Citat:
Jag har alltid förundrats hur Socialdemokraterna alltid behöver göra utredningar oftast med hjälp av s.k experter eller professorer i alla möjliga olika frågeställningar allt ifrån kärnkraft, miljö till invandring! Det måste vara flera hundramiljoner som spenderats i alla dessa undersökningar oftast har man t.o.m gjort om undersökningen när svaret man fått inte riktigt passat deras värderingar! Att se och uppfatta saker själva verkar inte vara ett alternativ? Men sen när någon expert säger till dessa uber människor som lever i någon annan värld som även du verkar göra ? Att utredningen visar allt som oftast att Socialdemokraterna och vänstern har fel bemötts det oftast med ett anklagande mot andra partier inte helt ovanligt mot SD? Socialdemokraterna har fört en politik som har varit skadlig och kostat miljarder för Sverige! Och den grupp som röstat på dessa människor skall i genomsnitt då ha högre IQ? Det låter osannolikt att vi har så många fårskallar med högt IQ i Sverige men det är inte helt omöjligt?
Nu förstår jag inte riktigt varför du skickar den här frågan till mig.. men jag försöker bena ut din frågeställning lite.
Du tycker att socialdemokraterna alltid gör utredningar och oftast hjälp av experter till dessa, vilket du uppskattar kosta flera hundra miljoner. Tycker du inte att det är rimligt att fråga någon som är expert på ett område innan ett beslut fattas? Alla styrande partier gör utredningar, en enkel sökning på Google visar att nuvarande regering tillsatt utredningar om: att få tandvården att ingå i högkostnadsskyddet, ordningslagen, invandringens kostnader, hur fler ska hjälpas ur prostitution, stärkt barnrättsperspektiv, anonyma vittnen, hur tillståndsprocesserna ska bli snabbare, hur kommunerna ekonomiskt ska kompenseras för vindkraftsetableringar, med fler därtill.
Du anser att utredningarna oftast givit en bild som inte stämmer med socialdemokraternas värderingar och att de då har gjort om utredningen. Har du något exempel på när det hänt, eller är det något du sett och uppfattat själv?
Du tycker att politiker borde se och uppfatta saker själv istället för att söka sakkunskap. Är det inte risk att det fattas ogenomtänkta och förhastade beslut i så fall?
Du tycker att socialdemokrater är övermänniskor som lever i en annan värld, där även jag lever. Vilken värld menar du mer exakt?
När en expert (den som genomförde utredningen?) säger till socialdemokraterna och vänstern att de har fel tycker du att de skyller på SD istället för att ta till sig av vad utredningen visade. Det låter ju onekligen som ett mycket irrationellt beteende som jag skulle vilja läsa mer om, kan du hänvisa till ett konkret exempel på det?
Du säger att socialdemokraternas politik har kostat miljarder. Kan du utveckla det? Kollar man på Sveriges statsskuld minskade den från 36% av BNP 2015 till 30% av BNP 2018. Backar vi till 1995 har statsskulden minskat från 74% av BNP. Kommunsektorn och socialförsäkringssystemen har inte räknas in, de har betydligt större tillgångar än skulder. Om dessa räknas in skulle Sverige ha en nettotillgång.
Efter att ha gått igenom din frågeställning förstår jag fortfarande inte vad det hade med mitt inlägg att göra och varför du valde att vända dig till mig med dessa frågor och påstående. Var det ett sätt för dig att bekräfta min tes?