2023-12-11, 11:17
Medlem
Beisskorbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nej, inte bara så klart. Men om man aldrig drar skämt som skulle kunna klassas som "rasistiska" så kan man knappast kalla sig själv komiker. Det finns knappt en enda komiker som drar råa skämt om allt möjligt i dag.

PW skämtar om bokstavligen allt. Detta gillas inte av vänsterblivna eftersom det innebär att han även drar råa "rasistiska" skämt.

Han är ett antivaxxande psykotiskt konspiratoriskt pucko. Kolla in hans historik på fejjan.

Eller är det PK att inte gilla fånar som han?

Full disclosure - jag gillade honom tills dess att han började fåna sig i det privata...
Citera
2023-12-11, 11:19
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Nej, inte bara så klart. Men om man aldrig drar skämt som skulle kunna klassas som "rasistiska" så kan man knappast kalla sig själv komiker. Det finns knappt en enda komiker som drar råa skämt om allt möjligt i dag.

PW skämtar om bokstavligen allt. Detta gillas inte av vänsterblivna eftersom det innebär att han även drar råa "rasistiska" skämt.
Herrejävlar vad fel du har.
1. Du har fruktansvärt dålig koll på svensk standup, det är tydligt.
2. Fler ämnen än rasism kan klassas som rått.
Citera
2023-12-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag har känt honom i ca 30 år och jobbat ihop med honom tills vi sparkade honom. Hur länge har du känt och jobbat ihop med honom?

Citat:
Hela texten består av illa stavade och uselt konstruerade meningar, som sagt. Dessutom har jag känt honom i 30 år och har en oändligt bättre bild av denna high-school dropout från Vallåsskolan än du.

Citat:
Mina åsikter om wahlbeck bygger på personliga kunskaper om människan eftersom jag har jobbat ihop och umgåtts privat med honom. Jag har alltså vida överlägsna erfarenheter av honom än du, lilla vän.

Citat:
För många år sen jobbade jag ett kort tag med wahlbeck i en liten grupp. Vi sparkade honom efter några månader för att han var så bråkig.

Citat:
Alltså, jag har inte umgåtts med honom på 25 år, även om vi kände varandra hyggligt väl när vi var kring 25 bast.

Citat:
Jag kom iofs på en ganska rolig grej jag gjorde med honom. Han köpte en stor ihålig löskuk som han tänkte ha som ansiktsmask i nån sketch. Han glömde den hemma hos mig. I ett inspirerat ögonblick körde jag ner min balle i den och satte på min dåvarande flickvän med den. Jag vågade inte riktigt berätta för honom - speciellt inte efter att ha sett honom springa omkring på scen med den som ansiktsmask några dagar senare

Citat:
En lustig detalj: en gång köpte han en strap on-dildo som han glömde hos en gemensam vän. Jag måste erkänna att jag tog på mig den och satte på min dåvarande flickvän med den. Ett tag senare såg jag honom uppträda på scen med den fastpänd i ansiktet och näsan nerkörd där jag hade haft min balle

76 inlägg om Wahlbäck med olika former av smädelser, det var inte så att han snodde din flickvän?

Citat:
Nämn någon komiker förutom PW som fortfarande drar "rasistiska" skämt? Då menar jag verkligen "rasistiska" skämt och inga fjanterier.

Om vänsterblivna blir arga så betyder det att man har dragit ett "rasistiskt" skämt.

Blir de inte arga så är det bara en massa PK-trams.

Den stora gåtan är varför en hel del Flashbackare blir så upprörda. Rakt på sak i invandringsfrågan, etablissemangskritiker, ifrågasätter bankerna, antivaxxer.. borde generera hjältestatus.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-12-11 kl. 11:31.
Citera
2023-12-11, 11:22
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Herrejävlar vad fel du har.
1. Du har fruktansvärt dålig koll på svensk standup, det är tydligt.
2. Fler ämnen än rasism kan klassas som rått.

På vilket sätt har jag fel? Du är ju uppenbarligen vänsterbliven så det kan bli svårt att komma någon vart här.
Citera
2023-12-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
76 inlägg om Wahlbäck med olika former av smädelser, det var inte så att han snodde din flickvän?

Nej, min liila stalkervän, det är inte chockerande att följa någon man känt i 30 år som enligt allmän uppfattning utanför Flashbacks skyddade verkstad dessutom har spårat ur. Däremot var han lite kär i min flickvän
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-11 kl. 11:29.
Citera
2023-12-11, 11:26
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beisskorb
Han är ett antivaxxande psykotiskt konspiratoriskt pucko. Kolla in hans historik på fejjan.

Eller är det PK att inte gilla fånar som han?

Full disclosure - jag gillade honom tills dess att han började fåna sig i det privata...

Vad är det som gör honom till ett "konspiratoriskt pucko"?

Att han inte tog Pfizers avbefolkningssprutor är väl snarare ett sundhetstecken.
Citera
2023-12-11, 11:33
Medlem
Beisskorbs avatar
Citat:
Vad är det som gör honom till ett "konspiratoriskt pucko"?

Att han inte tog Pfizers avbefolkningssprutor är väl snarare ett sundhetstecken.

Hans judeteorier? DU har uppenbarligen inte kollat in hans profil...
Citera
2023-12-11, 11:34
Medlem
carminaburanas avatar
Är han höger eller vänster eller inget?
Citera
2023-12-11, 11:35
Medlem
chran508s avatar
Citat:
På vilket sätt har jag fel? Du är ju uppenbarligen vänsterbliven så det kan bli svårt att komma någon vart här.
Jag är vänsterbliven för att jag påpekar att rå humor inte bara är rasistiska skämt? Du missade vad jag skrev om att skickliga komiker kan dra rasistiska skämt, oftast utan problem? Om det enda du vill ha från en komiker är en arg publik så är det inte en bra komiker du letar efter. Du vill ha negerskämt hämtade direkt från lågstadiet alt fikarummet på Börjes Bygg. Det krävs ingen vidare talang för det material du är ute efter. Bara gå till närmsta parkbänk och be alkisarna dra sina fräckaste turkskämt så blir du nog nöjd.
Citera
2023-12-11, 11:36
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beisskorb
Hans judeteorier? DU har uppenbarligen inte kollat in hans profil...

Ännu bättre. Om han är judemedveten så betyder det att han verkligen har förmågan att tänka själv. Han är så långt ifrån en NPC man kan komma.
Citera
2023-12-11, 11:37
Medlem
Citat:
Nej, min liila stalkervän, det är inte chockerande att följa någon man känt i 30 år som enligt allmän uppfattning utanför Flashbacks skyddade verkstad dessutom har spårat ur. Däremot var han lite kär i min flickvän

25år sedan du umgicks med honom och 76 inlägg i tråden, så det är ganska uppenbart vem av oss som är stalkern.

Dessutom känns väl den här verkstaden och wahlbecks värld hyfsat mycket friskare och sundare än det övriga offentliga sverige.
Senast redigerad av rotebro-conny 2023-12-11 kl. 11:40.
Citera
2023-12-11, 11:44
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Jag är vänsterbliven för att jag påpekar att rå humor inte bara är rasistiska skämt? Du missade vad jag skrev om att skickliga komiker kan dra rasistiska skämt, oftast utan problem? Om det enda du vill ha från en komiker är en arg publik så är det inte en bra komiker du letar efter. Du vill ha negerskämt hämtade direkt från lågstadiet alt fikarummet på Börjes Bygg. Det krävs ingen vidare talang för det material du är ute efter. Bara gå till närmsta parkbänk och be alkisarna dra sina fräckaste turkskämt så blir du nog nöjd.

Som jag tidigare skrev: Om lättkränkta PK-fittor inte blir arga så betyder det att komikern är tråkig.

Måns Möller drog detta skämt en gång i tiden:

"Henrik Larsson har startat en egen klubb i Spanien, SNIK.
Skånska Negrer I Katalonien".

Om han hade dragit detta skämt i dag så hade vänsterblivna blivit mycket arga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in