Citat:
Ursprungligen postat av
Moderatorhora
Låter mer som att det är dig det daltats med. Kan se framför mig hur du och mamsen satt och gick igenom matsedeln från skolan och du pekade ut vilka dagar du ville ha pengar att köpa kojv istället. Men bortsett från det faktumet är det rimligt att skolorna serverar mat som äts. Som någon skrev på ett pedagogiskt sätt så är det ju ingen gratis mat det bjuds på utan allt finansieras med skattemedel. Då kan man ju faktiskt förvänta sig att det serveras mat som ungarna äter. Att du inte är religiös är okej, likaså att du inte är vegan. Men jävlar vilket gnäll det brukar vara här på Flashback om nån skola går ut med att de ska servera mer vegetarisk mat. Gissar att du brukar stämma in i de klagosångerna som då brukar uppstå, trots att du inte har någonting att skylla din klaga på mer än att du blivit curlad.
Som sagt, serverades det mat jag inte gillade så hade jag två val, gå hungrig eller köpa mat på korvmojen. Och nej planerade ingen veckomatsedel med morsan, är ju ingen autist!
Ungarna skall ha de valen, äta eller låta bli, det är ingen jävla ala´carte restaurang, det är en skolbespisning. Dagens ungar och
föräldrar är så jävla bortskämda att snart måste någon torka dem i röven också. lycka till när de ungarna kommer ut i verkliga livet säger jag bara!