Citat:
Ursprungligen postat av
Prabaker
Jag tar alltid min kapsel på morgon ihop med frukost och det funkar bra. Igår provade jag att tömma innehållet i ett litet glas med youghurt. Det funkade utmärkt, och var första gången jag provade detta.
Det jag undrar är om effekten sitter i lika länge? Jag var aningen tröttare igår kväll, men det har sina anledningar då jag haft mycket att göra sista tiden med jobb, familj och för lite sömn.
Hur gör ni andra? Själv är jag nöjd med Takeda, läste att andra är missnöjda. Min tablett gör det den ska.
Det har inget med Takeda Pharma och göra utan folk klaga mer på kopiorna tycker jag man läser här. Har haft Takeda pharma hela tiden det senaste halvåret och haft problem sen i våras plötsligt fram till att jag klagade och frågade min läkare om detta. Jag upplevde att mina funktionshinder gjorde sig påminda som dom inte gjort på många år. Jag blev först confused och slog bort mig tanken på att det var fel på kapseln eftersom enligt lag får dom inte byta innehållet utan min vetskap men vem vet idag. Tiden gick och det var obalans i doserna tills jag uteslutit alla andra faktorer. Det måste helt enkelt vara kapslarna. Övertygad nästan. Vet också att original Elvanse har och säljs på svarta marknaden så hur hamnar dom där.. idag finns kopior färdiga att bara byta ut lätt eller blanda i mängden. Förr behövdes en plats och maskiner som skulle kopiera ett läkemedel och var därför svårare. Kontaktade Takeda Pharma och Viatris i ett annat ärende. De har gjort en händelserapport och ärendet har gått vidare.
Kände samma symtom som jag fick när jag tog PV analoger fastän jag inte rört dessa på många år. Läkare har inte hittat några medicinska fel på mig. Symtomen har avtagit lite nu för ett litet tag sen. Så det enda som återstår är att det är covid vaccinet om det inte är fel på Elvanse kapslarna. Läste på nätet någonstanns att det var just i våras som de bytte ut folk i styrelsen. Förr hade jag alltid ett annat bolag som tillhandhöll Elvanse och aldrig några problem med doserna vare sig det var 40 mg eller 70mg o.s.v. och kan garantera att jag kan min Elvanse vid detta laget. Jag är väldigt känslig också. Känner minsta lilla i varenda liten del i hela min kropp utan att jag har några problem med inbillning. Har vart med i en placebo studio och det den forskaren sa till mig säger rätt mycket. Mycket pga det som jag kontaktat läkemedelsbolagen.
Lycka till och vad bra att det fungerar för dig och var försiktig med ditt amfetamin så du inte tappar bort dig själv och dina gränser med all välmening!🙂