenting med nationalism att göra. Min mamma var född i Finland men älskade Sverige och bodde här i 50 år. Tro det om du vill, men min Irakiske frisör älskar också Sverige och är en stor nationalist och går ut på nationaldagen.

Jag tror du blandar ihop "svensk" och "nationalist". Svensken är f.ö. generellt en av världens minst nationalistiska, jämför med t.ex USA eller Norge. Det är för att Sverige mycket är ett Vänster-land och Vänstern hatar Sverige men älskar Palestina och Cuba.
Senast redigerad av Barents 2023-12-14 kl. 14:42.
Citera
2023-12-14, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Det är en sanning med modifikation. Placeringen av rasister i fack med låg IQ stod TS för, jag gav min syn på saken.

Tack för klargörandet.
Nu är inte utredningar till för att se att något är fel. Utredningar tillsätts när något är fel för att bättre förstå varför och kunna hitta bästa möjliga åtgärd.

Men den höga intelligens som vänstern besitter kan man tycka att med vissa förändring som exempelvis nedläggningen av kärnkraft, eller extremt hög invandringen att "något" kommer gå fel? Om någon nu inte har den förmågan? Och man måste använda sig av fraser som "vi såg det inte komma" eller "vi har varit naiva" "vi står inför stora utmaningar" etc etc. Så är mitt förslag att man tillsätter en utredning innan man fattar sina beslut!
Citera
2023-12-14, 14:40
Medlem
Tuors avatar
TS är nyreggad och skriver som en lägre stående apa. Det är garanterat ett troll men jag väljer att mata trollet här ändå:

Känner du många nationella, TS? Det finns enbart 6 personer som vet vad jag har för åsikter i det verkliga livet. Angående IQ så har jag 138.

Du tror inte att det finns många som jag som väljer att inte låta hela världen få veta vad vi har för åsikter? Vi väljer att hålla våra åsikter för oss själva tills det är rätt läge.
Citera
2023-12-14, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Vad du är född har ingenting med nationalism att göra. Min mamma var född i Finland men älskade Sverige och bodde här i 50 år. Tro det om du vill, men min Irakiske frisör älskar också Sverige och är en stor nationalist och går ut på nationaldagen.

Jag tror du blandar ihop "svensk" och "nationalist". Svensken är f.ö. generellt en av världens minst nationalistiska, jämför med t.ex USA eller Norge.
OK. Så en muslim som älskar Sverige och bor här i femtio år kan också vara en Svensk nationalist?
Citera
2023-12-14, 14:48
Medlem
Barentss avatar
Citat:
OK. Så en muslim som älskar Sverige och bor här i femtio år kan också vara en Svensk nationalist?
Det stämmer. Nu börjar vi komma någonstans.

En mycket troende muslim/islamist kan naturligtvis inte vara nationalist eftersom religionen går före landet för honom, slöjan är viktigare än 6 juni.
Citera
2023-12-14, 15:46
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Men den höga intelligens som vänstern besitter kan man tycka att med vissa förändring som exempelvis nedläggningen av kärnkraft, eller extremt hög invandringen att "något" kommer gå fel? Om någon nu inte har den förmågan? Och man måste använda sig av fraser som "vi såg det inte komma" eller "vi har varit naiva" "vi står inför stora utmaningar" etc etc. Så är mitt förslag att man tillsätter en utredning innan man fattar sina beslut!

Trådstarten handlade om att extremhögern i snitt har lägre IQ. Det innebär inte per automatik att vänstern har en högre snittlig IQ jämfört med befolkningen i stort.

Ditt förslag var att inte göra utredningar utan istället lyssna på folk ute i landet som säger att det skiter sig inom polis, skola och vård.
Citera
2023-12-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Trådstarten handlade om att extremhögern i snitt har lägre IQ. Det innebär inte per automatik att vänstern har en högre snittlig IQ jämfört med befolkningen i stort.

Ditt förslag var att inte göra utredningar utan istället lyssna på folk ute i landet som säger att det skiter sig inom polis, skola och vård.

Jag skulle bara påvisa att vänster människor som röstar på uppenbart partier som inte har en aning om vad som sker med deras agerande och politik inte kan vara speciellt smarta! Men det är ju klart jag röstar ju inte rött så jag har nog fel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in