Citat:
Ursprungligen postat av
jzon8988
Exakt. Alla dom frågor du ställer är ju relevanta! Har föräldrarna ens varit i lägenheten i undersökande syfte?
Det hoppas jag väl att de har varit och/eller gett Polisen möjlighet till att gå in i hans lägenhet. Jag vet inte hur sådant går till faktiskt - men eftersom grabben verkar skötsam och ordentlig: har jobb, har bil och inget annat verkar ovanligt i hans sfär, förutom att han verkar vara lite ensamvarg socialt.
Det som slår mig är att han föräldrarna har sagt att han ALDRIG uteblir och han har aldrig gjort så här tidigare dvs så som han gjort nu angående middagen utan att inte ens säga något till sina föräldrar/mamma. Larmet om hans försvinnande kom ju redan efter ca 2 dagar till polisen och MP drog igång direkt en efterlysning.
Jag tänker att polis, MP och föräldrarna agerat väldigt snabbt (kanske med tanke på kylan i Sverige just nu? Olycksfalls risk med bilkörning i detta väder?) men de verkar ha "belägg" och orsak till agera fort/snabbt. Eller finns det någon misstanke om psykiskt dåligt mående eller annat som gjort att de har agerat så snabbt?
I grabbens lägenhet borde det väl kunna visa OM han tänkt att komma hem igen? Eller - kanske visa på att något ovanligt har hänt i hans liv som gjort att han dragit iväg och för en gångs skull agerat helt mot sitt "vanliga ordentliga" agerande. Eller om något brott kan föreligga? Som bråk, bortförande eller om han verkligen varit själv i sin lägenhet eller haft sällskap av någon/några. Viktigt är ju att kunna se om några saker - personliga eller andra viktiga saker - saknas i hans hem.
Någon förälder, god vän eller ngn "bra och pålitlig" person i grabbens ögon borde väl ha en reservnyckel till lägenheten? Så gott som alla människor brukar ha det - någon som har en reservnyckel till sin bostad om man kanske tappat sin egna nyckel vilket kan hända, så att man kan komma hem och in igen där man bor.
Så går mina tankar i varje fall. Samtidigt kan eller får inte polisen gå ut med för mycket information som kan sabotera undersökningen OM det misstänks kunna sabotera deras sökning efter honom. Knepig sits.