2023-12-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Idioti kan vara svår att bli av med, men prova att läsa på om consensus gentium:
https://www.princeton.edu/~tkelly/cg.pdf
Nej jag tänker inte läsa 32 sidor text för att du inte klarar av att uttrycka dina argument. Har du något argument som visar på att hur många som tror något har någon som helst koppling till huruvida tron är sann eller inte, så får du skriva ner det med egna ord.
I en värld som inte är fri från logik så är något sant eller falskt oavsett hur många/få som tror på det.
Citera
2023-12-13, 18:13
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Eftersom jag inte har en uppdämd ilska och därmed inte ett behov av att använda nedsättande epitet mot andra undrar jag i så fall ödmjukt vad du vill att jag ska lära mig genom att läsa om consensus gentium?
Jag tror inte att du klarar av att ta dig igenom den fina uppsatsen - du är för obildad för det. Har inget med din ev. ilska att göra.
Citera
2023-12-13, 18:14
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Nej jag tänker inte läsa 32 sidor text för att du inte klarar av att uttrycka dina argument. Har du något argument som visar på att hur många som tror något har någon som helst koppling till huruvida tron är sann eller inte, så får du skriva ner det med egna ord.
I en värld som inte är fri från logik så är något sant eller falskt oavsett hur många/få som tror på det.
Du klarar inte av att läsa 32 sidor relevant text från en filosofiprofessor på ett världens toppuniversitet.
Obildade posör!
Citera
2023-12-13, 18:15
Medlem
Citat:
Jag tror inte att du klarar av att ta dig igenom den fina uppsatsen - du är för obildad för det. Har inget med din ev. ilska att göra.
Inget jag skrivit antyder någon ilska. Du som kallar andra dumhuvuden däremot visar mer ilska. Jag har tagit mig igenom texten. Tala nu om vad du ville ha sagt eller sätt dig ner och fortsätt sura.
Citera
2023-12-13, 18:22
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Det är ju du som cirkelargumenterar här. Kan du inte ta dig ur cirkeln så diskussionen kan fortsätta?
Edit: Läste fler av dina inlägg och inser att det inte är någon idé med dig…
Non proposui circulum in probando. Quamobrem me id fecisse non potes demonstrare.
Citera
2023-12-13, 18:23
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
... Jag har tagit mig igenom texten. ...
Skulle inte tro det.
Citera
2023-12-13, 18:27
Medlem
Citat:
Skulle inte tro det.
Det vore bättre om du slutade tro saker och återgick till topic. Så vad ville du ha sagt?
Citera
2023-12-13, 18:27
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Det du hävdar är ett typexempel på ett cirkelresonemang och inget annat.
except it isn't
Citera
2023-12-13, 18:33
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Det vore bättre om du slutade tro saker och återgick till topic. Så vad ville du ha sagt?
Jag skrev "skulle inte tro det", och du säger att "det vore bättre" om jag "slutade tro saker"?
Haha, jag började inte ens tro att du läst uppsatsen.
Citera
2023-12-13, 18:34
Medlem
Citat:
Jag skrev "skulle inte tro det", och du säger att "det vore bättre" om jag "slutade tro saker"?
Haha, jag började inte ens tro att du läst uppsatsen.
Precis som att vara ateist inte är en tro då, eller hur? Det verkar svårt för dig att tillföra något till topic.
Citera
2023-12-13, 18:56
Medlem
Citat:
Du klarar inte av att läsa 32 sidor relevant text från en filosofiprofessor på ett världens toppuniversitet.
Obildade posör!
Finns det något som stödjer din ståndpunkt i den texten så kan du också skriva ner det här med egna ord.
Citera
2023-12-13, 19:57
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Precis som att vara ateist inte är en tro då, eller hur? Det verkar svårt för dig att tillföra något till topic.
"tro" i betydelsen "försanthålla"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in