Citat:
Ursprungligen postat av
2an
I dagens norran
Uppdatering 13 december
Polisen har gjort en helikopterflygning över Jävreområdet där Elliotts mobiltelefon senast pingades, men utan resultat.
Sedan förra veckan har polisen skapat ett nytt ärende om misstänkt människorov. Det går inte att utesluta att Elliott har blivit utsatt för brott, även om inget direkt tyder på det. Polisen hoppas att de verktyg som blir tillgängliga i och med brottsrubriceringen ska ge effekt för sökandet.
Bland annat har information hämtats från telefonmaster. Den informationen, om bland annat in- och utgående samtal, ska analyseras i dagarna.
Har du tips?
Egentligen inget nytt annat än att information från masttömmning kommer göras nu i slutet på veckan, då kanske även allmänheten får veta mer om när han lämnade tex.
De enda man sagt från familjens håll är att familjen haft sms kontakt med Elliot på tisdagen och att han skulle komma hem på torsdagen och äta middag, onsdag skulle han plugga teori till truckutbildning hemma.
Pratade bara om kontakt med familjen och inget om senaste kontakter med kompisar, normalt har 20 åringar massor av kontakter dagligen via snapp/sms/samtal mm dagligen i den åldern är min erfarenhet?
Hade Elliot några kompisar?
När unga människor försvinner så brukar kompisar synas/höras mycket om de finns några kompisar, jag har en känsla att han va ganska ensam/anonym med nån enstaka liknande kompis därför det är så tyst.
Citat:
Ursprungligen postat av
sherlocksnake
Ja, nu vet vi snart mer om bilen än Elliott själv. Lite har framkommit om honom.
Balderskolan är väl ett ställe som han borde ha kunnat skaffa kompisar kan man tycka. Men inget har framkommit om det heller. Mamman säger inget. Hon pratar bara om bilen.
Elliott
har kompisar, förstår inte varför ni - och flera andra skribenter - har fått för er att han skulle vara en enstöring helt utan kompisar? Han hade till exempel kontakt med kompisar på Snapchat under tisdagen 28 november, vilket mamman har skrivit i ett inlägg.
Han lämnade jobbet kl. 15:30, mest troligt var kontakten med kompisar senare under dagen. Någon har skrivit att han har få vänner på Facebook, 65 vänner vilka de flesta är äldre, samt familjen och släktingar. Jag har ungdomar i min närhet som är i 20-årsåldern, de är alla utåtriktade med många kompisar och har ett mycket aktivt liv, men Facebook är definitivt inte det forum de använder i sina kontakter med vänner, det är t ex Snapchat som gäller.
Elliotts kompisar kanske inte känner sig bekväma med att skriva på Flashback, de kanske inte ens har ett konto och är aktiva här. Elliott är förmodligen inte "värsta partykillen", festar och är ute på krogen på helgerna, men det innebär
inte att han saknar kompisar.
Någon skribent önskade att grannar till Elliott skulle skriva här. Han har bott i sin lägenhet sedan september -22. Han har grannar i spannet 51 till 79 år samt tre yngre med utländska namn och en tjej några år äldre än E. De äldsta kanske inte ens vet vad Flashback är och övriga grannar kanske inte är bekanta med E, eller vet något om honom, ev bara hälsat när de mötts i porten/trappan. Så jag finner det inte underligt att ingen granne skriver något om honom här.
Läste i ett inlägg igår kväll: "Den här stackaren verkar ju inte ha funnits."
Elliott har funnits, han finns någonstans, vid liv eller avliden, och han är oerhört saknad av så många nära och kära.