2023-12-13, 08:50
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
På vilket vis var det en dum fråga? Min fråga hänvisade till vad du skrev i ditt inlägg!
Det var en käbbelfråga om att märka ord och helt bortse från budskapet, som så ofta i denna tråd då avsikten inte är att diskutera sakfrågan.
Citera
2023-12-13, 09:10
Medlem
Hur kunde "hjältinnan" Fröken Hellm*n med sin absoluta säkerhet veta om att hennes kamrat Fröken Janss*n hade bragt den 21-åriga flickan T*ve T*nnies om livet när hon själv tidigare hade påstått att hon sov under själva den tiden som mordet hade begåtts ?

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Citera
2023-12-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det var en käbbelfråga om att märka ord och helt bortse från budskapet, som så ofta i denna tråd då avsikten inte är att diskutera sakfrågan.
Jag tycker du är smart, vill bara påpeka det.. samt att jag fått för mig att du jobbar inom vården eller iaf har det även om du pratar "strunt" om implementerad kunskap i skolan som det vore en hjärtefråga

Ett diskussionsforum helt enkelt.. vi behöver inte tycka samma vilket är härligt
Citera
2023-12-13, 09:16
Medlem
Citat:
Dum fråga riskerar ett dumt svar. Men jag avhåller mig.

Du som är expert inom området kanske, och eventuellt kan svara på frågan enligt nedan sedd.

Kan man anse att Fröken Hellm*n har
Psykopatiska drag ?

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Senast redigerad av JokerMannen 2023-12-13 kl. 09:19.
Citera
2023-12-13, 09:23
Medlem
Citat:

Det var verkligen inte någon "käbbelfråga om att märka ord" från min sida.

Min fråga hänvisade till vad du skrev:

"J som konstruerat och tutat i henne något i bilen, att M lyder hennes order".
"J berättat i något förhör, finns säkert i tråden".

Vad har du på fötter att det är J som "konstruerat och tutat i"? MH lögner började redan innan de båda kvinnorna satt i bilen och pratade ihop sig.

Var finns det i förhör/FUP att J sagt så?

Du skriver att det framkommit i tråden, mitt svar att det isf kommit från någon TS.
Kan du visa var i något förhör med J framkommit vad du hävdar.
Citera
2023-12-13, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du som är expert inom området kanske, och eventuellt kan svara på frågan enligt nedan sedd.

Kan man anse att Fröken Hellm*n har
Psykopatiska drag ?

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Jag tycker det är lite speciellt att ljuga om vad som nyligen hänt.
Då hon får frågan av sin "implementerade" pappa.. om något är fel och möjligen om hon sett Tove.

När hon precis har dumpad liket (En nyligen livslevande människa) i skogen med bästa vännen Johanna Leshem Jansson.
De flesta med någorlunda vett i kroppen bryter ner i vädjan om förståelse eller dylikt.

Nej denna Maja Hellman är stenhård och säkert varit med om Vietnam-kriget säger ingenting.
Inte ens en tår.. men målar hundar i tingsrätten och spelar svår, endast när de blir svåra frågor faller hon i gråt.

Så.. någon diagnos kanske hon inte förtjänat.. för det är någon hon vill ha. För att visa upp till "implementerad" mamma till Vietnam-soldaten (Maja Hellman)
Citera
2023-12-13, 09:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Man kan inte komma ifrån att all skit började först efter att J och M träffades. Finns inte något ont sagt om någon av tjejerna innan dom blev bästisar. Oavsett vem av dom som var drivkraften så släpptes onda tankar lös och frodades i deras slutna sällskap. Dom höll det hemligt och flera mordförsök utfördes med bådas vetskap och olika grad av engagemang.
Det där stämmer inte alls, Johanna har en lång historik av att söndra och härska.
Hon drivs av att förstöra och förgöra.
Hon har systematiskt skapat intriger och skitsnack, gjort sig ovän med allt och alla...

Maja har varit ensam, hemmasittare. Hon hade inga vänner, utan sågs som snäll. Hon hade inte någon status, var en nobody.

Johanna har utnyttjat Maja för egen vinning.
Citera
2023-12-13, 09:44
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det är väl uppenbart att båda dessa kvinnor haft för avsikt att vilseleda/manipulera polisen.

Hur vet du att det är enbart J som "konstruerat och tutat i henne" något i bilen? Att M lyder J.s order?

Citat:
Så du menar att det finns i något förhör med J att hon sagt "konstruerat och tutat i henne"? Att "M lyder J.s order"?

Du skriver "Finns säkert i tråden"... ja det kan jag tänka mig, men då är det väl från någon av M.s "försvarare" (i tråden).

Citat:

Det sybel alltså försöker förmedla är att Johanna har sagt i förhör att det är HON som berättat till Maja vad som ska sägas till polisen. Hon har alltså instruerat Maja.

Det Sybel glömde här var att man ibland (tyvärr) måste vara ordagrann när man återger saker och absolut inte får förmedla det i andra ord.

Jag har tyvärr inte kvar fupen så kan inte återge exakta ord vad Johanna sa men det var liknande: Jag berättade för Maja vad som skulle sägas.
Citera
2023-12-13, 09:49
Avslutad
Citat:
Det var verkligen inte någon "käbbelfråga om att märka ord" från min sida.

Min fråga hänvisade till vad du skrev:

"J som konstruerat och tutat i henne något i bilen, att M lyder hennes order".
"J berättat i något förhör, finns säkert i tråden".

Vad har du på fötter att det är J som "konstruerat och tutat i"? MH lögner började redan innan de båda kvinnorna satt i bilen och pratade ihop sig.

Var finns det i förhör/FUP att J sagt så?

Du skriver att det framkommit i tråden, mitt svar att det isf kommit från någon TS.
Kan du visa var i något förhör med J framkommit vad du hävdar.
Du får "läsa mellan raderna", lyssna på förhör, läsa och reflektera.
Det spelar ingen roll hur många gånger du får saker serverat och förklarat för dig, som om du vore en treåring, du vill inte förstå, du tänker inte acceptera att du har tagit rygg på fel häst...
Somliga vill svartmåla och försköna, efter egen agenda, tänk efter själv, har du missförstått någonting?
Kanske den du "håller på" är fel ute?
I all välmening, tänk själv.
Citera
2023-12-13, 10:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det spelar ingen roll hur många gånger du får saker serverat och förklarat för dig, som om du vore en treåring, du vill inte förstå, du tänker inte acceptera att du har tagit rygg på fel häst...
Somliga vill svartmåla och försköna, efter egen agenda, tänk efter själv, har du missförstått någonting?

Detsamma gäller även dig:

Jag tror att det är.när du försöker läsa mellan raderna som du hamnar fel. Här och i andra trådar. Du ser saker du vill se men som egentligen inte finns där. Det är dina fria fantasier som du framför som fakta.
Citera
2023-12-13, 10:08
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det sybel alltså försöker förmedla är att Johanna har sagt i förhör att det är HON som berättat till Maja vad som ska sägas till polisen. Hon har alltså instruerat Maja.

Det Sybel glömde här var att man ibland (tyvärr) måste vara ordagrann när man återger saker och absolut inte får förmedla det i andra ord.

Jag har tyvärr inte kvar fupen så kan inte återge exakta ord vad Johanna sa men det var liknande: Jag berättade för Maja vad som skulle sägas.
Johanna har i förhör berättat att de tillsammans bestämde vad som skulle sägas till polisen, båda två.
Må vara att J hade fler idéer än M, men de var lika insyltade i ljugandet.
Maja tar inte på sig något ansvar mer än det hon överbevisats med (gravfridsbrottet).
Citera
2023-12-13, 10:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tror du glömde Majas hamster i din långa lista av offer som korsat psykopaten/narcissisten Johannas väg. Skämt åsido, men du fattar likväl alla andra att develi syftar till dom 3 huvudpersonerna när hen skriver att T är enda offret!

Det blir jäkla tröttsamt när det landar på en nivå när du försöker ta billiga poäng i din personliga vendetta genom att framställa skribenter som elaka.

Man kan inte komma ifrån att all skit började först efter att J och M träffades. Finns inte något ont sagt om någon av tjejerna innan dom blev bästisar. Oavsett vem av dom som var drivkraften så släpptes onda tankar lös och frodades i deras slutna sällskap. Dom höll det hemligt och flera mordförsök utfördes med bådas vetskap och olika grad av engagemang.

Efter att dom åkte dit försöker båda slingra sig som ormar på det sätt dom år bekanta med. Men att båda ljuger tror jag vi är överens om.

Ja, båda ljuger, det är vi överens om.

Däremot tror jag inte på din teori att Johannas hatiska tankar kom först efter att hon träffade Maja.
Och vad gäller Maja, tror jag inte alls att hennes liv uppslukades av hat, hämnd och plnaering om hur deta skulle ske.

Det här har diskuterats i tråen tidigare.

Hur man hanterar motgångar, vad man ser som motgångar, vad som känns kränkande och behovet av att återställa (upprättelse), det är inget som plötsligt poppar upp från ingenstans.

En individ lär sig att utveckla strategier unde hela barndomen, till hjälp har man vuxenvärlden, så småningom tar kompisar över allt mer. De egna egenskaperna och förmågorna (och oförmågorna) har betydelse också hur man kan hantera vardagsproblem.

Ett bygge, som kanske inte syns och märks lika mycket under barnaåren, då det oftast finns krafter runt om, och som kan utvecklas olika snabbt i olika perioder. Det är många faktorer som spelar in.

Att Johannas upplevelse av kränkningar och behov av att återställa balansen, den kommer inte från ingenstans.

Har man som 15- åring haft god förmåga att hantera problem och kräkningar, kanske inte har ens upplevt att det är ett problem, blir det plötsligt inte en personlighetsförändring där man plötsligt för att man träffat någon, blir hatisk, blir lättkränkt, blir manipulativ och hämndgirig.

Visst kan man påverkas av kompisar, både på ett negativt och positivt sätt, men samtidigt har man sin grundpersonlighet och många av sina strategier, försvarsmekanismer osv under uppbyggnad, även om man ännu inte är färdigutvecklad.

Jag tror ingalunda att det är Maja som har fått Johanna att bli så hatisk att hon går med dessa mordiska tankar, utan jag tror att Johanna har som yngre haft det lättare att styra och ställa, och gå obemärkt under radarn.

Barn är lättare att leda, ifrågasätter och är inte lika kritiska mot dåligt beteende, och barn har vuxenvärlden som stöd vid konflikter. Du behöver inte leka med alla, men som ungdom i gäng där det finns ökade krav på att det ska fungera i gänget på ett mer självständigt vis, kommer de problem upp som inte synts lika bra förr.

Det är inte bara kompisarna som växer, utan även Johanna. Nu är hon mer självständig och styr över sitt eget liv på ett nannat sätt.

När det gäller Maja har vi inte sett samma hat, samma oförmåga att samspela med människor så att det finns de här historierna om att sprida rykten och filmer, kräva att ingen ska ligga med tidigare "erövringar", indrgna inbjudningar, borttrollade fördelsedagsfester, konflikter om hur man beter sig under covid, hämndaktioner efter konflikter.

Och vad gäller ditt försvar för develi, undrar jag om du inte tycker att hon kan försvara sig själv?

Jag har personligen svårt att se hur en så tongivande person i tråden, utifrån väldigt lösa boliner, målar upp en bild av hin håle.

Man får tro vad man vill om hennes skyldighet i mordet, men det finns varken bevis för det ena eller det andra. Inte heller att hon är oskyldig.

Man kan alltså hävda att Maja kan vara oskyldig till mord.

Jag tycker att det är hemskt att förstöra andra människors liv på detta vis och jag ser det som ett helt empatilöst beteende att hitta på "bevis" och "fynd", som faktiskt inte har någon som helst bäring.

Det handlar inte om någon vendetta alls, utan jag vill peka på det tunna och att allt snack om empati för offret, inte räcker till för andra alls. Inte ens mördarens barn, trots att de måst ha haft ett helvete under alla dessa år. Så mycket för empatin.

Man får tro vad man vill om att Maja inte varit påverkad av Johanna, att hon är född ond, och att hon är hin håle.

Men att plocka fram bevis, som inte är bevis ens hur man än trollar, det duger inte. Det är detta jag vill peta hå på. Jag ser inte att det är spunnet ur omtanke av Tove, utan ser andra drivkrafter bakom.

Är du säker på att du inte är en nyttig idiot nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in