2023-12-10, 23:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Att häckla publiken är väl ändå en stå uppares signum? En kompis till mig blev rejält påhoppad i en av JanneBylunds första offentliga framträdanden. Till allas förtjusning.

Att häckla någon i publiken är väl inget konstigt då det är många komiker som gör. Är ofta rätt enkla skratt att få.
Att skämta om sex är väl absolut inte heller något konstigt. De flesta kvinnliga ståupparna brukar inte ha något annat att prata om.

Sen att publiken är lättkränkta PK-nötter är inte alltid lätt att veta.
Nu är jag inget fan av PW och har heller inte kollat något av klippen som säkert finns i tråden men tycker det är allmänt löjligt att ta illa vid sig när man är på en stand up. De kanske skulle valt en rysk dockteater eller något annat kulturevenemang istället.

Det bästa PW gjort är väl hans medverkan i smash, sen har det bara gått utför.
Citera
2023-12-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Bakom basistens bas var en annan favvo.

https://m.youtube.com/watch?v=FUxoK995-9U

Ja, tänkte precis posta den!

'Arbetslös' är också ett guldkorn:

https://youtu.be/chE2ak4-s8Y?si=i7qRwgDCaMo3SI7i

"Jag tänker rösta på sossarna".
Hahaha, minns hur man följde tv für alle och undrade
hur fan man kommer på alla de där sjuka grejerna?
Hasse Klas
Citera
2023-12-10, 23:10
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Att han är psykiskt sjuk är inte något som gör honom till en sämre komiker. De flesta komiker är psykiskt sjuka.

Jag är lite förvånad över att han blev cancellad dock. Är han inte PK? Han har väl sagt att SD är nazister och sånt? Har för mig det.
Citera
2023-12-10, 23:18
Medlem
Dålig publik i Eksjö som tydligen aldrig varit på stand-up förut. Han körde sitt vanliga varken mer eller mindre men folk lyssnade inte utan bara babblade själva.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilket oerhört självförtroende Wahlbeck hade när han gjorde det här numret på Norra Brunn på 90-talet:

Peter Wahlbeck Släng Dig I Brunnen

https://www.youtube.com/watch?v=mDRkWhRrAr0&ab_channel=magicaldog
De grejerna är bra men alltfler skulle nog reagera på både sexismen och rasismen bland super-PK-folket. Dessutom finns det ju gott om kristet folk i Eksjö som har en väldigt låg nivå för vad som är stötande. Jag tänker bara att nämna ordet fitta i de sammanhangen skulle ju vara katastrof och leda till det som hänt.
Wahlbeck har en oefterhärmlig stil när han härmar dialekter och accenter för att få det där äkta ögonblicket som gör att man känner igen sig och skrattar desto mer.

Förmodligen är PW lite för mycket för Eksjö helt enkelt men det hade varit intressant att veta vilka skämt som Eksjö inte tål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Har han klagat på dina bröst eller varför blir du så enormt upprörd, det bara sprutar ur dig inlägg och inget handlar direkt om något skvaller om honom, så något måste det ju vara.

Som sagt det är väl bara du kollar Schyffert och Marika Carlsson om du blir kränkt lätt.
Det handlar inte om att jag blir kränkt, han är bara så pinsamt smaklös och kass, så jag skäms på hans vägnar när jag ser honom.

Han saknar totalt känsla och verkar inte ha minsta koll på vad han säger. Har sagt det innan. Skämt han drar kan vara roliga hos andra, men Wahlbeck verkar helt sakna förståelse för vad han säger. Liksom, det saknas verkligen något innanför pannbenet hos den mannen (antagligen något med pannloben).

Uppenbart ansåg både publik och arrangör av hans senaste uppträdande detsamma. Tyckte jag läste att ingen skattade. Och då har man väl misslyckats om man är i hans genre.

Jag är uppvuxen med negerskämt och skämt om lättfotade kvinnor, och kan tycka sånt är skitkul, men när Wahlbäck framför samma skämt blir det bara så fel. Titta på hur han ser ut när han tycker han är rolig - Liksom, han är helt väck, totalt utan närvaro.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-12-10 kl. 23:24.
Citera
2023-12-10, 23:20
Medlem
Jordgubbes avatar
"När Aftonbladet når Peter förnekar han att han blivit sparkad från showen. 'Jag hade ett annat jobb denna kväll och hade blivit dubbelbokad. Arrangören fixade en ersättare kort och gott. Vi gjorde upp internt', skriver han. Han skriver även att hans skämt är de samma som han kört i flera år ... "

Smart, han började falla i glömska och behöver rubriker. Tyvärr låter det där sistnämnda låter precis som han. Inget nytt under solen?
Citera
2023-12-10, 23:20
Medlem
Hade nöjet att träffa PW på en Danmarks-färja på den tiden vi fortfarande tog båten över sundet.

Han är mycket riktigt bind-galen! (Minns en episod när han lyfte upp sin son från stolen för att ta in honom på dass för att, som han sa, ”tvätta bort all den danska smutsen” 😂

Oavsett det så har han ju haft sin roll i modern svensk humor och det tycker jag han ska ha cred för. TV für Alle och albumet Musik für Alle är ju fortfarande banbrytande klassiker som åtminstone funkade för mig den rådande tiden och nåder tidigt 90-tal .

Däremot är det kanske dags för P att lägga skämten på hyllan snart. Känns ju knappast fräsch 2023/24
Citera
2023-12-10, 23:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Brukar inte tycka riktigt illa om människor, men Peter Wahlbeck tillhör undantagen. Otroligt korkad och ännu mer, om möjligt, smaklös. Så jag blir inte förvånad. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/q1944O/peter-wahlbeck-fick-sparken-fran-julshowen

Hur kunde någon ens anlita dåren?
I mina öron låter detta som ett kvalitetskvitto Go, Peter!
Citera
2023-12-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I mina öron låter detta som ett kvalitetskvitto Go, Peter!
Är det verkligen kvalitet att stå och dra skämt som man själv inte riktigt förstår?

Inser att vissa här tycker det är kul när han skämtar om andras utseende och om vänsterfolk, men hur fan kan man vara anhängare till en dåre, även om han skämtar om det man avskyr?
Senast redigerad av Pillerarm 2023-12-10 kl. 23:32.
Citera
2023-12-10, 23:30
Medlem
Medioker Komiker som inte har Humorn, Karisman, Intelligensen när de försökte rosta folk på Berns. Alltså göra en Svensk Don Rickles-show. Bara plumpt när PW försöker. Eksjö-Folket de jordnära säger ifrån när inte Storstadsmänniskorna har modet. Men det här är kul! ;
https://www.youtube.com/watch?v=ZblPwNLH6hg
Citera
2023-12-10, 23:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Är det verkligen kvalitet att stå och dra skämt som man själv inte riktigt förstår?

Inser att vissa här tycker det är kul när han skämtar om andras utseende och om vänsterfolk, men hur fan kan man vara anhängare till en dåre, även om han skämtar om det man avskyr?
Det är hans personlighet i kombination med timing och interaktion med publiken som blir kul. Oförutsägbarheten och impulsiviteten bidrar till konceptet Peter Wahlbeck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in