2023-12-11, 21:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
På en fråga om vilket lag som presterat bäst på Anfield? Skriver du COYS när frågan är vilket lag som är enklast att ta poäng emot ?

Tottenham har the edge över West Ham i slutändan.

Att jämföra West Ham med Tottenham blir som att jämföra en Volvo Amazon med en Scania.
Citera
2023-12-11, 21:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tottenham har the edge över West Ham i slutändan.

Att jämföra West Ham med Tottenham blir som att jämföra en Volvo Amazon med en Scania.
Nu överdriver du! Inte fan krossar vi Spurs i alla aspekt?
Citera
2023-12-11, 21:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Men till uppgift så är du förjävla taskig på det svenska språket samt du har fler fel än rätt.

Hoppas innerligt Liverpool vinner med 4-5 bollar se om du håller truten då.
På vilket sätt är jag taskig på det svenska språket? Måhända att jag skriver lite svengelska då och då. Och vad är det liksom som jag har fel i?

OK. Men "Drickback", samt resten av klanen, får det till att låta som att AFC har aldrig vunnit på Anfield.. och att de redan har vunnit den kommande matchen mot oss.
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Jag tror 5000 nya gaphalsar på nya läktarsektionen kan hjälpa till att heja på Liverpool men först ska de värma upp mot Urk…
Vad kommer du att göra om vi spöar Liverpool totalt den 23:e..?
Citera
2023-12-11, 21:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
historia spelar ju absolut ingen roll? Fruktar du inte en 7-0:a eller vad ska den statistiken säga inför kommande möte?

Har du intima minnen ifrån Anfield eller vaa? Vad för fina minnen som du inte behöver googla fram?

West Ham!
Korrekt. Jag menar att det har ingen betydelse öht.

Dock så är det ganska tydligt att vissa andra är tämligen så upphängda i statistik, historik osv.

Ja, jag har flera goda AFC-minnen från våra matcher mot Liverpool på Anfield.
Citera
2023-12-11, 21:59
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Korrekt. Jag menar att det har ingen betydelse öht.

Dock så är det ganska tydligt att vissa andra är tämligen så upphängda i statistik, historik osv.

Ja, jag har flera goda AFC-minnen från våra matcher mot Liverpool på Anfield.
Klart det har.. Får jag fråga varför du tar upp historia som gynnar Arsenal om du anser att det inte spelar någon roll?

Vad för goda minnen är det på senare tid? Här är senaste 10 mötena..
2-2
4-0
3-1
3-1
5-1
4-0
3-1
3-3
2-2
5-1

Och inte kan mäktiga Arsenal anse det som fint minne att fått med sig ett kryss mot irrelevanta lag?
Senast redigerad av Free12 2023-12-11 kl. 22:05.
Citera
2023-12-11, 22:00
Medlem
B-Dawks avatar
Det lag med flesta segrar i ligan mot Liverpool på Anfield är ju Manchester United. Dock lär den statistiken inte bättras på under kommande söndag.

Uniteds mittfält är fortsatt ett stort skämt och att McTominay får spela så mycket är en stor gåta. Om man vill ha honom i elvan pga hans "målfarlighet" starta honom på topp då. På mittfältet är han mest en spelare som gömmer sig från ansvar och kan inte läsa av situationer för fem öre. Vad sägs om näst minst passningar av alla utespelare i United under senaste matchen? Bara Martial på topp hade färre.
Nej det är mycket som behövs lagas i klubben men där finns förhoppningar om bara försäljningen av delar av klubben löses omgående.
Citera
2023-12-11, 22:16
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det lag med flesta segrar i ligan mot Liverpool på Anfield är ju Manchester United. Dock lär den statistiken inte bättras på under kommande söndag.

Uniteds mittfält är fortsatt ett stort skämt och att McTominay får spela så mycket är en stor gåta. Om man vill ha honom i elvan pga hans "målfarlighet" starta honom på topp då. På mittfältet är han mest en spelare som gömmer sig från ansvar och kan inte läsa av situationer för fem öre. Vad sägs om näst minst passningar av alla utespelare i United under senaste matchen? Bara Martial på topp hade färre.
Nej det är mycket som behövs lagas i klubben men där finns förhoppningar om bara försäljningen av delar av klubben löses omgående.
Äntligen ödmjukhet i tråden, så välkommet 🥰

Situationen ni befinner er i är inget man är avundsjuk på, nu såg Fernandes till att slippa matchen av någon oklar anledning.

(Liverpool synvinkel) Brukar gå tvärtom när man känner vi borde vara favoriter till vinst men så gör man en plattmatch och får skämmas inför hemmapubliken och får gå ut bakdörren full av skam.
Citera
2023-12-11, 22:20
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Then Brian comes in...

Hur tror du Arsenal ställer upp i CL, rena b-laget eller ge Saka några gratispoäng till?

Yes, here I am

Saka missade dagens träning pga problem efter en av alla smällar han tog emot i lördags, så jag hoppas han+flera andra vilas. Vill se ett reserv+junislag.
Citera
2023-12-11, 22:30
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Yes, here I am

Saka missade dagens träning pga problem efter en av alla smällar han tog emot i lördags, så jag hoppas han+flera andra vilas. Vill se ett reserv+junislag.
Enligt Arteta är det inga problem med Saka. Kan givetvis vara en mörkning. Tror personligen han inte är med, möjligen med på bänken som sällskap.
Läste precis att Saka är med på resan..

Gabriel Martinelli did miss the flight through illness but is not expected to be out for long.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-11 kl. 22:40.
Citera
2023-12-11, 22:42
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Enligt Arteta är det inga problem med Saka. Kan givetvis vara en mörkning. Tror personligen han inte är med, möjligen med på bänken som sällskap.
Läste precis att Saka är med på resan..

Gabriel Martinelli did miss the flight through illness but is not expected to be out for long.

Nä jag tror han bara är lite blåslagen, därav att han vilade idag. Men jag vill inte se honom starta oavsett hur hel han är. Vill se några av kidsen lira istället.
Citera
2023-12-11, 22:47
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Nä jag tror han bara är lite blåslagen, därav att han vilade idag. Men jag vill inte se honom starta oavsett hur hel han är. Vill se några av kidsen lira istället.
Jag tror han har men ont än vad som sägs men om det hade varit nån final hade han spelat.

Min tolkning av Artetas ord är att han är med på resan för det är mentalt viktigt för gruppen att alla är med men han sitter säkert på bänken men lägger in brasklapp för läktaren.
Inte alltför många som inte ska spela kan sitta på bänken om 5 byten behövs göras.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-11 kl. 23:06.
Citera
2023-12-11, 23:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Eftersom Palace-matchen fortsätter diskuteras, har jag två tillägg:

1. Ayews första gula, som Hodgson kastar skit på van Dijk för, kan ses här:
https://youtu.be/KE_ihgywYBA?si=-2P5nPgp-2LhFEag&t=356

Den som borde kastas skit på är Ayew. Han klagar på domslutet, försöker stoppa en snabb igångsättning, och gör sig väl förtjänt av det gula. Och vad jag tycker om Roys syn på det andra har jag redogjort för. "A good challenge", herregud vad han ljuger.

2. Joel Ward är redan på ett gult när han fullkomligt kör över CuJo för 1-1. En desperat challenge, sen in, en rejäl kapning som jag skulle placera på skalan orange.

När det blir mål kollas den inte ens på. Vad jag vet finns det absolut ingenting i regelboken som hindrar domaren från att ge det gula efter målet - annat än att det inte är kutym. Blir det mål varnar man inte spelare i laget som precis släppt in ett mål, vet inte om jag sett det.

Men det är fullkomligt solklart och det är åt helvete att anything goes om en spelare får avsluta. Givetvis ska Ward ut där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in