2023-12-11, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
https://www.aftonbladet.se/a/VRjRAV

Garvar fortfarande åt historien med Özz. 😄

Extremt rolig
Citera
2023-12-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Ja du sätter fingret på att hans produktion är tidlös. Som en litterär klassiker. Något
de andra inte är i närheten av, men ”nervositet och medlidande” säger nog bara någonting om dig själv.
Jag uttryckte mig oklart. Nervositeten är PW:s egen, som hela tiden märks i det han gör. Medlidandet är mitt. Beklagar PW och andra komiker som fastnat i sin egen humorfälla.
Citera
2023-12-11, 10:46
Medlem
Tuors avatar
Peter Wahlbeck är fantastisk. En av otroligt få komiker som fortfarande inte har blivit vänsterblivna PK-fittor utan ryggrad.

Det är därför han är så hatad också. Han vägrar ställa sig i det vänsterblivna ledet.
Citera
2023-12-11, 10:52
Medlem
EvilElviss avatar
Citat:

Citat:
Struntade i notan

En av dem är Johan Glans, som berättar hur Wahlbeck gång på gång struntade i notan under en gemensam turné – och istället lät andra stå för hans mat.

Bortförklaringen? Han hade glömt plånboken.

– Nej, men det där stämmer inte, herregud. Produktionen stod för maten, säger Peter Wahlbeck, 49.

Sen ändrar han sig. Och skrattar.

– Det är mycket möjligt. Det är säkert sant. Skriv det.

Citera
2023-12-11, 10:55
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Fast nja. Jag upplever att svensk standup är rätt rå nu, med många komiker som har too soon-skämt som paradgren. Tror nog främst det handlar om Wahlbecks totala brist på timing och känsla. En skicklig komiker kan dra rasistiska skämt utan att få backlash, men Wahlbeck känns bara...plump.

Nämn någon komiker förutom PW som fortfarande drar "rasistiska" skämt? Då menar jag verkligen "rasistiska" skämt och inga fjanterier.

Om vänsterblivna blir arga så betyder det att man har dragit ett "rasistiskt" skämt.

Blir de inte arga så är det bara en massa PK-trams.
Senast redigerad av Tuor 2023-12-11 kl. 11:01.
Citera
2023-12-11, 10:59
Medlem
Citat:

Han blir rasist när han är manisk, vilken jävla superkraft.
När han deppar ihop blir han pk-igen och suicidal.
Önskar svt lät honom göra sitt eget barnprogram.
Citera
2023-12-11, 11:01
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nämn någon komiker förutom PW som fortfarande drar "rasistiska" skämt? Då menar jag verkligen "rasistiska" skämt och inga fjanterier.
Jag får känslan att du helst bara vill att nån står och säger "fan vad negrer är konstiga" och avvisar all form av finess som "fjanteri".

Jag sa för övrigt inte att det finns venska komiker som kör rasistiska rutiner just nu. Flera av dem har såklart dragit såna skämt i SoMe och poddar och liknande men rasistiska rutiner har jag ingen koll på. Det jag sa var råa skämt och too soon-skämt.
Citera
2023-12-11, 11:02
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Jag får känslan att du helst bara vill att nån står och säger "fan vad negrer är konstiga" och avvisar all form av finess som "fjanteri".

Jag sa för övrigt inte att det finns venska komiker som kör rasistiska rutiner just nu. Flera av dem har såklart dragit såna skämt i SoMe och poddar och liknande men rasistiska rutiner har jag ingen koll på. Det jag sa var råa skämt och too soon-skämt.

Läs min edit.
Citera
2023-12-11, 11:05
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Läs min edit.
Så standup kan bara vara rasistiska skämt som folk blir arga av? Det finns inget annat? Om jag kör en igenkänningsrutin om duschdraperier så är det PK och woke?
Citera
2023-12-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det här har du rätt i. Humor är väldigt generationsbetonat och det som gällde för bara 20 år sedan kan vara stendött idag.

Jag som är född på 80-talet och hade större delen av min tidiga ungdom i mitten till slutet av 90-talet och fullkomligen älskar Killinggänget ser ju att ungdomar idag i mångt och mycket varken förstår eller gillar humorn. Idag är det helt annat som gäller, pranks och gärna väldigt korta klipp, som med allting annat, som jag mest ser som hjärndött skit.

Sverige har också förändrats så enormt mycket sedan 1990, på ett sätt som är i det närmaste unikt, att yngre människor idag inte ens känner igen samhället som humorn byggs i och kring om den förekommer innan de stora invandringsvågorna. Norge är ett land som inte förändrats på samma sätt och där jag upplever att yngre faktiskt tycker att norsk humor från 90-talet är roligt.
Visade Fawlty Towers för sönerna som är drygt 20. De tyckte inte att det var kul. Jag såg Wahlbeck för drygt 20 år sedan och tyckte att han var bra. Ingen aning om vilken riktning han har nu, men jag älskade hans "Dragan är din vän".
Citera
2023-12-11, 11:12
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Så standup kan bara vara rasistiska skämt som folk blir arga av? Det finns inget annat? Om jag kör en igenkänningsrutin om duschdraperier så är det PK och woke?

Nej, inte bara så klart. Men om man aldrig drar skämt som skulle kunna klassas som "rasistiska" så kan man knappast kalla sig själv komiker. Det finns knappt en enda komiker som drar råa skämt om allt möjligt i dag.

PW skämtar om bokstavligen allt. Detta gillas inte av vänsterblivna eftersom det innebär att han även drar råa "rasistiska" skämt.
Citera
2023-12-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Hur har någon "fula bröst", hur såg hon ut? Tuttar som tuttar tycker man, förutom storleken? Är man gammal blir de hängiga, var det det? Märklig grej att "skämta" om, men han är ju gränslös, hörde om den där gången han hade gått in på ngn techsnubbes affärsmiddag med en judisk amerikansk investerare och börjat dra judeskämt, kostade honom dealen.. (kanske har nämnts i tråden..) gillade honom i Karlavagnen dock!

Vad jag kommer ihåg så var det en helt vanlig tjej, mellan 25-30, med typ normalstora bröst. Det var bara helt bisarrt! Det fanns ju inget roligt med "skämtet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in