2023-12-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Till alla som håller i BTC, GRATTIS till uppgången?

Någon som kan förklara skillnaden mellan riktiga BTC och BTC hos exempelvis Avanza, vilka skulle ni rekommendera?

BTC hos Avanza är bara ett löfte om att du ska kunna sälja dina Avanza-BTC mot kronor enligt gällande marknadspris. Det är oklart huruvida de överhuvudtaget backas upp av några BTC på blockkedjan. Du kan heller inte flytta några BTC från Avanza till någon bitcoinplånbok.

Dessutom, om du köper Avanza-BTC bidrar du (troligen) inte alls till att höja priset på BTC, ty Avanza-bitcoin har inget hårt tak för antalet, till skillnad från riktiga BTC.

Så länge det är business as usual fungerar det att sitta på Avanza-BTC, men kommer det rejäla skakningar i finanssystemet så kan du komma i kläm -- då vill du hellre sitta på riktiga BTC med egen kontroll över nycklarna.

Fördelen med Avanza-BTC, om du köper och säljer frekvent, är väl främst att det är enkelt och att du kan hålla dig till ditt skattesparkonto.
Citera
2023-12-10, 19:49
Medlem
Jag tycker att det ser ut som vi bildar något slags tjurflagga. Gissar på ett steg till uppåt snart.
Citera
2023-12-10, 23:01
Medlem
Det blir nog en liten dipp nu de närmsta dagarna 11-12 december. Så kanske påfyllningsdags då.
Citera
2023-12-10, 23:14
Medlem
Kan säga att ja va en av alla som missade rushen, har under senaste åren köpt på mig över tio BTC, ligger idag 160%

Gör er egen analys, dessa släpper ja inte förens om 10 år
Citera
2023-12-11, 10:33
Avslutad
Kursen idag är mycket svag. Nu är det viktigt att man tar tag i prisnivån och får upp kursen
Citera
2023-12-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kursen idag är mycket svag. Nu är det viktigt att man tar tag i prisnivån och får upp kursen

1 månad sedan var kursen ca 35k, 3 månader sedan var det ca 25K, nu är vi på 42k, "mYcKeT sVaG kUrS" javisst din pannkaka, eller så zoomar du ut lite och inser din egen nivå av intelligens...
Citera
2023-12-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
1 månad sedan var kursen ca 35k, 3 månader sedan var det ca 25K, nu är vi på 42k, "mYcKeT sVaG kUrS" javisst din pannkaka, eller så zoomar du ut lite och inser din egen nivå av intelligens...

Well, om man ska tro stjärnorna i tråden så ska ju Bitcoin upp till minst 150k till våren så ur det perspektivet har nog Kalle81 100% rätt i att kursen behöver få sig ett rejält skjut uppåt ...

Tycker det är ganska intressant med de religiösa Bitcoin förespråkarna: ena sekunden borde alla vara sjukt imponerade över att kursen stigit från 25k-ish för några månader sedan till 40k-ish idag. Nästa sekund är det självklart att Bitcoin ska upp till 150k snart, och 500k om något år.

Schrödingers värdering?

OM nu Bitcoin verkligen ska upp till dessa nivåer så bör man ju vara helt sjukt besviken på att Bitcoin inte ens är nära ATH kring 69k, i synnerhet inte om man även tar hänsyn till inflation ...
Senast redigerad av PolisenOrebro 2023-12-11 kl. 16:20.
Citera
2023-12-11, 17:20
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Well, om man ska tro stjärnorna i tråden så ska ju Bitcoin upp till minst 150k till våren så ur det perspektivet har nog Kalle81 100% rätt i att kursen behöver få sig ett rejält skjut uppåt ...

Tycker det är ganska intressant med de religiösa Bitcoin förespråkarna: ena sekunden borde alla vara sjukt imponerade över att kursen stigit från 25k-ish för några månader sedan till 40k-ish idag. Nästa sekund är det självklart att Bitcoin ska upp till 150k snart, och 500k om något år.

Schrödingers värdering?

OM nu Bitcoin verkligen ska upp till dessa nivåer så bör man ju vara helt sjukt besviken på att Bitcoin inte ens är nära ATH kring 69k, i synnerhet inte om man även tar hänsyn till inflation ...
Vet inte vem du pratar om, men jag har hela året sagt 40k till vintern. Bra så.

150k nästa år är inte uteslutet. Det är bara 3x från dessa nivåer. Men inte heller uteslutet att BTC INTE når dit redan nästa år.

Tror du gör det lätt för dig och klumpar ihop olika påståenden från olika personer, och sedan gör det till att alla skall stå för allt.
Varför klumpar du inte ihop de som ständigt talat om Bitcoin undergång på samma sätt, och håller dem ansvariga för att det aldrig blir så?
Citera
2023-12-11, 17:26
Avslutad
Citat:

Schrödingers värdering?

5K skulle vi vara på nu enligt de som inte tror på BTC. Bittert för dessa att BTC ständigt går mot nya höjder. 50K innan nyår, allra senast i januari. 150K under våren. 500K inom två år.
Citera
2023-12-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vet inte vem du pratar om, men jag har hela året sagt 40k till vintern. Bra så.

150k nästa år är inte uteslutet. Det är bara 3x från dessa nivåer. Men inte heller uteslutet att BTC INTE når dit redan nästa år.

Tror du gör det lätt för dig och klumpar ihop olika påståenden från olika personer, och sedan gör det till att alla skall stå för allt.
Varför klumpar du inte ihop de som ständigt talat om Bitcoin undergång på samma sätt, och håller dem ansvariga för att det aldrig blir så?

Jag syftade inte på dig, men här har du några exempel på galenskaperna! Från bara några sidor bak.
1 miljoner USD inom två år:

Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
För inte så länge sedan gick det att gå in vid $16/17K, nu är det $43/44K som gäller - snart är det $100K och om två år förmodligen $1M - år 2030 förmodligen $2M+.

Alla köper bitcoin för det pris de förtjänar.

Verkligen superrealistiskt!

100k om ETFer i januari, no prob!

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
43,6k nu, wow det rör på sig snabbt. 50k i år känns ju helt realisitiskt i dag och om det kommer en eller flera ETF i januari som det ryktas om kan vi nog räkna med 100k.

Vad gäller för kebabsvarvaren och de andra trollen?

Bitcoin Platinum Deluxe? One Coin? 🤣

Man är tydligen rent av dum om man inte går in tungt nu! Helst med en halv miljon för då har man "lätt" 5 miljoner i vinst om några år ...

Citat:
Ursprungligen postat av arista
Det kommer bara gå upp nu fram med tillfälliga korta pullbacks till nästa vår då halveringen sker samt när SEC approvar ETFna, efter det får vi titta i spåkulan men det snackas om nivåer på $500,000 om några år, går du in nu på runt $40,000 med SEK 500,000 så har du lätt runt 5 millar i vinst om några år om du har nerverna och tålamodet vänta.

Man är nog dum om man inte går in tungt nu, det kommer skapas många nya rikedomar kommande år.
Citera
2023-12-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
5K skulle vi vara på nu enligt de som inte tror på BTC. Bittert för dessa att BTC ständigt går mot nya höjder. 50K innan nyår, allra senast i januari. 150K under våren. 500K inom två år.

Tack för att du serverade precis den typen av galenskap jag syftade på, så att Leaston får ett ypperligt exempel på vad jag menar! Blir skojigt att kommentera det här lagom till nyår och sedan i slutet av januari ...
Citera
2023-12-11, 17:31
Medlem
Citat:

Schrödingers värdering?

Egendomligt inlägg.

150k som topp i kommande halveringscykel, som borde toppa ut i slutet av 2025, om mönstret håller i sig, är absolut ingen orimlighet. Min gissning, för vad den är värd, hamnar något lägre. 120k har jag angett. Men då hör det till saken att jag med facit i hand gissade väl lågt, att vi skulle ligga under 30k till årsskiftet 2023-2024, vilket numera ter sig synnerligen osannolikt.

Även om min gissning hamnar på 120k som topp, så utesluter jag absolut inte att vi kan nå mycket högre. Det beror på vad som händer, vilka större aktörer som börjar köpa, om det blir några ETF:er, om något stort land bitcoiniseras uppifrån, bank- och valutakrascher, etc.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-12-11 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in