2023-12-12, 22:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Jag såg denna artikel på SVT och tänkte kanske att den kan intressera dig. Den handlar om att tjejer ofta får sin ADHD diagnos senare än killar. För Maja dröjde det ju tills hon var 18 år. Intressant forskning.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/kvinnors-adhd-diagnos-forsenas-ofta--rt7fzb
Tack! Jag ska kika på studien.

Edit:
Många tjejer får inte diagnos förrän i 30-årsåldern.
Senast redigerad av sybel 2023-12-12 kl. 22:11. Anledning: Edit:
Citera
2023-12-13, 02:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Ja det där om att det är Johanna som burit den nerbarrade pälsjackan är riktigt manipulativt beteende av Maja, hon kan minsann slingra sig den lilla ormen.
Fattar uppriktigt inte att det finns folk som finner hennes story uppriktig.

Det har du rätt i!

Kanske hon likt Gríma Ormstunga har viskat i JJs öra och manipulerat henne att hata alla sina gamla vänner så MH skulle få ha henne för sig själv?

Visst ändrade hon beteende när hon började hänga med MH?
Citera
2023-12-13, 05:42
Medlem
Helt sjukt att Maj* ändå lyckades bli frikänd från mordet. Hoppas verkligen att karma kommer och ger igen på henne så hon får ett riktigt pissliv.
Citera
2023-12-13, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det har du rätt i!

Kanske hon likt Gríma Ormstunga har viskat i JJs öra och manipulerat henne att hata alla sina gamla vänner så MH skulle få ha henne för sig själv?

Det började innan. Under vårterminen 2020 bland annat. Det har skrivits om det innan i tråden med referens tilll FUP.
Citera
2023-12-13, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det ragiska när något som det här händer, är att det finns många, många andra offer.

De första man tänker på är naturligtvis de nära.

För systern M*y är det säkert en dubbel känsla av sorg, men även som utsedd i en mordbrand. Även hon ett hatobjekt. Såblir det även för Toves pappa, som är både sörjande fader, men som också riskerade att brinna inne.

Sedan kan man väl tänka på de andra hatobjekten, som lyckats överleva mordbränder och andra hotfulla tankar om ond bråd död som Johanna hade.

Lite längre ut finns en mängd vänner, några nära. Några kan känna olust runt det de hört, men inte försått allvaret i.

Johannas ex måste ha extra tungt med det han vetat om men inte likt Maja kunnat ta vidare.

Det finns släktingar som kanske kusiner, morbror, farbror, faster, moster, farmor, mormor, morfar, farfar...
Det finns arbetskamrater, skolkamrater, fotbollskamrater...

Grannen är offer genom att ha blivit manipulerad att tro att Johanna är en trevlig tjej, men som hade ett mörkt inre som han inte kunde se. Han blev också anklagad av Johanna att vara mördaren och ha Tove i bagaget. Han har själv sagt att han numera har tillitsproblem.

Men sådana offer, de tycker du inte räknas.

Minns att din omtanke och empati inte räckte till mördarens barn...det var samma visa då. Skrek du.

Offer för mordet kommer det att finnas i genarationer efter detta.

Skräcken att det finns människor som Johanna mitt ibland oss, kamouflerad. Pratar med len fin röst, bra ordförråd. Hjälper dig med matkassarna och frågar hur du mår. Ler...

Många av personerna runt Johanna kommer aldrig att komma runt detta, kommer alltid vara extra vaksamma. Berätta för andra, vara extra nogranna med sin barn. Barn som kommer att få höra historien och som kommer att titta konstigt på andra som verkar vara manipulativa, ljuger och är alltför charmiga...tror jag.

Tror du glömde Majas hamster i din långa lista av offer som korsat psykopaten/narcissisten Johannas väg. Skämt åsido, men du fattar likväl alla andra att develi syftar till dom 3 huvudpersonerna när hen skriver att T är enda offret!

Det blir jäkla tröttsamt när det landar på en nivå när du försöker ta billiga poäng i din personliga vendetta genom att framställa skribenter som elaka.

Man kan inte komma ifrån att all skit började först efter att J och M träffades. Finns inte något ont sagt om någon av tjejerna innan dom blev bästisar. Oavsett vem av dom som var drivkraften så släpptes onda tankar lös och frodades i deras slutna sällskap. Dom höll det hemligt och flera mordförsök utfördes med bådas vetskap och olika grad av engagemang.

Efter att dom åkte dit försöker båda slingra sig som ormar på det sätt dom år bekanta med. Men att båda ljuger tror jag vi är överens om.
Citera
2023-12-13, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jadu, Maja ljuger, eftersom hon är chockad och rädd.
Hon tvingas lära sig Johannas story, vilken hon håller fast vid, tills hon inte orkar ljuga längre.
Har man börjat ljuga, är det svårt att sluta.
Men det man måste ha i åtanke, är varför någon ljuger.
I Majas fall har hon överrumplats med ett faktum, Johanna kräver hjälp att bära Toves livlösa kropp.
Johanna styr och bestämmer hur och vart.
Johanna vet exakt vilka svagheter Maja har och kan förmå henne att lyda, genom att hävda och ljuga henne full.
Det psykologiska övertaget kan inte bli tydligare.

Att tro att du och begåvningsreserven ska kunna förstå, är dömt att misslyckas, det är uppenbart, eftersom ni fortfarande försöker sprida rent bullshit.

Case closed, mördaren är avslöjad och det återstår att se om hennes fall prövas i HD, i enlighet med anhörigas överklaganden och omvandlar straffet till livstid, i linje med tingsrättens bedömning.

Maja har suttit av sitt straff för gravfridsbrottet

Enl MH.s föräldrar så upplevde henne, bara några timmar efter likbärandet, var att hon hade haft en trevlig kväll (varken chockad eller rädd).
Ljugandet började MH med redan innan hon hade sin samsittning med JJ på eftermiddagen/kvällen.

De pratade ihop sig i bilen, du kan inte veta om det är bara JJ som har kommit med tankar på hur de ska slingra sig ur knipan de satt sig i.

Du skriver "Johanna kräver hjälp att bära TTs livlösa kropp", hur kan du veta att så var fallet?

Ja, Johanna styr bilen och bestämmer plats för var de ska göra sig av med TT, inte konstigt då hon har mer kännedom om oländiga platser.

Att det är svårt att sluta ljuga när man väl börjat är uppenbart i denna tråd. Att skriva att man VET att MH är oskyldig är att ljuga. MH är släppt i brist på bevis, inte pga att hon är bevisat oskyldig.

Ps
Har du hittat något i FUP ang J.s porrtittande efter mordet?
Har du hittat något i FUP att det var bensin med ut till FP vid första resan?
Ds
Citera
2023-12-13, 06:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det har du rätt i!

J förändrades, nästan som över en natt, när pandemirestriktionerna trädde i kraft.
Citera
2023-12-13, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Js avsikt är att vilseleda polisen. M upprepar lojalt illharjenstoryn som J konstruerat och tutat i henne. M lyder Js order.

Min uppfattning är att M inte haft en aning om hur hon skulle betett sig om inte J instruerat henne och då inte sagt ett pip under förhören, alternativt enstavigt nekat.

Kanske, kanske ett erkännande kommit tidigare, men falskheten hon uppvisat gör mig osäker. Den kan jag inte finna förklaring till. Att ljuga, blanda minnen och glömma är en sak, men en fejkad upprördhet ligger på ett helt annat plan.

Det är väl uppenbart att båda dessa kvinnor haft för avsikt att vilseleda/manipulera polisen.

Hur vet du att det är enbart J som "konstruerat och tutat i henne" något i bilen? Att M lyder J.s order?
Citera
2023-12-13, 07:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Det är väl uppenbart att båda dessa kvinnor haft för avsikt att vilseleda/manipulera polisen.

Hur vet du att det är enbart J som "konstruerat och tutat i henne" något i bilen? Att M lyder J.s order?
J berättade I något förhör. Finns säkert i tråden.
Citera
2023-12-13, 07:49
Medlem
Citat:
J berättade I något förhör. Finns säkert i tråden.

Så du menar att det finns i något förhör med J att hon sagt "konstruerat och tutat i henne"? Att "M lyder J.s order"?

Du skriver "Finns säkert i tråden"... ja det kan jag tänka mig, men då är det väl från någon av M.s "försvarare" (i tråden).
Citera
2023-12-13, 08:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Så du menar att det finns i något förhör med J att hon sagt "konstruerat och tutat i henne"? Att "M lyder J.s order"?

Du skriver "Finns säkert i tråden"... ja det kan jag tänka mig, men då är det väl från någon av M.s "försvarare" (i tråden).
Dum fråga riskerar ett dumt svar. Men jag avhåller mig.
Citera
2023-12-13, 08:35
Medlem
Citat:
Dum fråga riskerar ett dumt svar. Men jag avhåller mig.

På vilket vis var det en dum fråga? Min fråga hänvisade till vad du skrev i ditt inlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in