Citat:
Ursprungligen postat av
GulaBlend1
Du får nog ha lite mer is i magen, kanske är det ett bra tillfälle för dig att kunna stanna upp och reflektera över livet hehe. Strukturera om vardagen och hitta bättre fungerande rutiner istället för att virra runt och stressa på. För mig tog det några veckor innan jag slutade känna mig ”konstig” av medicinen, men jag är helt klart mer låg i känslorna men det är ganska skönt när man varit som en orkan av känslor hela livet.
Låt kroppen vänja sig med medicinen i några veckor innan du oroar dig. Det är ett CS läkemedel så klart det ändrar dig, sen om du tycker det är positiva eller negativa förändringar det kan bara du avgöra.
Hej Gula,
Jag var nog ändå lite påverkad för jag brukar ALDRIG kunna skriva så där mycket hehe.
Jag mår faktiskt bättre, förutom att jag är lika trött, om inte tröttare, sämre koncentration faktiskt.
Men är mycket mindre impulsiv, hittar lättare ord och känns som att jag kan uttrycka mig lättare.
Jag tar Elvans, men testade Ritalin en karta innan det och tyckte att den hjälpte mig mer med vakenhet och koncentration. Kunde plugga bra på Ritalin. Kanske inbillar mig.
Tack för att du svarade.