2023-12-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Om Amadeus är i Sydafrika är det föga troligt att han får något proffskontrakt i år. Så Rune bor väl där i någon vecka. Han hopppas väl ragga upp någon naiv Hillsongtjej i helgen han kan bo hos?

Nä, det där att Amadeus är aktuell för någon större och bättre klubb - kanske utomlands, var väl som vanligt en överdrift och hitte-på från Rune. Han har ju tjatat om det hela året. Amadeus gick ju också ut med dementi på sportsidorna som "andades" ganska stor irritation över fars gubben. Han avslutade dementin med att "besked om hans framtida fotbollskarriär kommer enbart att lämnas av honom själv eller hans manager". (Och managern är alltså inte norsken som kallar sig hans pappa ).
Såg ni föresten bilden av norsken på den tomma fotbolls läktaren efter matchen när Amadeus kommer upp för att prata med honom? Med luvan på huvtröjan uppdragen ser han fan ta mig ut som en liten torg-gumma.
Citera
2023-12-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag - tror - att Carola borgat för Amadeus lgh. Hon lär väl vara stenhård på att hålla Fulnar utanför tröskeln. Men Fulnar är ju klädd i näbbet, så kanske…

Tror också hon borgat för lägenheten, men tror inte hon därför förbjuder sonen med flickvän att bjuda in vem de vill. Frågan är väl om flickvännen är så sugen på att låta den dominanta norsken komma och bo i deras två rums lägenhet - även om de inte är hemma just nu.
Med tanke på att Fulnar uppmanade sonen i början av deras förhållande att göra slut med henne....så borde hon igentligen ge honom långfingret.
Citera
2023-12-09, 23:19
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Tror också hon borgat för lägenheten, men tror inte hon därför förbjuder sonen med flickvän att bjuda in vem de vill. Frågan är väl om flickvännen är så sugen på att låta den dominanta norsken komma och bo i deras två rums lägenhet - även om de inte är hemma just nu.
Med tanke på att Fulnar uppmanade sonen i början av deras förhållande att göra slut med henne....så borde hon igentligen ge honom långfingret.
Socialen: Jag är orolig för dig, Runar.
Runar: Tack, jag uppskattar det.
Socialen: Hur är läget med bostaden? Det börjar bli riktigt kyligt nu.
Runar: Inte så lysande.
Socialen: Har du tänkt mer på arbetsförmedlingen?
Runar: Nej. Har haft dåliga erfarenheter där, systemet och allt.
Socialen: Men hur är det med oss då, socialtjänsten?
Runar: Nej tack, jag fixar det här.
Socialen: Men om du jobbar med arbetsförmedlingen, kanske vi kan hjälpa till med bostad.
Runar: Kanske, men jag är inte intresserad av dom jobben.
Socialen: Hur klarar du kylan utan egen bostad?
Runar: Det är tufft ibland.
Socialen: Är det inte bättre att ta emot hjälpen du kan få? Det är ju trots allt riktigt kallt ute.
Runar: Jag klarar mig, tackar som frågar.
Socialen: Har du ens övervägt att samarbeta?
Runar: Nej, jag håller fast vid det. Jag klarar mig ensam, även om det är kallt.
Socialen: Det verkar ju väldigt riskabelt, speciellt nu under vintern.
Runar: Jo, men jag klär mig ordentligt och söker skydd.
Citera
2023-12-10, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Socialen: Jag är orolig för dig, Runar.
Runar: Tack, jag uppskattar det.
Socialen: Hur är läget med bostaden? Det börjar bli riktigt kyligt nu.
Runar: Inte så lysande.
Socialen: Har du tänkt mer på arbetsförmedlingen?
Runar: Nej. Har haft dåliga erfarenheter där, systemet och allt.
Socialen: Men hur är det med oss då, socialtjänsten?
Runar: Nej tack, jag fixar det här.
Socialen: Men om du jobbar med arbetsförmedlingen, kanske vi kan hjälpa till med bostad.
Runar: Kanske, men jag är inte intresserad av dom jobben.
Socialen: Hur klarar du kylan utan egen bostad?
Runar: Det är tufft ibland.
Socialen: Är det inte bättre att ta emot hjälpen du kan få? Det är ju trots allt riktigt kallt ute.
Runar: Jag klarar mig, tackar som frågar.
Socialen: Har du ens övervägt att samarbeta?
Runar: Nej, jag håller fast vid det. Jag klarar mig ensam, även om det är kallt.
Socialen: Det verkar ju väldigt riskabelt, speciellt nu under vintern.
Runar: Jo, men jag klär mig ordentligt och söker skydd.

Någon som vet under hur lång tid efter ett fängelstraff den straffade har "övervakare" och anmälnibgsplikt o.s v.? Beror det på straffets längd och brottets art, eller?
Jag vet att ni är många som rapporerat om norskens ovilja att sammarbeta med myndigheterna efter straffet, men något säger mig att han ändå så småningom komme att gå ut och kritisera dem för att han (tycker han) inte har fått tillräckligt med "hjälp". Kanske rentav skriva en bok om det, eller göra en föredragsturne'.
Något säger mig att den "hjälp" norsken nog förväntar sig att få är en våning i innersta'n, en Mercedes (stavas det så?) av nyare modell, samt ett bankkonto med en eller ett par milijoner kronor.
Citera
2023-12-10, 04:33
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Någon som vet under hur lång tid efter ett fängelstraff den straffade har "övervakare" och anmälnibgsplikt o.s v.? Beror det på straffets längd och brottets art, eller?
Jag vet att ni är många som rapporerat om norskens ovilja att sammarbeta med myndigheterna efter straffet, men något säger mig att han ändå så småningom komme att gå ut och kritisera dem för att han (tycker han) inte har fått tillräckligt med "hjälp". Kanske rentav skriva en bok om det, eller göra en föredragsturne'.
Något säger mig att den "hjälp" norsken nog förväntar sig att få är en våning i innersta'n, en Mercedes (stavas det så?) av nyare modell, samt ett bankkonto med en eller ett par milijoner kronor.
-
…Åsså visar det sig att verkligheten erbjuder Fulnar en lägenhet i Alby, ett månadskort på SL, och ett existensminimum…

Nästa brakmåltid: Fiskbullar eller blodpudding.

Hur klarar Rune detta?
Citera
2023-12-10, 10:27
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:

Efter frigivningen ska den som avtjänat två tredjedelar ha en prövotid som motsvarar det som återstår av straffet, men minst ett år, enligt Kriminalvårdens bestämmelser. Det är frivården som beslutar om den frigivne ska ha övervakning.

Under övervakningstiden bor den frigivne hemma men måste ha regelbunden kontakt med frivården. Och av Runars reaktioner att döma verkar det som han står under övervakning. Han klagar ju över att han måste ha regelbundna möten med frivården.
Citera
2023-12-10, 12:42
Medlem
Ibland när jag tänker på Runar och allt kring honom så är min tanke....religious trauma syndrom.
Citera
2023-12-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Ibland när jag tänker på Runar och allt kring honom så är min tanke....religious trauma syndrom.

Ursäkta en okunnig - vad innebär det?
Citera
2023-12-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursäkta en okunnig - vad innebär det?
Det är ett begrepp som beskriver hur skadade människor kan bli när de växer upp i extrema religiösa miljöer. Man föds in i en parallell världsbild som kan vara mycket svår att släppa. Jag hittade själv ut ur detta helvetiska trassel men det var mycket smärtsamt och tog många år även efter jag logiskt förstod att jag blivit grundlurad som barn av välmenande vuxna.
Citera
2023-12-11, 14:03
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Det är ett begrepp som beskriver hur skadade människor kan bli när de växer upp i extrema religiösa miljöer. Man föds in i en parallell världsbild som kan vara mycket svår att släppa. Jag hittade själv ut ur detta helvetiska trassel men det var mycket smärtsamt och tog många år även efter jag logiskt förstod att jag blivit grundlurad som barn av välmenande vuxna.
Runar är en fullblodspykopat. Men jag är osäker om det beror på barndomstrauman eller bara medfött. I likhet med vissa andra ”kristna” ledare kan han aldrig ha fel samtidigt som han kraftfullt lajvar en skenhelig profil. Inte ens när han som nu är på botten kan han erkänna det. Hans motto är ”ta ingen skit”.
Vi kan enkelt sammanfatta det hela med hans senaste vända på kåken. För tredje gången över en tio femton år har han drivit företag som gått omkull. Han har inte betalat ett öre i skatt och inte heller lämnat någon redovisning. När han väl tvingats göra det fattas stora mängder av underlag. Då skyller han på andras slarv. Trots att det är uppenbart att han är ansvarig. Sällan har ett ekobrott varit så uppenbart som hans senaste dom. Ändå hävdar han fortfarande att han är oskyldig. Han är så kränkt att han nu skriver en bok om hur dåligt det är i fängelserna. Ett sätt att flytta fokus från hans egen skuld.
Citera
2023-12-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Runar är en fullblodspykopat. Men jag är osäker om det beror på barndomstrauman eller bara medfött. I likhet med vissa andra ”kristna” ledare kan han aldrig ha fel samtidigt som han kraftfullt lajvar en skenhelig profil. Inte ens när han som nu är på botten kan han erkänna det. Hans motto är ”ta ingen skit”.
Vi kan enkelt sammanfatta det hela med hans senaste vända på kåken. För tredje gången över en tio femton år har han drivit företag som gått omkull. Han har inte betalat ett öre i skatt och inte heller lämnat någon redovisning. När han väl tvingats göra det fattas stora mängder av underlag. Då skyller han på andras slarv. Trots att det är uppenbart att han är ansvarig. Sällan har ett ekobrott varit så uppenbart som hans senaste dom. Ändå hävdar han fortfarande att han är oskyldig. Han är så kränkt att han nu skriver en bok om hur dåligt det är i fängelserna. Ett sätt att flytta fokus från hans egen skuld.

En mycket bra sammanfattning av Fulnar som person.
Citera
2023-12-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Efter frigivningen ska den som avtjänat två tredjedelar ha en prövotid som motsvarar det som återstår av straffet, men minst ett år, enligt Kriminalvårdens bestämmelser. Det är frivården som beslutar om den frigivne ska ha övervakning.

Under övervakningstiden bor den frigivne hemma men måste ha regelbunden kontakt med frivården. Och av Runars reaktioner att döma verkar det som han står under övervakning. Han klagar ju över att han måste ha regelbundna möten med frivården.

Ok, tack för förklaringen.
Märkligt att han inte bara tar sitt straff, sköter kontakterna med frivården och gör det han ska så skall han se att det blir en "lättare resa".
Har själv haft kontakt med frivården - enklast att bara göra som man skulle så blev man av med skiten sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in