2023-12-10, 20:27
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Det kan dom hävda men det kan även komma lagändringar i som gör deras metoder olagliga i samma veva. Skulle till och med säga att det är troligt att det blir så precis som någon nämnde tidigare.

Och som sagt tidigare så måste det komma en prejudicerande dom för att veta hur en sådan eventuell lag skulle fungera i praktiken
Citera
2023-12-10, 20:36
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Och som sagt tidigare så måste det komma en prejudicerande dom för att veta hur en sådan eventuell lag skulle fungera i praktiken

Så är det men i slutändan så är nog i stort sett alla som är för ett starkt rättssamhälle på samma blad i frågan om huruvida en organisation med Dumpens metoder bör existera och det tror jag också gör att utfallet blir att Dumpen inte kommer kunna bedriva uthängningsverksamhet i framtiden.
Senast redigerad av insikter 2023-12-10 kl. 20:39.
Citera
2023-12-11, 00:34
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Jag tror det knappast är mainstream att tycka att Dumpen gör fel/är för farliga. Överhängande majoritet av männsikor jag pratar med tycker att gäddorna förtjänar det dom får och att det Dumpen gör är rätt. Det krävs både integritet och kritiskt tänkande för att komma till ståndpunkten att Dumpen som organisation är för farlig för att existera (om man inte tycker att det ska vara ok att ha sex med barn) men enligt mig så underskattar Dumpens motståndare hur usel nuvarande lagstiftning är och hur avskräckande Dumpen är när man nu är känd på riksnivå. Dom skulle säga att jag underskattar vikten av rättssäkerhet.

Jag tror det finns en stor skara av Dumpens ihärdiga fanbase som skulle bli besviken på lagstiftning som skulle nullifiera Dumpen och deras syfte då många anhängare har nöjet, spänningen och sensationaliseringen under konfrontationerna som prioritering över att minska antalet sexuella övergrepp mot minderåriga. Det är åtminstone min känsla av att läsa kommentarer här och på andra forum Dumpen inkluderat.
Jag tror du inte vill inse att du själv är precis det basic får du anklagar de som ser mer fördelar med Dumpen för att vara. Men det är min tolkning av vad du skriver.
Citera
2023-12-11, 00:38
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikkik
Sjukt att det bli förtal för nåt som är sant. Han är ju både torsk och korvryttare, ja även tjackpundare ju. Så varför skulle det vara klandervärt att påtala det för andra i skrift?

Men Soneby har väl käftat lite för mycket och för ofta, och det är väl snarare det som avgjorde i domstolen än bagatellen om Sjöberg. Han hade samlat på sig för en dom. Det kan man läsa mellan raderna iaf.
Är Soneby torsk och korvryttare? Hur vet du det? :P

Domstolen dömde enligt lagstiftning helt korrekt. Man får inte skriva sådant om personer utan vidare, inte ens om det vore sant, vilket det inte är. Men om DU VET det har du antagligen själv varit där och deltagit antar jag?
Citera
2023-12-11, 00:40
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Dumpen skapar sina gäddor & vill bara skapa underhållning.
Kämpar du för att inbilla dig och andra ja. Men trots att du skriver det här om och om och om igen på spam-nivå blir det varken sant eller ens trovärdigt.
Citera
2023-12-11, 02:06
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Så är det men i slutändan så är nog i stort sett alla som är för ett starkt rättssamhälle på samma blad i frågan om huruvida en organisation med Dumpens metoder bör existera och det tror jag också gör att utfallet blir att Dumpen inte kommer kunna bedriva uthängningsverksamhet i framtiden.

Personligen så anser jag inte att personer som sexchattar med barn eller vad dom tror är barn (än mindre dom som åker iväg för o träffa dom) ska kunna skyddas från att man varnar allmänheten

Sen om det visar sig att en person som inte har gjort det denna påståtts ha gjort så bör naturligtvis dom kunna få skadestånd

Dessa gäddor hade själva kunnat bedriva en förtalsprocess om dom är så säkra på att det dumpen gör är olagligt men uppenbarligen så vet dom nog innerst inne att de e dom som gjort fel
Citera
2023-12-11, 08:49
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag tror du inte vill inse att du själv är precis det basic får du anklagar de som ser mer fördelar med Dumpen för att vara. Men det är min tolkning av vad du skriver.

Basic? Förstår inte din poäng öht.
Citera
2023-12-11, 21:26
Medlem
Ankan-mannens avatar
Dumpenförespråkarna har inte sällan en mörk personlighet.
Psykopatens humorstil har, enligt studien, det starkaste sambandet till en hånande typ av humor som innefattar satir, sarkasm och cynism. En psykopat kan använda illvillig humor för att sänka andras status och tar inte hänsyn till andras känslor.
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/xgA4VR/psykopater-och-narcissister-har-olika-slags-humor
Citera
2023-12-11, 21:30
Medlem
Borde det inte finnas en Dumpen-spotting? Inte för att hjälpa pedofilerna så klart utan bara ha lite koll t ex på macken när det tankas Diesel utav helvete eller en pannbiff som avnjuts på vägkrogen osv.

Har givetvis sett dessa i Göteborg. Dock ej in action. Sara sover ofta över hos Patrik vilket inte betyder det något. Sara är för gammal och det har redan avhandlats. Patriks exflickvän Ida var 35 år yngre, halvsnyggt hos en pedofiljägare. Sara är knäpptyst kring detta men bakfulle-Patrik var det bästa hon kunde få med på resan liksom. Kändis, boken mm. En liten raket liksom.

Saras arbete har jag 100% respekt för. Keep going!
Senast redigerad av Gipsy-tears 2023-12-11 kl. 22:08.
Citera
2023-12-12, 17:24
Medlem
Forsokskanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Männen som hängs ut, blir oftast uppvaktade och kontaktade av Dumpens fiktiva barn, och nästan alltid använder dom en bild på en relativt ung attraktiv tjej, som ser ut att vara runt 18-20 års sträcket (Det är alltså inte frågan om några barn).
[/url]

Jag tycker snarare att det fiktiva barnet oftast ser yngre ut , som en tolvåring nästan
Citera
2023-12-13, 00:21
Medlem
Lyssnade på Lilleman aka Sonebys rättegång. Han målade upp sig som en Stureplans-profil som gillar killar, inget fel med det men han tar gärna offerkoftan. Skålar i Champagne, flörtar med sexiga killar i tights och gråter ut i kommunistiska ETC.

Vilken skit. Han kan gott ersätta Patrik ned 45.000 kr. Dumpen vann rond 1.

Inte att förglömma när Soneby gjorde huvudrollen i "Ballar av stål". Killen gjorde våghalsiga stunts på stan (dock ej i förorterna). Det var coola killen som prankade lite men det var fejk, allt var riggat. Måste känts coolt att vara den mannen.

Nu kör han en kiss ass-podd Gästerna brukar skratta plikttroget. Vilken sopa
Senast redigerad av Gipsy-tears 2023-12-13 kl. 00:56.
Citera
2023-12-13, 01:51
Bannlyst
Är det inte märkligt att de kan fortsätta?

Höjdhopparen hade ju en t-shirt där det uppmanades t mord på andra människor.

Borde vara simpelt för en åklagare att få ett sånt fall lagt, att få dem på andra tankar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in