Citat:
Ursprungligen postat av
prytz67
Intressant !
när kom detta vittnesmål i dager, och HUR!
polis ??
undersökande journalistik ??
Marieshus får med andra ord lämna ut vilka som bodde där 91-92
och varför inte fortsätta ut på cykelbanan över till bråten/Akasiastigen via lockerudsskolan, upp i radbyn och Åsenvägen ut ?

Användaren prytz67 är först av alla i tråden( före Gatsten och loudamus), att lansera denna ide att bilen som lockerudsvittnet ser farandes ner Mariegärdesväg fortsätter ner över gräsmattan via cykelvägar till Bråten. Färden tror jag går till Bråtenvägen 70 där PN bor och ett bilbyte sker.
Detta användande av cykelvägar fortsätter alltså GM med , hans/deras modus operandi. Jag tror ju att det är GM redan vid 23.30 körandes på cykelvägen utanför Helenas hem ut mot Marieforsleden i en mindre vit bil med sluttande bakparti.
Samma rutt tror jag den springande mannen uppifrån Sjukhusets parkering också gör vid 4.20. Alltså så springer han ner Mariegärdesväg och fortsätter över gräsmattan och dess cykelvägar till PNs lägenhet på Bråtenvägen 70. De är inte PN som springer som var mörkhårig dessutom utan det är detta spöke, denna vålnad om man så vill som kom till Mariestad under senhösten 1991 och som flyttade kort efter försvinnandet- Ander*s Svenss*n. Det är faktiskt så att jag får aldrig någon stark känsla av att Snurre80 faktiskt trollar och ljuger för oss. Jag har grunnat på detta länge och så är det.
PU som är en av väldigt få i tråden som har valt att vara offentlig, ett modigt beslut, kanske har något han vill säga om detta. PU har inget att frukta då han har sina tjejer i taxikön som alibi samt att de Snurre80 berättar om är AnSv var dansk från början i förbifarten samt att han var kom hem lite kort på Söndagen förmiddag sedan drog han igen och kom inte tillbaka för än på Torsdagen till Snurre80s lägnehet på Bråtenvägen. Detta är EXAKT det rörelseschema som PN haft enligt loudamus källa. Ander*s Svensso*n länkas alltså mot PN och danskarna och inte till PU vid tiden för försvinnandet att döma av Snurre80s berättelse. det som blir trovärdigt skulle jag vilja säga med detta är att Snurre80 nämner inte ett ord om någon PN om det är han han vill styra fokuset till.
Det är också denna mindre vita bil med sluttande bakparti som hämtar upp PN vid hans bostad vid 22:30 mordkvällen som vi aldrig har kunnat förklara. Ander*s Svenss*on skall ha haft just en sådan bil. Denne Ander*s är då i princip den förste personen som vi då inte
vet om han existerade, men jag får en stark uppfattning om att han faktiskt gjorde det. I så fall kan man då snacka om att flyga under radarn: bor en kort tid i Mariestad, var inneboende, dansk från början med ett vanligt
svenskt namn i alla fall. I så fall heter han nog inte detta efternamn idag, ålder och födelsetid vet vi inte heller exakt samt om han ens bor i Sverige eller ens lever. Men finns han i Polisens material så bör de kan man ju tycka klarlagt hans identitet eller rent av hört honom.
Luften måste ju rejält gått ur Mariestadspolisen efter nederlaget med ErAn i ingången av augusti månad 1992, Man kan då undra hur om det bedrevs någon egentlig utredning efter detta och om spår följdes upp, än mindre då att inse ett samband med den falskt utpekande ErAn som
ändå medskyldig ihop med PN och AnSv. En uppdatering, TNPT anser jag att jag inte har någon rätt att bara skriva med här bara för han var dansk och var kompis med PN. Jag anser att så kan det sett ut:
AnSv (huvudgärningsman, han som dödade Helena)
PN (MGM)
ErAn (MGM)