2023-12-02, 22:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Snuten vet nog hoppas jag MEN eftersom det är Kling o Klang som jobbar vet man ju inte🥸
Hade hopp tiil KallaFallgruppen i Gbg…men de verkar inte fooka på Helena-fallet!
Har P.T gått i pension…jag tror det!
Han verkar trött o sliten tycker jag tyvärr🤔

Jag satte hopp till Kalla fall-gruppen också, men de verkar ha givit upp efter ClLe. Tyvärr.

Dessvärre verkar ju inte av fallet övertagande poliser haft koll på vad tidigare poliser undersökt eller gjort före dem. Då blir det svårt att veta om de tidigare förbisett/missat exempelvis något tips. Man önskar att (nya) poliser kunde gå i genom HELA utredningen från början till i dag, med helt nya ögon.
Citera
2023-12-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag satte hopp till Kalla fall-gruppen också, men de verkar ha givit upp efter ClLe. Tyvärr.

Dessvärre verkar ju inte av fallet övertagande poliser haft koll på vad tidigare poliser undersökt eller gjort före dem. Då blir det svårt att veta om de tidigare förbisett/missat exempelvis något tips. Man önskar att (nya) poliser kunde gå i genom HELA utredningen från början till i dag, med helt nya ögon.
Tänkte exakt samma faktiskt!
Ta in alla inblandade polischefer som lever och kanske GW🥸
En grupp som granskar fallet på nytt!
Gör om..gör rätt!!!
Citera
2023-12-02, 23:19
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Nu vet vi inte om hon har ljugit om någonting. Hon har kommit med olika uppgifter, och under åren lagd till, och det kan uppfattas som att hon ljugit. Men man vet ju inte om hon under åren kommit ihåg nya saker, om hon ändrat på uppgifter för att polisen inte tycker att det var olämpligt att nämna något speciellt eller så. Jag uppleva att hon håller tillbaka viss information, men förhoppningsvis lämnat den till polisen.

Sedan vet vi inte om det som hon, som vi kan uppfatta det, ev undanhåller kan ha betydelse för fallet. Det kan vara rent personligt, men som hon av olika anledningar inte vill ska komma ut. Förhoppningsvis har polisen fått ev uppgifter till sig och kan bedöma huruvida det är relevant för fallet eller inte.

Hur svårt kan det varit att komma ihåg att hon åkte till Töreboda samma dag systern var försvunnen?
Citera
2023-12-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Hur svårt kan det varit att komma ihåg att hon åkte till Töreboda samma dag systern var försvunnen?
Eller vilka som åkte droska till M-stad på lördagkvällen…från T-boda alltså🤔
P.W som hade festen borde ha koll på klientelet i hennes bostad…vem var där, vilka åkte taxi till stan???
Hon borde aldrig gjort radiodokumentären…Varför?
Hon är för nära personerna (systrarna Andersson) det handlar om…jävig/ej objektiv…det funkar ej som journalist.
Vad säger du Ugglan?
Du utgav dig för att vara journalist…du kanske vet?!
Citera
2023-12-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Tacksamt att det faktiskt finns någon (ytterligare någon?) som inte avfärdar detta direkt.

Om det handlar om sexuellt närmande och dråp: Är det ingen mer än jag som upplever att tidsspannet känns aningen snävt? Hon hoppar in i en bil i vilken det sitter folk som hon känner. Har någon av dem börjat konfrontera henne och kladda på henne mer eller mindre omedelbart; och så har det gått snett mer eller mindre direkt?

Nja, det ar val just darfor som bakgrunden dagarna/veckorna innan ar intressant. Om vi nu antar att dessa personer och HA ar mycket val bekanta sa kan det vara nagot gammalt hugg/hemslap och en tidigare "relation", sa att saga. Om det nu ar nagot som legat och pyrt ett tag sa kan det ju ga snett ratt fort om det blir fel signaler.

Det ar ju ingen knappt byxmyndig tonaring vi pratar om har utan en vuxen kvinna som naturligtvis har ett socialt liv och en social historia/bagage med allt vad det innebar. Traden fokuserar valdigt mycket pa garningsmannen istallet for brottsoffret, men losningen finns ju i HA's livshistorik med storsta sannolikhet.
Citera
2023-12-04, 22:35
Medlem
Kolla in Varma och kalla fall på Insta. Kontoinnehavaren skriver att C som polisen tog och som senare dog var känd för att åka omkring och närma sig tjejer. Hen skriver också att C erkänt men till polisen sagt att hen inte kommer ihåg var kroppen är...
Citera
2023-12-05, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHappy1
Kolla in Varma och kalla fall på Insta. Kontoinnehavaren skriver att C som polisen tog och som senare dog var känd för att åka omkring och närma sig tjejer. Hen skriver också att C erkänt men till polisen sagt att hen inte kommer ihåg var kroppen är...
Kan du länka till den informationen?
Citera
2023-12-05, 21:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHappy1

Jag har läst posten som rör Helenas fall. Finns det flera sidor med hennes ärende, för jag har inte hittat det du skriver om att ClLe ska ha erkänt, men inte minns var kroppen är. Som ajnoshort skriver, kan du länka?
Citera
2023-12-05, 23:24
Medlem
Citat:
Jag har läst posten som rör Helenas fall. Finns det flera sidor med hennes ärende, för jag har inte hittat det du skriver om att ClLe ska ha erkänt, men inte minns var kroppen är. Som ajnoshort skriver, kan du länka?

Det allra sista stycket på den posten som heter 2 och innehåller tre bilder.
Citera
2023-12-06, 03:07
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frieda
Det allra sista stycket på den posten som heter 2 och innehåller tre bilder.

Tack för svar! Jag ska kika in där igen. (Intressanta fall som tas upp där överhuvudtaget!)
Citera
2023-12-07, 01:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag har haft en känsla att CL erkänt till en början men sen dementerat detta? Inget som framkommit 100% tydligt, men det som framfördes av försvarsadvokaten tidigt tyder på att han först erkänt?
Citera
2023-12-08, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag har haft en känsla att CL erkänt till en början men sen dementerat detta? Inget som framkommit 100% tydligt, men det som framfördes av försvarsadvokaten tidigt tyder på att han först erkänt?
Han är väl avskriven som misstänkt?
Klart är att han var sjuk mentalt och inte riktigt tillräknelig. Massor av folk har erkänt Palmemordet, det är sånt folk med mentala problem gör.
CL togs in, men släpptes, vilket tyder på att de inte fick fram något alls på honom. Hade han erkänt mord och kunnat ange en enda detalj som ingen utom han själv och polisen känt till, hade han åtalats. Om han erkänt dråp så kunde han inte åtalas på det, utan att en kropp visade på något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in