2023-12-11, 17:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Jag syftade inte på dig, men här har du några exempel på galenskaperna! Från bara några sidor bak.
1 miljoner USD inom två år:

Verkligen superrealistiskt!

100k om ETFer i januari, no prob!

Man är tydligen rent av dum om man inte går in tungt nu! Helst med en halv miljon för då har man "lätt" 5 miljoner i vinst om några år ...

Då är det bättre att du adresserar dom du syftar på så kan dom få klargöra detaljerna kring deras uttalande istället för att försöka kamma hem billiga poänger som inte finns.
Än har 2024 inte ens startat, så du får försöka hålla dig istället för att få utlösning bara för att Bitcoin gått ner till 41k (en nivå som få trodde på bara för någon vecka sedan eller två).
Citera
2023-12-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Än har 2024 inte ens startat, så du får försöka hålla dig istället för att få utlösning bara för att Bitcoin gått ner till 41k (en nivå som få trodde på bara för någon vecka sedan eller två).

Till skillnad från de religiösa som håller högtider här i tråden så fort det rusar till någon procent uppåt så kommer mina inlägg här i mån av tid, oavsett några procent upp eller ner. Skrev nyligen här när Bitcoin var på årshögsta ...
Citera
2023-12-11, 17:39
Avslutad
Citat:
Tack för att du serverade precis den typen av galenskap jag syftade på, så att Leaston får ett ypperligt exempel på vad jag menar! Blir skojigt att kommentera det här lagom till nyår och sedan i slutet av januari ...

Vems target q4 2023 kom närmast? I våras/somras (kommer inte ihåg exakt när) tippade jag ca 70K, och du samt Kebab tippade 5K. Blir ETF'erna godkända så kan vi fortfarande nå 70K q4 2023. 5K .. not so much.

Måste kännas bittert att ständigt förlora, samt stå kvar på perrongen när tåget lämnar stationen.

Senast redigerad av SithMaster 2023-12-11 kl. 17:44.
Citera
2023-12-11, 17:41
Medlem
Citat:

Man är tydligen rent av dum om man inte går in tungt nu! Helst med en halv miljon för då har man "lätt" 5 miljoner i vinst om några år ...

Om man inte äger någon mängd bitcoin alls, så är man åtminstone inget vidare på att fatta ekonomiska beslut om man inte börjar gå in nu. Det är väl ursäktat om man redan är ekonomiskt oberoende och har annat att tänka på, men om man eftersträvar ökad förmögenhet på några års sikt, så är det direkt dumt att inte äga eller köpa bitcoin "nu".
Citera
2023-12-11, 17:43
Avslutad
Citat:
Då är det bättre att du adresserar dom du syftar på så kan dom få klargöra detaljerna kring deras uttalande istället för att försöka kamma hem billiga poänger som inte finns.

Du brukar skriva att BTC mycket väl kan komma att nå $10M till år 2030, hur visualiserar du dig det om du inte tror på mer än kanske 150K år 2025? Öppen för att jag kan ha missuppfattat något.
Citera
2023-12-11, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Om man inte äger någon mängd bitcoin alls, så är man åtminstone inget vidare på att fatta ekonomiska beslut om man inte börjar gå in nu. Det är väl ursäktat om man redan är ekonomiskt oberoende och har annat att tänka på, men om man eftersträvar ökad förmögenhet på några års sikt, så är det direkt dumt att inte äga eller köpa bitcoin "nu".

Tycker nog att det är ännu dummare om man är rik för då kommer man ju att förlora mot BTC. Att investera i BTC handlar ju också om att bevara det man har.
Citera
2023-12-11, 17:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Till skillnad från de religiösa som håller högtider här i tråden så fort det rusar till någon procent uppåt så kommer mina inlägg här i mån av tid, oavsett några procent upp eller ner. Skrev nyligen här när Bitcoin var på årshögsta ...
"Så fort det rusar någon procent".

Bitcoin är, efter dagens dipp, fortfarande upp 150% på året, eller 500% sedan 2020 eller 7000% sedan 2017.
Citera
2023-12-11, 17:58
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du brukar skriva att BTC mycket väl kan komma att nå $10M till år 2030, hur visualiserar du dig det om du inte tror på mer än kanske 150K år 2025? Öppen för att jag kan ha missuppfattat något.
Och det står jag för.
Jag pratar gärna om min syn och mina åsikter inte klumpas ihop med alla andras.

Med en pistol mot huvudet så hade jag sagt att vi passerar 150k innan 2024 är slut. Men folk som PolisenÖrebro är ju snabb att få det att låta som jag lovat det, om han känner att han kan få en billig poäng på så sätt.
Citera
2023-12-11, 18:03
Avslutad
Citat:
Och det står jag för.
Jag pratar gärna om min syn och mina åsikter inte klumpas ihop med alla andras.

Med en pistol mot huvudet så hade jag sagt att vi passerar 150k innan 2024 är slut. Men folk som PolisenÖrebro är ju snabb att få det att låta som jag lovat det, om han känner att han kan få en billig poäng på så sätt.

Så från 150K 2024 till 1M 2030. Du tänker dig att det kommer att ta tid för institutionerna och pensionsfonderna att gå in men när de väl gör det så blir det explosivt?
Citera
2023-12-11, 18:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Så från 150K 2024 till 1M 2030. Du tänker dig att det kommer att ta tid för institutionerna och pensionsfonderna att gå in men när de väl gör det så blir det explosivt?

Jag tror jag sagt allt mellan $1M-$10M innan 2030 är slut, där det övre taket kanske är lite väl saftigt men når vi bara halvvägs dit så står jag ändå för den missen...

När ETF:erna godkänns så kan det mycket väl bli en sell the news på kort (6M?) sikt, då alla förstås inte köper allt på en gång.
Citera
2023-12-11, 18:36
Avslutad
Citat:
Jag tror jag sagt allt mellan $1M-$10M innan 2030 är slut, där det övre taket kanske är lite väl saftigt men når vi bara halvvägs dit så står jag ändå för den missen...

När ETF:erna godkänns så kan det mycket väl bli en sell the news på kort (6M?) sikt, då alla förstås inte köper allt på en gång.

Det har du råd med isf.

Tror det blir buy the rumor buy the news, men kan bli som du håller öppet för också naturligtvis.
Citera
2023-12-11, 18:40
Medlem
Citat:

Rent grafiskt vore det även naturligt med ett kort besök ner till 30-32k-trakten innan vi klättrar vidare till nya höjder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in