2023-12-08, 07:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Underbart när personer saknar grundläggande läsförståelse och endast läser rubriken till vad som inte ens är källan.

För att underlätta för dig så har jag fetmarkerat ett litet, men inte helt obetydligt ord: "Meanwhile, predictions about the coin’s future value vary widely, ranging from $50,000 in the short term to exceeding $530,000".

Bloombergs analytiker har alltså inte gjort någon analys. De redogör för vad ANDRA påstår att Bitcoin kan komma att hamna på inom kort. Från mediokra 50 000 USD till över 530 000 USD.

Hade du, dessutom, orkat läsa ett par till rader i texten du länkade till så hade du sett följande:

Fetmarkerade igen för att underlätta förståelsen.
Du försöker få det till något dåligt att att experter spår att Bitcoin på kort sikt kan stiga till $50k i SÄMSTA fall men även så högt som $530k i bästa fall?

Jag vet iaf hur jag tänker placera mig inför ett sådant scenario.

Citat:
Without another actual liquidity program, projections of massive gains seem far-fetched.
Ja mycket hänger på om ETF:erna godkänns och står för detta inflöde av likviditet, förstås. Det är vi många som klargjort vid det här laget.
Citera
2023-12-08, 21:50
Avslutad
Då blir det lite uppåt igen. Ska se om vi vågar oss på 45000 det har trots allt varit en del mas om den nivån så det kan bli svårt. Men jag skulle tro att vi ska upp och nosa och vända kring 45050 under kväll/natt och sedan eventuellt falla bakåt igen, som det ser ut just nu
Citera
2023-12-09, 10:24
Medlem
SvenskHODLers avatar
8 gröna veckor i rad? Vilket är första gången sedan 2017.

Det var svårt att förutspå... Jag hade gissat på en dipp där från $30k pumpen.. men icke.

Grattis till hodlers. Trist för de som suttit på sidolinjen och väntat på en dipp. Bitcoins största performance sker bara några av årets dagar.. så det kräver att man håller långsiktigt och länge för att fånga dessa rörelser.
Citera
2023-12-09, 10:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Det var svårt att förutspå... Jag hade gissat på en dipp där från $30k pumpen.. men icke.
Feel you. Har också gissat på dippar lite här och där, och om dom kommit så har dom varat i timmar snarare än dagar.
Det man lärt sig är att man inte spelar på dippar i bull market* likväl man inte spelar på uppgång i en bear market. Hodla är bäst i en marknad som går upp över tid, på så sätt kan du aldrig bli en förlorare och det kräver inte skills, bara disiplin.

*Appropå "Bull market", är det någon som fortfarande lever i förnekelse?
Citera
2023-12-09, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
8 gröna veckor i rad? Vilket är första gången sedan 2017.

Grattis till hodlers. Trist för de som suttit på sidolinjen och väntat på en dipp. Bitcoins största performance sker bara några av årets dagar.. så det kräver att man håller långsiktigt och länge för att fånga dessa rörelser.

Lätt att se i efterhand att det inte skulle bli några större dippar. Ingen säljer i väntan på ETF-beslut.

Du har uppenbarligen inte begripit hur stort det är med ETF'er utan babblar fortfarande om att det är tveksamt om BTC tar sig till ens $100K i denna cykel.
Citera
2023-12-10, 05:41
Medlem
Hoppas folk har köpt på sig krypto under dessa 2 år som priset varit lågt.
Absolut kan det nu vara försent och att det är nu vi sakta börjar klättra mot en ny all timme high.

Har redan varnats om detta av några i tråden sedan veckor eller månader tillbaka.

Jag hade mina förväntningar på att det skulle sticka iväg nån gång under sena hösten och så blev det.
Någon dipp neråt ser jag inte som trolig.
Alltså vi kan säkert gå ner till 35k tillfälligt, men knappast lägre.
Folk har börjat inse att halveringen står vid dörren och att priset kommer stiga en hel del innan dess.
Citera
2023-12-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Hoppas folk har köpt på sig krypto under dessa 2 år som priset varit lågt.
Absolut kan det nu vara försent och att det är nu vi sakta börjar klättra mot en ny all timme high.

Har redan varnats om detta av några i tråden sedan veckor eller månader tillbaka.

Jag hade mina förväntningar på att det skulle sticka iväg nån gång under sena hösten och så blev det.
Någon dipp neråt ser jag inte som trolig.
Alltså vi kan säkert gå ner till 35k tillfälligt, men knappast lägre.
Folk har börjat inse att halveringen står vid dörren och att priset kommer stiga en hel del innan dess.
Hade varit intressant att veta vad du grundade dina förväntningar på.
Citera
2023-12-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
Hade varit intressant att veta vad du grundade dina förväntningar på.

Att btc skulle sticka iväg?

Med tanke på hur länge vi legat och skvalpat kring 20-30k var det vara en tidsfråga innan nåt skulle hända.
Vi var otroligt översålda under en lång tid.
Tror faktiskt att denna cykel var långt mycket sämre än vad folk hade förväntat sig.
Citera
2023-12-10, 16:22
Bannlyst
Kraschen kommer att vara spektakulär jämfört med uppgången, allt är inprisat så sälj nu för snart är btc nere på 7-8000.
Citera
2023-12-10, 17:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1871
Kraschen kommer att vara spektakulär jämfört med uppgången, allt är inprisat så sälj nu för snart är btc nere på 7-8000.
Har du gått kort och isf vart gick du in?
Om inte, varför då? Är det för att du inte är så säker som du försöker framhäva?
Citera
2023-12-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Att btc skulle sticka iväg?

Med tanke på hur länge vi legat och skvalpat kring 20-30k var det vara en tidsfråga innan nåt skulle hända.
Vi var otroligt översålda under en lång tid.
Tror faktiskt att denna cykel var långt mycket sämre än vad folk hade förväntat sig.
Stämmer.

Ok tack för svar
Citera
2023-12-10, 18:23
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Till alla som håller i BTC, GRATTIS till uppgången?

Någon som kan förklara skillnaden mellan riktiga BTC och BTC hos exempelvis Avanza, vilka skulle ni rekommendera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in