2023-12-05, 17:45
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Mitt långtids socker har gått ner till normalvärde, minns inte sist ja hade så lågt. Så shake gör gott för diabetesen.
Så jävla bra. Brukar bli bättre när man går ner i vikt också. Det bästa du kan göra liksom.
Mig behöver du inte fråga om det Gillar inte julmat, kommer bara äta julmat på julafton och i måttliga mängder.
Citera
2023-12-05, 17:55
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Mitt långtids socker har gått ner till normalvärde, minns inte sist ja hade så lågt. Så shake gör gott för diabetesen.
Rör du dig mer? Kan vara det, viktnedgången och att du äter mindre socker
Citera
2023-12-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Så jävla bra. Brukar bli bättre när man går ner i vikt också. Det bästa du kan göra liksom.
Mig behöver du inte fråga om det Gillar inte julmat, kommer bara äta julmat på julafton och i måttliga mängder.

Ja, har inte tänkt på det men mitt socker har känts stabilt senaste månaden. Annars har ja fått ta extra insulin o sen har jag kommit för lågt på natten, ostabilt. Men nu har de hållt sig stabilt.
Har ju inte gått ner så mycket i vikt men de bådar gott för framtiden. Kanske till och med kan slippa vissa mediciner ja tar för blodsockret? Man kan ju hoppas i alla fall.

Ja kommer nog också ta en liten tallrik julmat o försöka vara nöjd med det. Och försöka att låta bli allt choklad o godsaker som finns med på julen. Vet inte ens vart ja kommer vara i jul, kan bli att ja blir ensam hemma o då blir de bara shakes... vi får se helt enkelt.
Citera
2023-12-06, 13:49
Medlem
Citat:
Rör du dig mer? Kan vara det, viktnedgången och att du äter mindre socker

Ja jag rör mig varje dag. Plus bara shakes.
Citera
2023-12-06, 20:42
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ja, har inte tänkt på det men mitt socker har känts stabilt senaste månaden. Annars har ja fått ta extra insulin o sen har jag kommit för lågt på natten, ostabilt. Men nu har de hållt sig stabilt.
Har ju inte gått ner så mycket i vikt men de bådar gott för framtiden. Kanske till och med kan slippa vissa mediciner ja tar för blodsockret? Man kan ju hoppas i alla fall.

Ja kommer nog också ta en liten tallrik julmat o försöka vara nöjd med det. Och försöka att låta bli allt choklad o godsaker som finns med på julen. Vet inte ens vart ja kommer vara i jul, kan bli att ja blir ensam hemma o då blir de bara shakes... vi får se helt enkelt.

Visste inte att du hade insulinbehandlad diabetes. Då hade jag inte gett dig råd om att äta en massa frukt och så. Finns de som genomgår magsäcksoperation och blir fri från sin diabetes.
Det bästa för att hålla sina blodsockernivåer stabila är att röra på sig. Håll koll på ditt blodsocker.
Men skönt att långtidssockret gått ner.
Citera
2023-12-07, 04:35
Medlem
Citat:
Visste inte att du hade insulinbehandlad diabetes. Då hade jag inte gett dig råd om att äta en massa frukt och så. Finns de som genomgår magsäcksoperation och blir fri från sin diabetes.
Det bästa för att hålla sina blodsockernivåer stabila är att röra på sig. Håll koll på ditt blodsocker.
Men skönt att långtidssockret gått ner.

Det är ingen fara. Min far som också har diabetes typ 1 .. när han åt bara frukt o grönsaker kunde han sänka sitt insulin rejält. Så de funkar för vissa.
Ja tål frukt rätt dåligt faktiskt tyvärr.

Jag hoppas kunna bli av med den ostabila blodsockerkurvan efter gastric sleeve.
Så det är skönt att få en provsmak på hur de kan bli sen. Ja håller koll på sockret o fortsätter med shakes.
Tack för alla svar o Pepp!
Citera
2023-12-08, 14:23
Medlem
I helgen ska ja iväg, ska ta med mig shakes och hoppas kunna hålla dieten trots att ja blir bortrest en sväng. Vägning på tisdag. Kämpar på.

Hur går de för er andra? Ska ni göra något kul i helgen?
Citera
2023-12-09, 16:05
Medlem
Min syster ville bjuda mig på pizza o ja hade svårt att säga nej. Åt en halv pizza. Hoppas inte vikten påverkas för mycket. Men nu är hungern tillbaka, blir alltid så när man fuskar att man blir hungrig flera dagar efteråt.. i alla fall för mig.
Citera
2023-12-12, 04:29
Medlem
Citat:
Invägning 4/12: 135.9

Invägning 12/12: 134.4

Längtar tills ja kommer under 130
Citera
2023-12-12, 12:13
Medlem
Har köpt kläder på nätet som ja tänkt ha som belöning vid 129kg. Så ja har lite pepp att fortsätta med shakes.
Citera
2023-12-13, 20:17
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Invägning 12/12: 134.4

Längtar tills ja kommer under 130

Riktigt bra!! Kämpa på bara.
Citera
2023-12-14, 15:52
Medlem