2023-12-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
På dumpen har gäddan ett märke på hakan som är konsekvent med ett foto på ladulås-spekulationen iallafall.

Det är Ladulås och XC90 2005
Citera
2023-12-12, 00:01
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Men för helvete droppa inte random namn i rebusar. Var 100 % säkra först. Är typ 3 olika rebusar nu..

Jag håller med. Tycker nästan att man behöver motivera sitt inlägg när man langar rebusar också, typ "Jag sökte på xxx och hittade dennes facebook och bilderna stämmer överens med personen, och det är samma bil registrerad som den i videon, och bla bla bla. Här följer en rebus: ******"

Annars blir det lite vilda västern om alla bara slänger ur sig lite chansningar till höger och vänster.
Citera
2023-12-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 139
Jag håller med. Tycker nästan att man behöver motivera sitt inlägg när man langar rebusar också, typ "Jag sökte på xxx och hittade dennes facebook och bilderna stämmer överens med personen, och det är samma bil registrerad som den i videon, och bla bla bla. Här följer en rebus: ******"

Annars blir det lite vilda västern om alla bara slänger ur sig lite chansningar till höger och vänster.

Vet vem han är. Har träffat honom.
Citera
2023-12-12, 00:22
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkolin

Strålande!
Jag frågade dig i ett inlägg innan om du hade lite mer info att dela med dig av, typ bostadsort och ålder osv, för just nu är det lite knapphändig rebus med väldigt vanligt för- och efternamn.

Har du övrig info är det så klart uppskattat det med.
Citera
2023-12-12, 00:27
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-arson
Trist konfrontation och lite för lång chatt för att orka läsa. Men nicket Dick Lång måste väl vara det bästa i Dumpens historia för oss som ser nöjet i porrskådisnamn?

Precis som Långben äter stål-nötter och förvandlas till en mantelfladdrande superversion av sig själv, drar denne revisor på sig slängkappan om nätterna för att jaga lammkött under aliaset Dick Lång. Undras om namnet är inspirerat av den verklige sexguden, 90-talets "Woody Long"?

Dumpen fortsätter leverera, både tragik och komik.
Senast redigerad av Dalulven 2023-12-12 kl. 01:04.
Citera
2023-12-12, 00:35
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkolin

Citat:
Ursprungligen postat av 139
Strålande!
Jag frågade dig i ett inlägg innan om du hade lite mer info att dela med dig av, typ bostadsort och ålder osv, för just nu är det lite knapphändig rebus med väldigt vanligt för- och efternamn.

Har du övrig info är det så klart uppskattat det med.
Jag har hittat information från en annan källa som stämmer överens med det som Merkolin nämner.
Själv är jag 99% säker att det är gäddan
Citera
2023-12-12, 00:37
Medlem
Magnus.
Kör Ferrari & Porsche.
Citera
2023-12-12, 00:45
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Gör en mer detaljerad rebus med tillhörande krypterad text för Devglan:

Rebus Dick Lång #326
Förnamn: Samma som Ladulås
Efternamn: Samma som Sara

Födelseår: Året då Bob Dylan släpper albumet "Blonde on Blonde"

Devglan:
https://www.devglan.com/online-tools/text-encryption-decryption

Krypterad text:
Citera
2023-12-12, 00:47
Medlem
139s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxpotatissallad
Jag har hittat information från en annan källa som stämmer överens med det som Merkolin nämner.
Själv är jag 99% säker att det är gäddan

Verkar som att rätt gädda är hittad med andra ord.
Då avvaktar jag tills det kommer en tydlig och fullständig rebus, orkar inte bara söka på för- och efternamn som det är nu.

Men bra jobbat alla!

Edit: och där kom det en fin rebus+krypterad info av Lyxpotatisen, snyggt!
Citera
2023-12-12, 01:00
Avslutad
På gädda 326 kan man ju läsa i loggarna att han blivit utsatt när han var runt 14/15 av en 60årig kärring. Antar att det har levt kvar och att därför ser han det som okej att bete sig som han gör. Man kan ju också läsa i loggarna att han verkar väldigt ensam, men det som är lite läskigt är hans kamera som han visar upp hela tiden. Undrar vad han fotat med den.

Hoppas han tar hjälp.
Citera
2023-12-12, 01:11
Medlem
122OrtKrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxpotatissallad
Gör en mer detaljerad rebus med tillhörande krypterad text för Devglan:

Rebus Dick Lång #326
Förnamn: Samma som Ladulås
Efternamn: Samma som Sara

Födelseår: Året då Bob Dylan släpper albumet "Blonde on Blonde"

Devglan:
https://www.devglan.com/online-tools/text-encryption-decryption

Krypterad text:

Stort tack för det. Han var svår att hitta med bara för- och efternamn.

Gäddan är alltså styrelseordörande och storägare i bolaget iApotek Int AB som är noterat på beQuoted-listan. Bolaget går dock inte så bra och har en börsvärde på endast 2,2 MSEK.

Ska man gå in och köpa en stek nu när man vet att det finns en gädda bakom rodret?
Citera
2023-12-12, 01:15
Medlem
139s avatar
Vet inte om det nämnts, men såg nu att bridgeklubben kort kommenterat deras gädda.

Styrelseinfo

2023-12-09 09:20

Styrelsen har tillsammans med ***** ******** (gäddan) beslutat att hans engagemang och arbetsuppgifter på Gävle Bridgeklubb avslutas av personliga skäl.
Frågor i anslutning till detta besvaras av ***** eller *****.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in