2023-12-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Med tanke på alla ljud så är det mer än troligt att det var en kamp för livet.

Med tanke på att det var av vikt att M skulle vara ställföreträdande oväsen likasa i deras inövade version.

Med tanke på att M påstod att J sagt att Tove stretade emot så matchar det vad J beskrev.

En kamp, ett motstånd.

När M får ta del av vad Johanna beskrivit så minns hon inget.
Hon har aldrig hört om att Tove gjorde motstånd.

Det är inte svårt att koppla detta till att det blev för hett relaterat till hennes egen roll och hon lämpligt råkade "tappa minnet."

För det var just när Tove stretade emot som behov av assistans uppstod.

Att M kan förvränga sanningen när det passar henne vittnar alla lögner om.

Ja, att Tove skulle blivit medvetslös av fallet eller slaget i huvudet ser jag som föga troligt. Tjejernas initiala version är anpassad utefter dom ljud som uppstod under kampen, precis som du skriver!

Sen har vi mottrycksskadorna på Toves underkropp, som RL menar är ett tecken på att T gjort motstånd och försökt ta sig loss. Och att 5-10 sparkljud i väggen som grannen hör ca 3 min efter dunsen, skulle komma från något annat än en vilt kämpande T ser jag nästan som uteslutet.
Citera
2023-12-12, 13:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Js avsikt är att vilseleda polisen. M upprepar lojalt illharjenstoryn som J konstruerat och tutat i henne. M lyder Js order.

Min uppfattning är att M inte haft en aning om hur hon skulle betett sig om inte J instruerat henne och då inte sagt ett pip under förhören, alternativt enstavigt nekat.

Kanske, kanske ett erkännande kommit tidigare, men falskheten hon uppvisat gör mig osäker. Den kan jag inte finna förklaring till. Att ljuga, blanda minnen och glömma är en sak, men en fejkad upprördhet ligger på ett helt annat plan.
Vem fan följer med en mördare ut i en bil och ser inte minsta stressad ut?
Hon var i trygg miljö och hade alla möjligheter att snarare tala sanning.

När de sen är häktade för mord vore det mer rimligt att i lika trygg miljö lägga korten på borden.
Istället börjar Maja yra om att Johanna använt hennes jacka med barr och legat i sängen.

Det är mer troligt att hon initialt betedde sig som vid tidigare mordbränder.
Att de två störda personerna gjort upp i att komma undan.

Att hon bara dansar vidare helt oberörd efter tre försök att bränna inne folk och inte förgås av ångest säger bra mycket om Maja själv.
Citera
2023-12-12, 13:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vad jag uppfattat har hon inte gett några sådana känsloyttringar, utan mest bara bekräftat andras sådana uttalanden. Så klart att det är fejk, men jag uppfattar att det är en ganska stor skillnad i hur Johanna och Maja förmedlar detta, där Johanna är den som målar ut, medan Maja mer bara säger minsta möjliga nödvändiga för att inte avslöja Johannas lögner.
Jo, det finns i förhör.
Citera
2023-12-12, 13:50
Medlem
Citat:
För att Johanna är betydligt mer uppenbar i sin framfart.
För att den som ska framställas som ett offer är Maja trots att hon är falsk i nivå med en en erfaren kriminell i förhören.

Det enda offret är Tove.

+1, det enda offret är Tove <3
Citera
2023-12-12, 13:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jo, det finns i förhör.

Jag är väl inläst på förhören, min uppfattning är som jag skrev ovan.
Citera
2023-12-12, 14:51
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Vem fan följer med en mördare ut i en bil och ser inte minsta stressad ut?
Hon var i trygg miljö och hade alla möjligheter att snarare tala sanning.

När de sen är häktade för mord vore det mer rimligt att i lika trygg miljö lägga korten på borden.
Istället börjar Maja yra om att Johanna använt hennes jacka med barr och legat i sängen.

Det är mer troligt att hon initialt betedde sig som vid tidigare mordbränder.
Att de två störda personerna gjort upp i att komma undan.

Att hon bara dansar vidare helt oberörd efter tre försök att bränna inne folk och inte förgås av ångest säger bra mycket om Maja själv.
Ja det där om att det är Johanna som burit den nerbarrade pälsjackan är riktigt manipulativt beteende av Maja, hon kan minsann slingra sig den lilla ormen.
Fattar uppriktigt inte att det finns folk som finner hennes story uppriktig.
Citera
2023-12-12, 16:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, det kommer fortsätta också eftersom det är just lögner som Maja ägnar sig åt i överdos.
Till ditt stora förtret.

Att du blir hysterisk och börjar älta ett ord hör ju till vanligheterna. Rent besatt, släpper aldrig trots förklaringar.

Anledningen till detta nu är att du kopplar det till narcissism utifrån psykologisk manipulation.
Om det lilla offret skulle kvala in på nåt värre än ett barn som manipulerar för att få glass så vore det väl katastrof i din box.

Det går att manipulera bevisning likaväl som fakta och Maja ljuger och undanhåller sanningen.

Att hon manipulerar är ett faktum. Det sker mot FhL och jag har nyss nämnt följande:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Det är rent absurt hur fixerad du är vid att göra Maja till ett offer.
Det fixar hon galant själv men är säkert helnöjd med din backup.

Hennes lögner kan vara korkade men hon har även en god förmåga att göra sig till offer, använda sjukdomsvinst och spela förfärad.

Hon är garanterat mer svår att uppmärksamma IRL än när det kommer på pränt likt fup.

Så denna sluga person har garanterat suttit och eldat i brasan, mer än hon vill ge sken av.
Eggat upp J med sitt stöd men är givetvis i sin mer sekundära roll som introvert.

Det glimtar till av vrede är hon på fyllan, då tappar hon väl kontrollen över det mer passivt aggressiva och gömmer sig inte bakom J.

Desperat försöker du från absolut ingenting, med betoning från ingenting bevisa med dina "fynd" att Maja är hin håle.

Det är rena rama påhitt, och skrämmande hur du får med dig ett gäng som tycker att dina fynd bevisar att Maja har hållit i Toves armar.

Det är allt från att Maja utsar på sin image som klanderfri och präktig, hur motsägelsefullt det än blir. Det förblir mig en gåta hur man tolka att berätta om att hon känt till mordbränder gör Maja någon slags tjänst överhuvudtaget. Eller att Maja "mörkar" att hon sökt på (stripklubb nej i verkligheten var det ) ChatNoir. Ja, helt solklart att hon undanhållit detta, för att, jag gud vete, när hon just utan fråga själv tar upp besöket på klubben. Javisst, hon sökte ju också på nattklubb. Gud bevars. Det visar ju på hur mycket hon mörkat. Hur mycket annat har hon mörkat för att framstå som präktig?

Eller kan det vara så, att när Maja berättar om detta, då har hon ju visat tvärtom på sin egen skuld i frågan. Hon har dragit upp något som hon kunde helt förnekat ha kännedom om, men nu framstår hon ju som klandervärd istället.

Klipp och klistra, dvs klippa bort mina argument.

Istället för att argumentera, så projicerar du dina problem, ältandet, på mig. Ett typiskt härskarproblem faktiskt, förutom att du förringar och förlöjligar. Gish- galopp i varje inlägg där citeringar hej- vilt ska bevisa whatever ingenting faktiskt, helt utan vidare koppling. Ytterligare ett tecken på härskarteknik är dina tantrums, där du skriker fan i inledningen.

Så, vem är det som uppvisar en hysterisk upprördhet?

Du är inte en ärlig person, då du inte (någonsin) står upp för om du gjort något fel (minns tydligt diskussionen om utrednngsvecka), utan på ett riktigt fult sätt slingrar dig ur det hela, trots både bevis och bevis på vad du skrivit.

När man påtalar Majas lögner för att vara centrala, att hon ljuger lömskt och manipulativt så fort hon öppnar munnen, bör man själv anstränga sig att hålla sig till sanningen om man vill ha trovärdighet men också för att man vill visa att man inte har ha dubbla måttstockar.

Det du försöker måla på Maja, det är ju exakt det som stämmer in på Johanna.

Det är ju hon som är manupulativ, ljuger så fort hon kommer ut i trappen. Hon hinner ju inte ens ta fem steg, minuter efter mordet, så påbörjas lögner. Hon lyckas till och med iskallt komma på en passande lögn om hur xxx ramlat i badrummet, kräkts så snabbt så vem skulle komma på något sådant?

Men nej, i din värld är det Maja och hennes lögner som är det centrala. Som DU ältar och ältar och ältar.

Det är svårt att vara korkad och samtidigt slipad och manipulativ, tycker du inte det?
Citera
2023-12-12, 17:02
Medlem
Fröken Hellm*n är en inbiten vanelögnerska som har plöjt fram likt en sånings-maskin över ett åkerfält utan det minsta stopp.

Att ljuga❗... det är att påstå något som är falskt och med avsikt att vilseleda som till exempel Fröken Hellm*n tidigare har gjort genom olika polisförhör tillika sagt, även inför sina adoptivföräldrar, med flera.

Fröken Hellm*n har tidigare samt medvetet befattat sig med lögner.

Enligt det ovan skrivna ... när en person säger något utan❗att taga hänsyn till sanningen och i syfte att ge illusion av att veta vad denna talar om.

Oftast handlar det om att person väljer ut delar av sanningen men alltid utelämnar helheten.

En medveten vilseledning är när man förvränger information men behåller delar av sanningen.

Vad är egentligen en Psykopat ?

Enkelt sagt så handlar det om en person som saknar empati för andra och anser sig ha rätten att själv skaffa sig vinning utan❗att bry sig om hur❗och på vilket sätt som det påverkar andra. Även vad beträffar skam och skuld, så är det inget som en Psykopat själv besväras ut av ... varför ? ... jo, helt enkelt sagt, eftersom målet alltid helgar medlen.

En Psykopat anser sig ha rätt till sina egna åsikter tillika sin världsuppfattning samt sitt agerande. Den som står i vägen är alltid ett hinder som förr eller senare bör❗röjas bort eller undan ... det är just exakt detta som gör Psykopaten mycket farlig för andra.

Vad är lögn ? och vad är egentligen sanning för just en Psykopat ?

Sanningen är all den information som stöttar just det mål som Psykopaten vill uppnå, detta, vilket inkluderar mängder av lögner och, jag tillägger ytterligare än en gång, att det handlar verkligen om mängder av just lögner eftersom Psykopaten anser att dessa hjälper till att stötta den önskade sanningen och då är de också sanna trots att de för alla oss andra är just lögner.

De allra flesta som har mött personer med just Psykopáta drag häpnar i efterhand när det blir tydligt hur omfattning av just själva ljugandet är.

Inte sällan är lögnerna också helt onödiga och kan nästan verka tvångsmässiga, men i stunden blir de väldigt sällan genomskådade detta efter som vi andra helt enkelt sagt inte tror❗att någon vill ljuga om så mycket och dessutom, om så många olika saker.

Fråga: Finns det Psykopatiska drag hos Fröken Hellm*n som person ?

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Citera
2023-12-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Desperat försöker du från absolut ingenting, med betoning från ingenting bevisa med dina "fynd" att Maja är hin håle.

Det är rena rama påhitt, och skrämmande hur du får med dig ett gäng som tycker att dina fynd bevisar att Maja har hållit i Toves armar.

Det är allt från att Maja utsar på sin image som klanderfri och präktig, hur motsägelsefullt det än blir. Det förblir mig en gåta hur man tolka att berätta om att hon känt till mordbränder gör Maja någon slags tjänst överhuvudtaget. Eller att Maja "mörkar" att hon sökt på (stripklubb nej i verkligheten var det ) ChatNoir. Ja, helt solklart att hon undanhållit detta, för att, jag gud vete, när hon just utan fråga själv tar upp besöket på klubben. Javisst, hon sökte ju också på nattklubb. Gud bevars. Det visar ju på hur mycket hon mörkat. Hur mycket annat har hon mörkat för att framstå som präktig?

Eller kan det vara så, att när Maja berättar om detta, då har hon ju visat tvärtom på sin egen skuld i frågan. Hon har dragit upp något som hon kunde helt förnekat ha kännedom om, men nu framstår hon ju som klandervärd istället.

Klipp och klistra, dvs klippa bort mina argument.

Istället för att argumentera, så projicerar du dina problem, ältandet, på mig. Ett typiskt härskarproblem faktiskt, förutom att du förringar och förlöjligar. Gish- galopp i varje inlägg där citeringar hej- vilt ska bevisa whatever ingenting faktiskt, helt utan vidare koppling. Ytterligare ett tecken på härskarteknik är dina tantrums, där du skriker fan i inledningen.

Så, vem är det som uppvisar en hysterisk upprördhet?

Du är inte en ärlig person, då du inte (någonsin) står upp för om du gjort något fel (minns tydligt diskussionen om utrednngsvecka), utan på ett riktigt fult sätt slingrar dig ur det hela, trots både bevis och bevis på vad du skrivit.

När man påtalar Majas lögner för att vara centrala, att hon ljuger lömskt och manipulativt så fort hon öppnar munnen, bör man själv anstränga sig att hålla sig till sanningen om man vill ha trovärdighet men också för att man vill visa att man inte har ha dubbla måttstockar.

Det du försöker måla på Maja, det är ju exakt det som stämmer in på Johanna.

Det är ju hon som är manupulativ, ljuger så fort hon kommer ut i trappen. Hon hinner ju inte ens ta fem steg, minuter efter mordet, så påbörjas lögner. Hon lyckas till och med iskallt komma på en passande lögn om hur xxx ramlat i badrummet, kräkts så snabbt så vem skulle komma på något sådant?

Men nej, i din värld är det Maja och hennes lögner som är det centrala. Som DU ältar och ältar och ältar.

Det är svårt att vara korkad och samtidigt slipad och manipulativ, tycker du inte det?

Jag börjar mer och mer luta åt att Fröken Hellm*n verkligen har psykopatiska drag.

Hennes kraftfulla ljuganden om mångt och mycket tillika sagt hennes vidriga och empatilösa beteenden, ja, vem är denna damen egentligen, den där Fröken Hellm*n ?

Skenet av Fröken Hellm*n kan vara en ren illusion inför allmänheten ?

I bland får jag för mig att Fröken Hellm*n var flera strån vassare än sin kamrat Fröken Janss*n vid det aktuella tillfället under natten och den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022 ?

Mvh/
@JokerM🎅nnen/
Senast redigerad av JokerMannen 2023-12-12 kl. 17:23.
Citera
2023-12-12, 18:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Ja, den där paradoxen är Majahatarnas största problem
Ena stunden är Maja smart och slipad manipulatör, nästa är hon en korkad lögnare.

Men i verkligheten är hon varken eller.
Citera
2023-12-12, 19:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det kunde ha varit drivor av offer långt innan Tove med tanke på försök till mordbrand i lägenhet när M agerade alibi och höll käften likt hon försökte när det väl blev mord.

Med det inte sagt att Johanna är ett strå bättre.

Tove är det enda offret.

Det ragiska när något som det här händer, är att det finns många, många andra offer.

De första man tänker på är naturligtvis de nära.

För systern M*y är det säkert en dubbel känsla av sorg, men även som utsedd i en mordbrand. Även hon ett hatobjekt. Såblir det även för Toves pappa, som är både sörjande fader, men som också riskerade att brinna inne.

Sedan kan man väl tänka på de andra hatobjekten, som lyckats överleva mordbränder och andra hotfulla tankar om ond bråd död som Johanna hade.

Lite längre ut finns en mängd vänner, några nära. Några kan känna olust runt det de hört, men inte försått allvaret i.

Johannas ex måste ha extra tungt med det han vetat om men inte likt Maja kunnat ta vidare.

Det finns släktingar som kanske kusiner, morbror, farbror, faster, moster, farmor, mormor, morfar, farfar...
Det finns arbetskamrater, skolkamrater, fotbollskamrater...

Grannen är offer genom att ha blivit manipulerad att tro att Johanna är en trevlig tjej, men som hade ett mörkt inre som han inte kunde se. Han blev också anklagad av Johanna att vara mördaren och ha Tove i bagaget. Han har själv sagt att han numera har tillitsproblem.

Men sådana offer, de tycker du inte räknas.

Minns att din omtanke och empati inte räckte till mördarens barn...det var samma visa då. Skrek du.

Offer för mordet kommer det att finnas i genarationer efter detta.

Skräcken att det finns människor som Johanna mitt ibland oss, kamouflerad. Pratar med len fin röst, bra ordförråd. Hjälper dig med matkassarna och frågar hur du mår. Ler...

Många av personerna runt Johanna kommer aldrig att komma runt detta, kommer alltid vara extra vaksamma. Berätta för andra, vara extra nogranna med sin barn. Barn som kommer att få höra historien och som kommer att titta konstigt på andra som verkar vara manipulativa, ljuger och är alltför charmiga...tror jag.
Citera
2023-12-12, 21:14
Medlem
Citat:
Add- och autistiska tjejers symptom är vaga, ja, och det ligger inte inom lärarens uppdrag eller kompetensområde att tolka signaler. Men de bör uppmärksamma dem, vilket de allra flesta gör. Det märks vid en utredning, då de mycket väl kan beskriva eleven. Sedan tar det oftast stopp. Det saknas tid och resurspersoner. Tid och medel till fortbildning har varit en bristvara under de senaste 10-15 åren (minst).

Jag har skrivit delförklaring till varför diagnossättning inte skedde förrän 2022. Dessutom har Ms komplexa problematik krävt en omfattande utredning, vilket givetvis påverkat tidsåtgången.

Jag tänker inte gå närmare in på det, då du endast förefaller intresserad av att ifrågasätta och inte av fakta, utan vill ha dina ogrundade föreställningar i fred och sprida dina tolkningar som sanningar medelst avskrifter av FUP.

Jag såg denna artikel på SVT och tänkte kanske att den kan intressera dig. Den handlar om att tjejer ofta får sin ADHD diagnos senare än killar. För Maja dröjde det ju tills hon var 18 år. Intressant forskning.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/kvinnors-adhd-diagnos-forsenas-ofta--rt7fzb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in