2023-12-10, 00:59
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Är väl snarare fåraktigt att följa MSM och vänstern och tycka Dumpen är för kontroversiell?

Det är knappast MSM att vara av åsikt att Dumpens arbetsmetoder och tillvägagångssätt är fel.
Tror det bara finns en vänster alternativmedia som tagit ett tydligt avståndstagande mot Dumpen, och det är extremist tidningen ETC.

Även vänstermänniskor kan ha sunda åsikter, det ska jag inte sticka under stolen med.
Citera
2023-12-10, 10:11
Medlem
Ikkiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Martin Soneby döms för grovt förtal av Patrik Sjöberg.
45 000 kr fattigare.
Skrev att Patrik köpt sex. Vilket kommer från den som sålt sex. Det var nog innan sexköpelagen, men lika förkastligt ändå.
https://www.etc.se/inrikes/martin-soneby-doems-foer-grovt-foertal-av-patrik-sjoeberg
Sjukt att det bli förtal för nåt som är sant. Han är ju både torsk och korvryttare, ja även tjackpundare ju. Så varför skulle det vara klandervärt att påtala det för andra i skrift?

Men Soneby har väl käftat lite för mycket och för ofta, och det är väl snarare det som avgjorde i domstolen än bagatellen om Sjöberg. Han hade samlat på sig för en dom. Det kan man läsa mellan raderna iaf.
Citera
2023-12-10, 10:45
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Det är knappast MSM att vara av åsikt att Dumpens arbetsmetoder och tillvägagångssätt är fel.
Tror det bara finns en vänster alternativmedia som tagit ett tydligt avståndstagande mot Dumpen, och det är extremist tidningen ETC.

Även vänstermänniskor kan ha sunda åsikter, det ska jag inte sticka under stolen med.
Det är MSM-basic likt dina åsikter om Dumpen.
Citera
2023-12-10, 13:52
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Är väl snarare fåraktigt att följa MSM och vänstern och tycka Dumpen är för kontroversiell?

Jag tror det knappast är mainstream att tycka att Dumpen gör fel/är för farliga. Överhängande majoritet av männsikor jag pratar med tycker att gäddorna förtjänar det dom får och att det Dumpen gör är rätt. Det krävs både integritet och kritiskt tänkande för att komma till ståndpunkten att Dumpen som organisation är för farlig för att existera (om man inte tycker att det ska vara ok att ha sex med barn) men enligt mig så underskattar Dumpens motståndare hur usel nuvarande lagstiftning är och hur avskräckande Dumpen är när man nu är känd på riksnivå. Dom skulle säga att jag underskattar vikten av rättssäkerhet.

Jag tror det finns en stor skara av Dumpens ihärdiga fanbase som skulle bli besviken på lagstiftning som skulle nullifiera Dumpen och deras syfte då många anhängare har nöjet, spänningen och sensationaliseringen under konfrontationerna som prioritering över att minska antalet sexuella övergrepp mot minderåriga. Det är åtminstone min känsla av att läsa kommentarer här och på andra forum Dumpen inkluderat.
Senast redigerad av insikter 2023-12-10 kl. 14:07.
Citera
2023-12-10, 14:39
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insikter
Jag tror det knappast är mainstream att tycka att Dumpen gör fel/är för farliga. Överhängande majoritet av männsikor jag pratar med tycker att gäddorna förtjänar det dom får och att det Dumpen gör är rätt. Det krävs både integritet och kritiskt tänkande för att komma till ståndpunkten att Dumpen som organisation är för farlig för att existera (om man inte tycker att det ska vara ok att ha sex med barn) men enligt mig så underskattar Dumpens motståndare hur usel nuvarande lagstiftning är och hur avskräckande Dumpen är när man nu är känd på riksnivå. Dom skulle säga att jag underskattar vikten av rättssäkerhet.

Jag tror det finns en stor skara av Dumpens ihärdiga fanbase som skulle bli besviken på lagstiftning som skulle nullifiera Dumpen och deras syfte då många anhängare har nöjet, spänningen och sensationaliseringen under konfrontationerna som prioritering över att minska antalet sexuella övergrepp mot minderåriga. Det är åtminstone min känsla av att läsa kommentarer här och på andra forum Dumpen inkluderat.

Dumpen kommer int lägga ner för att det kommit ny lagstiftning
Citera
2023-12-10, 14:46
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

Det vet vi inte. Det kan mycket väl vara så att det kommer lagstiftning som gör att Dumpens syfte försvinner. Det ligger inte i samhällets intresse att privata organisationer med vinstintresse tar på sig rättssystemets avskräckande funktion, det är farligt. Förhoppningsvis försvinner Dumpen samtidigt som det kommer lagstiftning som gör det olagligt att sexchatta med barn och som gör det lagligt för polisen att använda sig av viss brottsprovokation. Kanske skulle Dumpen kunna övergå och bli en statlig organisation för att assistera polisen, det skulle vara bra.
Senast redigerad av insikter 2023-12-10 kl. 14:52.
Citera
2023-12-10, 15:08
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:

Vad snackar du om? Dumpen får ju ENBART kritik i MSM.
Det är ju tydligt att kritisera Dumpens metoder = PK-vänster
Citera
2023-12-10, 15:36
Medlem
Dumpen skapar sina gäddor & vill bara skapa underhållning.
Citera
2023-12-10, 15:36
Medlem
Citat:
Det vet vi inte. Det kan mycket väl vara så att det kommer lagstiftning som gör att Dumpens syfte försvinner. Det ligger inte i samhällets intresse att privata organisationer med vinstintresse tar på sig rättssystemets avskräckande funktion, det är farligt. Förhoppningsvis försvinner Dumpen samtidigt som det kommer lagstiftning som gör det olagligt att sexchatta med barn och som gör det lagligt för polisen att använda sig av viss brottsprovokation. Kanske skulle Dumpen kunna övergå och bli en statlig organisation för att assistera polisen, det skulle vara bra.

Det är redan olagligt att sexchatta med barn, kan ge upptill två års fängelse.

Citat:
Kontakt med barn i sexuellt syfte

Brottet innebär att en person tar kontakt med barn under 15 år i syfte att begå ett sexualbrott mot barnet, och refereras ofta till begreppet grooming.

Straffet för kontakt med barn i sexuellt syfte är böter eller fängelse i högst två år.

Källa: https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/brott-mot-barn/sexualbrott-mot-barn-pa-natet/
Citera
2023-12-10, 15:43
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Vad snackar du om? Dumpen får ju ENBART kritik i MSM.
Det är ju tydligt att kritisera Dumpens metoder = PK-vänster

Du har ju helt enkelt fel. Det finns både neutrala artiklar och hyllningsartiklar om Dumpen på Aftonbladet och Sara Nilsson har tom själv fått lägga ut en debattartikel på Expressens kultursida. Sen måste nog större medier med miljontals läsare lägga ribban lite högre än vanliga människor i hur man väljer att debattera organisationer på Dumpen. Oavsett vad man tycker så kan man inte hävda att dom är rättssäkra. Det är en jävla skillnad på att hylla och uppmärksamma Dumpen inför kollegorna i lunchrummet jämfört med hundratusentals läsare i en kvällstidning. Jag tycker inte det är deras jobb att spä på elden för det behövs inte i detta läge.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/8JvEex/kajsa-ekis-ekman-om-dumpen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAoJgA/victorias-man-avslojades-av-dumpen-jag-blev-acklad

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2B6qGx/dumpen-kritiserar-pedofiljagare

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pedofiljagarnas-brak-ar-kompletta-idioter/
Senast redigerad av insikter 2023-12-10 kl. 15:48.
Citera
2023-12-10, 15:50
Medlem
insikters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Klarafina-
Det är redan olagligt att sexchatta med barn, kan ge upptill två års fängelse.

Källa: https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/brott-mot-barn/sexualbrott-mot-barn-pa-natet/

Ja men man behöver också uppdatera lagstiftningen så den omfattar sexchatt med vad man tror är ett barn. Dumpens material verkar vara juridiskt värdelöst pga det av vad jag läst mig till.
Citera
2023-12-10, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

Precis. Knappast mission completed för Sara utan endast ett delmål som borde vara passerat vid det här laget. Dagen efter att light-lagen trätt i kraft åker hon express till Florida och kommer hem med betydligt hårdare lagar i portföljen och passar på att smida medan järnet är varmt.

Det är stora grejer på gång då Sara haft möte med Sveriges onödigaste kändis som representerar tvåprocentspartiet i Riksdagen. Kan inte vara kul att fortfarande stampa på ruta 1 efter så här lång tid men ge inte upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in