2023-12-12, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Vet vi att det var ett vegetariskt julbord, eller är det bara någon som trott att det var så?

Vegetariskt julbord blir lite som vegetarisk kebab, det går inte riktigt ihop.
Det är snarare barn som kan skratta åt hans skämt och hans närvaro. Lite som att asgarva när någon sätter sig på en pruttkudde, och skriker negrer är svarta för de är så smutsiga, hahahaha.
Wahlbecks Instagram:
https://www.instagram.com/p/C0j_y-LMbw6/

"Korpral Nisse 'hänger' med Leif Mannerström idag. Vegetarisk julbord i Eksjö på stor julgala i 3 dagar."

Jag bara utgår från att PW skriver rätt här.
Citera
2023-12-12, 11:13
Medlem
Vattenfyllds avatar
Jag kommer definitivt boka honom i och med det här.
Citera
2023-12-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Extremt ogillad person, allmänt, Wahlbeck.

Man undrar hur en sådan tänker? Är det det som han vill?

Tror han kan sammanfattas med 4 ord: Rebel without a cause. Han vill vara udda, rebellisk konstnär men har ingen aning om vad han ska vara rebell mot. Det mest uppenbara målet för en rebell som inte vet vad han revolterar emot men letar måltavla är föräldrarna eller etablissemanget, men Peter är ju dessutom gränslös, så för att känna sig som en rebell måste han bråka med alla, alltid. För det är vad en begåvad konstnär gör, har han lärt sig någonstans på vägen. "Konstnärer är konstiga så jag ska vara konstigast av alla!" Jag är övertygad om att det inte finns en bildad konstkännare i världen som skulle ta hans utvälta hinkar med färg på duk på allvar.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-12 kl. 11:21.
Citera
2023-12-12, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Tror han kan sammanfattas med 4 ord: Rebel without a cause. Han vill vara udda, rebellisk konstnär men har ingen aning om vad han ska vara rebell mot. Det mest uppenbara målet för en rebell som inte vet vad han revolterar emot men letar måltavla är föräldrarna eller etablissemanget, men Peter är ju dessutom gränslös, så för att känna sig som en rebell måste han bråka med alla, alltid. För det är vad en begåvad konstnär gör, har han lärt sig någonstans på vägen. "Konstnärer är konstiga så jag ska vara konstigast av alla!" Jag är övertygad om att det inte finns en bildad konstkännare i världen som skulle ta hans utvälta hinkar med färg på duk på allvar.

Helt enig. Hans påtvingade personlighet är att vara annorlunda. Men eftersom det är artificiellt så gör han det inte som genuint annorlunda människor som ändå är ”äkta”. Han försöker lite för mycket helt enkelt.
Citera
2023-12-12, 11:26
Medlem
GoranPongs avatar
Han har väl dragit några skämt som inte går hem hos den PK skadade publiken.
Citera
2023-12-12, 11:40
Medlem
sliskets avatar
Ett mästerverk som ingen kan förneka sig

https://www.youtube.com/watch?v=xriAtYEDYXY&ab_channel=PeterWahlbeck-Official
Citera
2023-12-12, 12:09
Medlem
Han säljer rätt mycket tavlor också. Priserna ligger mellan 10 000 och 20,000 kr för en tavla.
https://www.wahlbeck.se/
Citera
2023-12-12, 12:50
Avslutad
Jag gillar inte Wahlbeck som komiker, men som konstnär och människa. Han verkar även ha klart för sig att PK och Woke inte är bra för Sverige och folket. Han är en fritänkare, och därmed en skön människa.

Att han kritiserar Stefan Sauk, ter sig för mig märkligt. Jag ser dom som likvärdiga.
De är båda excentriska komiker som når fram till ett fåtal, och ifrågasätts av massan. Bara det gör det intressant, även om jag inte skrattar.

https://swebbtv.se/w/1nhr3nqjgbzfc4VsK5no7L

Tydligen är han väldigt intressant, då tråden gått varm ett par dagar pga. att expressen gjort en höna av en fjäder. You go, Peter!
Citera
2023-12-12, 13:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag gillar inte Wahlbeck som komiker, men som konstnär och människa. Han verkar även ha klart för sig att PK och Woke inte är bra för Sverige och folket. Han är en fritänkare, och därmed en skön människa.

Att han kritiserar Stefan Sauk, ter sig för mig märkligt. Jag ser dom som likvärdiga.
De är båda excentriska komiker som når fram till ett fåtal, och ifrågasätts av massan. Bara det gör det intressant, även om jag inte skrattar.

https://swebbtv.se/w/1nhr3nqjgbzfc4VsK5no7L

Tydligen är han väldigt intressant, då tråden gått varm ett par dagar pga. att expressen gjort en höna av en fjäder. You go, Peter!
Vad säger han om Sauk? Jag orkade bara titta 10 min.
Han verkar lite rörig. Mår kanske inte bra.
Citera
2023-12-12, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad säger han om Sauk? Jag orkade bara titta 10 min.
Han verkar lite rörig. Mår kanske inte bra.
Att han slår in "öppna dörrar", men t gör ju Wahlbeck också. Tror de är konkurrenter på en smal bana.

De är konstnärliga och hängivna, men borde satsa på en annan arena.
Wahlbeck har sin konst, vet inte vad Sauk har för alternativ.
Citera
2023-12-12, 15:01
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Helt enig. Hans påtvingade personlighet är att vara annorlunda. Men eftersom det är artificiellt så gör han det inte som genuint annorlunda människor som ändå är ”äkta”. Han försöker lite för mycket helt enkelt.

kan dementera att det är en påtvingad karaktär, han är precis lika galen privat.
Citera
2023-12-12, 15:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Att han slår in "öppna dörrar", men t gör ju Wahlbeck också. Tror de är konkurrenter på en smal bana.

De är konstnärliga och hängivna, men borde satsa på en annan arena.
Wahlbeck har sin konst, vet inte vad Sauk har för alternativ.
Sauk har ju Dr. Dängroth.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in