Citat:
Ursprungligen postat av
PolisenOrebro
Well, om man ska tro stjärnorna i tråden så ska ju Bitcoin upp till minst 150k till våren så ur det perspektivet har nog Kalle81 100% rätt i att kursen behöver få sig ett rejält skjut uppåt ...
Tycker det är ganska intressant med de religiösa Bitcoin förespråkarna: ena sekunden borde alla vara sjukt imponerade över att kursen stigit från 25k-ish för några månader sedan till 40k-ish idag. Nästa sekund är det självklart att Bitcoin ska upp till 150k snart, och 500k om något år.
Schrödingers värdering?
OM nu Bitcoin verkligen ska upp till dessa nivåer så bör man ju vara helt sjukt besviken på att Bitcoin inte ens är nära ATH kring 69k, i synnerhet inte om man även tar hänsyn till inflation ...
Egendomligt inlägg.
150k som topp i kommande halveringscykel, som borde toppa ut i slutet av 2025, om mönstret håller i sig, är absolut ingen orimlighet. Min gissning, för vad den är värd, hamnar något lägre. 120k har jag angett. Men då hör det till saken att jag med facit i hand gissade väl lågt, att vi skulle ligga under 30k till årsskiftet 2023-2024, vilket numera ter sig synnerligen osannolikt.
Även om min gissning hamnar på 120k som topp, så utesluter jag absolut inte att vi kan nå mycket högre. Det beror på vad som händer, vilka större aktörer som börjar köpa, om det blir några ETF:er, om något stort land bitcoiniseras uppifrån, bank- och valutakrascher, etc.