2023-12-05, 17:33
Medlem
Tar elvanse 70mg påfyllnad 40mg.

Könner ej av den senare 40mg och kraschar ändå 3 timmar efter den.

Bättre ta allt på engång istället?

BTW börjar snacka som satan kan fa. Inte hållakäften.

Nån annan?
Citera
2023-12-05, 17:35
Medlem
Varför köper folk denna medicin på darknet? 30st tabletter för ca 3000kr. Varför köper dom inte tjack för så mkt billigare? självmedicinerar dem?
Citera
2023-12-06, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Varför köper folk denna medicin på darknet? 30st tabletter för ca 3000kr. Varför köper dom inte tjack för så mkt billigare? självmedicinerar dem?
Denna tråd säger väl det mesta om dagens gatu amfetamin för att inte vilja handla något, speciellt från Darknet.
(FB) Vad händer med amfetaminet och varför? (samlingstråd)

Samt tippar jag på att det inte är missbrukare som köper Elvanse för den pengen utan vanliga brukare.
Senast redigerad av Rvrvrp 2023-12-06 kl. 12:41.
Citera
2023-12-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Kan du somna trots att du tar runt lunch?

Första två dagarna var svåra men nu går det bättre. Försöker undvika koffein efter 13 ish så brukar det inte vara några bekymmer
Citera
2023-12-06, 20:31
Medlem
Ska ut på fredag men är så osugen på alkohol, står på elvanse och attentin vid behov. Märker skillnad när jag krökar för det slår ju ur alkoholen, så blir inte full utan bara seg o slö, efter starksprit så slår de till. Men pallar inte dricka så mycket så tänkte köra helt nyktert. Däremot tänkte jag ta lite mer av medicinen för att ha energi.
Hur ska jag göra det på bästa sätt? Attentin eller elvanse?
Har massa 5mg attentin och 50mg elevanse
Citera
2023-12-07, 19:46
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snailtrack
Ni som fått känningar i hjärtat när ni tagit för mycket, prova att ta 1½ tsk cayennepeppar i tunt papper med lite mjölk blandat med vatten, kakao mixat med vatten, 1/4 treo.

Räddat mig över 40 ggr.
What hjälper det?
Citera
2023-12-07, 19:50
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
What hjälper det?
Treo med Alvedon låter orimligt
Citera
2023-12-08, 10:56
Medlem
Jag tar alltid min kapsel på morgon ihop med frukost och det funkar bra. Igår provade jag att tömma innehållet i ett litet glas med youghurt. Det funkade utmärkt, och var första gången jag provade detta.

Det jag undrar är om effekten sitter i lika länge? Jag var aningen tröttare igår kväll, men det har sina anledningar då jag haft mycket att göra sista tiden med jobb, familj och för lite sömn.

Hur gör ni andra? Själv är jag nöjd med Takeda, läste att andra är missnöjda. Min tablett gör det den ska.
Citera
2023-12-09, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Jag tar alltid min kapsel på morgon ihop med frukost och det funkar bra. Igår provade jag att tömma innehållet i ett litet glas med youghurt. Det funkade utmärkt, och var första gången jag provade detta.

Det jag undrar är om effekten sitter i lika länge? Jag var aningen tröttare igår kväll, men det har sina anledningar då jag haft mycket att göra sista tiden med jobb, familj och för lite sömn.

Hur gör ni andra? Själv är jag nöjd med Takeda, läste att andra är missnöjda. Min tablett gör det den ska.

Det har inget med Takeda Pharma och göra utan folk klaga mer på kopiorna tycker jag man läser här. Har haft Takeda pharma hela tiden det senaste halvåret och haft problem sen i våras plötsligt fram till att jag klagade och frågade min läkare om detta. Jag upplevde att mina funktionshinder gjorde sig påminda som dom inte gjort på många år. Jag blev först confused och slog bort mig tanken på att det var fel på kapseln eftersom enligt lag får dom inte byta innehållet utan min vetskap men vem vet idag. Tiden gick och det var obalans i doserna tills jag uteslutit alla andra faktorer. Det måste helt enkelt vara kapslarna. Övertygad nästan. Vet också att original Elvanse har och säljs på svarta marknaden så hur hamnar dom där.. idag finns kopior färdiga att bara byta ut lätt eller blanda i mängden. Förr behövdes en plats och maskiner som skulle kopiera ett läkemedel och var därför svårare. Kontaktade Takeda Pharma och Viatris i ett annat ärende. De har gjort en händelserapport och ärendet har gått vidare.

Kände samma symtom som jag fick när jag tog PV analoger fastän jag inte rört dessa på många år. Läkare har inte hittat några medicinska fel på mig. Symtomen har avtagit lite nu för ett litet tag sen. Så det enda som återstår är att det är covid vaccinet om det inte är fel på Elvanse kapslarna. Läste på nätet någonstanns att det var just i våras som de bytte ut folk i styrelsen. Förr hade jag alltid ett annat bolag som tillhandhöll Elvanse och aldrig några problem med doserna vare sig det var 40 mg eller 70mg o.s.v. och kan garantera att jag kan min Elvanse vid detta laget. Jag är väldigt känslig också. Känner minsta lilla i varenda liten del i hela min kropp utan att jag har några problem med inbillning. Har vart med i en placebo studio och det den forskaren sa till mig säger rätt mycket. Mycket pga det som jag kontaktat läkemedelsbolagen.
Lycka till och vad bra att det fungerar för dig och var försiktig med ditt amfetamin så du inte tappar bort dig själv och dina gränser med all välmening!🙂
Citera
2023-12-09, 12:13
Medlem
Säg att man får elvanse utskrivet och tar dagligen, och tar ritalin istället någon gång då och då.
Kan det ha några negativa effekter på något sätt?

Kanske svarats på tidigare, får be om ursäkt isåfall.
Citera
2023-12-09, 12:17
Medlem
Har även en fråga till er som tagit elvanse under lång tid och sen slutat, hur länge fick ni dras med effekterna om uppstår? I mitt fall blir jag främst väldigt trött de dagar jag inte tar, vilket primärt blir ett problem de första vakna timmarna då jag mer eller mindre är en zombie. Känner att det efter över två års medicinering börjar förstöra delar av min personlighet, och vill inte längre vara beroende av att ta skiten för att fungera.
Dock gör den här tröttheten att jag skulle få svårt att sköta jobbet och därav måste tajma in det med antingen sjukskrivning eller ledighet, men skulle vara bra att veta om det håller sig i en vecka eller en månad.
Citera
2023-12-09, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Har även en fråga till er som tagit elvanse under lång tid och sen slutat, hur länge fick ni dras med effekterna om uppstår? I mitt fall blir jag främst väldigt trött de dagar jag inte tar, vilket primärt blir ett problem de första vakna timmarna då jag mer eller mindre är en zombie. Känner att det efter över två års medicinering börjar förstöra delar av min personlighet, och vill inte längre vara beroende av att ta skiten för att fungera.
Dock gör den här tröttheten att jag skulle få svårt att sköta jobbet och därav måste tajma in det med antingen sjukskrivning eller ledighet, men skulle vara bra att veta om det håller sig i en vecka eller en månad.
Allt är beroende av hur lång tid och vilka doser du har använt. Det kan ta allt från några dagar till flera månader.
Det bästa är om du kan köra en lång och långsam nedtrappning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in