2023-12-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga
Är det skrivet i lagen att man ska ha med sig så mycket åt gången?Länka gärna
Finns ingen lag men så går det till.
Citera
2023-12-12, 14:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Företag som tar in billig arbetskraftsinvandring är ökända för att snåla med säkerheten. I ditt exempel, om företagsbilen hade dålig säkerhet så tycker jag detsamma.

Fast vi vet ju inte ännu att man snålat med säkerheten.

Väldigt bra att Haverikommissionen ska utreda. De är duktiga, metodiska och har som ära att vara oberoende. Vi får se vad de kommer fram till.
Citera
2023-12-12, 14:55
Avslutad
Extremt sorgligt detta. Jag själv åker dessa hissar dagligen utan problem och tycker dom är en av dom bästa om inte den bästa. Självklart kan vikten ha spelat stor roll men då ska hissens egna vikt kontroll göra det omöjligt att åka upp eller ner.

Beklagar stort familj o vänner som sörjer.

Hoppas också att ingen ung förlora sitt liv även om inte ålder spelar roll här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Nödbromsen lär ju göra sådär stor nytta när hela konstruktionen lossnar från förankringen.

Aha missade den infon.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga
Är det skrivet i lagen att man ska ha med sig så mycket åt gången?Länka gärna
Hur fan ska de annars smälla upp ett hus?

Åka med en spik i taget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Jag tycker inte att statliga nyhetsmedier ska rapportera olika nyhetsnarrativ, jag förstår att man inte går ut med att rapportera dödsfall men håll er till en sak och skapa inte förvirring då det här uppenbarligen är en ganska stor sak bland befolkningen. Då tycker jag det är olämpligt och allmänt oprofessionellt att bete sig så.
Ja men jag är inte säker på att det var meningen att skapa förvirring; det kan ha varit vårdpersonalen som inte förstått vilka som var med i själva olyckan.

Men du har all rätt att uppträda helt paranoidt. Låt inte mig störa . . .
Citera
2023-12-12, 14:56
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arier
Yes. Från ca 150m avstånd.
Lyxigt. Inte alla som får möjlighet att uppleva en så spektakulär händelse på plats. Hur lät det? Hördes skrik?
Citera
2023-12-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Fast vi vet ju inte ännu att man snålat med säkerheten.

Väldigt bra att Haverikommissionen ska utreda. De är duktiga, metodiska och har som ära att vara oberoende. Vi får se vad de kommer fram till.
Ja, precis. Jag har tagit del av flera av deras rapporter i tjänsten. Dessa rapporter är otroligt värdefulla!
Citera
2023-12-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Ja? De blev så svårt skadade att de avled.
Ja men det var ju inte det media skrev vilket ditt svar på inlägget handlade om. Media skrev ju hela dagen och natten att det var allvarligt skadade och inte döda. Men troligtvis dog de på stört!
Citera
2023-12-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Enligt uppgifter i tråden skulle hissmonteringsföretaget ha julbord, och personalen jobbade bara halvdag. Gissar att montören hade bråttom iväg.

Det hade ju varit fruktansvärt om så vore fallet. Tänk att ha det på sitt samvete.
Eller om man misstolkade en kollega som skulle ta hand om en del som aldrig blivit gjord för att man trodde den andra personen gjorde det.
Citera
2023-12-12, 15:00
Medlem
over9ks avatar
"– Det här är en allvarlig händelse som vi nu utreder. Fem personer har konstaterats avlidna. Arbetet med att säkerställa identiteten på de avlidna pågår, samtidigt som kontakt med anhöriga tas, säger senior åklagare Gunnar Jonasson på Riksenheten för miljö- och arbetsmiljömål, i ett pressmeddelande."

Öststatare alltså?
Citera
2023-12-12, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ja men det var ju inte det media skrev vilket ditt svar på inlägget handlade om. Media skrev ju hela dagen och natten att det var allvarligt skadade och inte döda. Men troligtvis dog de på stört!
Säkert mest huvudskador typ brutna nackar mm då de säkert landat med huvudet först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in