2023-12-12, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladusvalan55
Bankort skall vara kollat, men hur är det med andra kort? Han kan ju tex ha ett kort hos något bensinbolag som han tankar bilen på!

Frågan ställdes i mammans inlägg på Facebook för sex dagar sedan, om polisen kan se när Elliott senast tankade bilen och på så vis kanske kunna räkna ut hur långt han kunnat köra.

En bonussyster till Elliott svarade att han inte använt kortet sedan han försvann. Och det syns inga uttag i kontanter heller, tyvärr.
Citera
2023-12-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randigzebra95
Enligt elliot syster stängdes hans telefon av manuellt 28 november kl 21:21 i jävre.

Vart kommer den infon ifrån? Hittar inget på hennes Facebook..

Citat:
Får kanske ha extra koll här i bojn, en tjejkompis till mig såg en sådan bil körandes för några dagar sedan här i bojn ( det är klart att alla mörk grå s80 sticker ut nu och man kollar lite extra, hon hade fått ont i magen när den passerade henne, och tyvärr var regplåtarna översnöade så hon kunde inte se regplåten. (Och man ringer ju inte polisen vid varje s80 man möter) nu är det ju mest troligt inte Elliots bil som passarna min vän men det skadar inte om älvsbyborna håller ögonen lite extra öppna då det är flera som pratat om just Älvsbyn nu.
Dock blev jag väldigt fundersam när hans syster skrev att mobilen stängdes av manuellt dvs den har inte blivit urladdad….

Elliot har heller inte varit aktiv på snap och inte heller öppnat det jag skickat (såklart för då hade detta redan varit löst)

Jag jagade också en mörk S80 för ett tag sedan men den visade sig vara mörkblå.. svårt att se i mörkret. Tror alla som kör S80/S60 just nu får acceptera att de blir kollade. Alla behöver hålla ögonen öppna, han kan vara i princip vart som helst!

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Frågan ställdes i mammans inlägg på Facebook för sex dagar sedan, om polisen kan se när Elliott senast tankade bilen och på så vis kanske kunna räkna ut hur långt han kunnat köra.

En bonussyster till Elliott svarade att han inte använt kortet sedan han försvann. Och det syns inga uttag i kontanter heller, tyvärr.

Tyvärr ger det ingen information överhuvudtaget.. jag förstår att det är svårt för familjen, men svaren som kommer ut är extremt luddiga och ger knappt några svar alls. Vill de att han ska hittas behöver de nog börja prata ur skägget.

"När blev bilen tankad?"
- Den är inte tankad efter han försvann.

Nä.. men dagen innan han försvann då? Eller är den inte tankad på 30 dagar? Det hade ju kunna vara hjälpsamt om vi hade vetat på ett ungefär hur mycket bränsle det fanns i tanken när han gav sig av.
Citera
2023-12-12, 10:11
Medlem
Jag tycker allt tyder på att han troligtvis tagit livet av sig, förutom en grej. Att han åkte till jobbet. Är inte det lite konstigt isåfall? Varför skulle man vilja spendera sina sista timmar i livet med att jobba om man redan bestämt sig för att man ska dö?
Citera
2023-12-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammagamlavanliga
Jag tycker allt tyder på att han troligtvis tagit livet av sig, förutom en grej. Att han åkte till jobbet. Är inte det lite konstigt isåfall? Varför skulle man vilja spendera sina sista timmar i livet med att jobba om man redan bestämt sig för att man ska dö?

För att köpa sig tid kanske? Han hade ingenstans att vara på onsdagen så han hade ca 1.5 dygn efter jobbet att genomföra sin plan. Men å andra sidan är man ofta ambivalent ända till slutet, man funderar fram och tillbaka om man ska genomföra det eller inte. Det är inte säkert att han bestämt sig när han åkte till jobbet, det är inte ens säkert att han bestämt sig när han åkte från jobbet.

Det är inte ovanligt att man har planen klar i huvudet sedan en lång tid tillbaka, sen behövs det bara en sista knuff för att det ska bli av. Det kan vara nåt litet som att han sovit dåligt, spillt kaffe på golvet eller varför inte vädret som triggat att det blev just den tisdagen. Det är i princip omöjligt att sätta sig in i en deprimerads hjärna, reaktionerna och tankegångarna är inte rationella och logiska.
Citera
2023-12-12, 10:27
Medlem
Citat:
Det behöver inte alls vara så att han tagit sitt liv, det kan lika gärna handla om en trafikolycka där bilen ännu inte har hittats. Framtiden får utvisa vad som var fallet.
Citera
2023-12-12, 10:33
Medlem
Citat:
Enligt elliot syster stängdes hans telefon av manuellt 28 november kl 21:21 i jävre.

Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Vart kommer den infon ifrån? Hittar inget på hennes Facebook..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQm4oR/20-arige-elliott-fran-skelleftea-ar-forsvunnen-stor-sokinsats-pagar

I lördags länkade mamman i kommentarsfätet på Facebook, Aftonbladets reportage om Elliotts försvinnande samt tackade Aftonbladet för att de uppmärksammar.

I reportaget finns uppgiften att hans mobil pingats i området kring Jävre. Då var klockan 21:21 på kvällen. Där slutar spåren.

Att mobilen stängdes av manuellt har jag dock ej läst några uppgifter om.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2023-12-12 kl. 10:37.
Citera
2023-12-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQm4oR/20-arige-elliott-fran-skelleftea-ar-forsvunnen-stor-sokinsats-pagar

I lördags länkade mamman i kommentarsfätet på Facebook, Aftonbladets reportage om Elliotts försvinnande samt tackade Aftonbladet för att de uppmärksammar.

I reportaget finns uppgiften att hans mobil pingats i området kring Jävre. Då var klockan 21:21 på kvällen. Där slutar spåren.

Att mobilen stängdes av manuellt har jag dock ej läst några uppgifter om.

Jo, att den pingats i Jävre 21.21 på tisdagen framgick redan i TS..
Att den stängdes av manuellt är färsk information utan källa.
Citera
2023-12-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Jo, att den pingats i Jävre 21.21 på tisdagen framgick redan i TS..
Att den stängdes av manuellt är färsk information utan källa.

Okej, tack! Tycker att jag läst det mesta angående försvinnandet, men hade tydligen missat första inlägget med infon om 21:21.
Citera
2023-12-12, 12:13
Medlem
Citat:

Kan du bekräfta att detta inte bara är en missuppfattning? I det här fallet är det en väldigt stor skillnad mellan manuell avstängning, avstängning pga telefonen gått sönder eller avstängning pga telefonen laddat ur.
Citera
2023-12-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Kan du bekräfta att detta inte bara är en missuppfattning? I det här fallet är det en väldigt stor skillnad mellan manuell avstängning, avstängning pga telefonen gått sönder eller avstängning pga telefonen laddat ur.

https://ibb.co/0m3N1PQ

https://ibb.co/z5RrRY8

Styvsyster bekräftar flera gånger i den stängda Facebook gruppen Pink Room
Citera
2023-12-12, 16:19
Medlem
Citat:
https://ibb.co/0m3N1PQ

https://ibb.co/z5RrRY8

Styvsyster bekräftar flera gånger i den stängda Facebook gruppen Pink Room

Snyggt, tack för bekräftelsen!
Då kan vi väl i princip utesluta alla former av olyckor..

Min magkänsla har hela tiden sagt suicid och det känns som att det bara blir troligare och troligare utifrån vad vi vet.. tyvärr. I vilket fall hoppas jag att han hittas snart för familjens skull, ovissheten måste vara fruktansvärd.
Citera
2023-12-12, 17:37
Medlem
Men om man vill ta livet av sig, varför tar man med sig mobiltelefonen 6 mil innan man stänger av den? Är det inte lättare att bara lämna den hemma. Jag tror inte att det är suicid. Inte en olycka heller. Antingen vill han själv inte hittas, eller så vill nån annan att han inte hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in