2023-12-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Marcus måste vara en av de sämsta deltagarna i programmets historia. Hans 8 poängare på Lysekil var väl de enda han lyckades skrapa ihop på båda avsnitten(?)

Luuk & Lindström verkar förövrigt älska Hongkong. Tredje gången de har staden som resemål. (2011 och 2015)

Släng in lite uteliggare i mixen också.

Ja, det var inte vackert att se Marcus prova sina frågesportsvingar. Om man ska jämföra i relativ nutid så har jag dock mången gång funderat på huruvida Johan Glans hade fått fler poäng tävlandes ensam i buren istället för med Farah Abadi.
Citera
2023-12-09, 00:29
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Tråk-Melissa lyfter ju inte precis Kaahs musik.

Bedrövlig kombo på alla sätt. Men ingenting slår Franska Trion. Tveklöst det sämsta som gästat På Spåret.
Citera
2023-12-09, 00:45
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Marcus måste vara en av de sämsta deltagarna i programmets historia. Hans 8 poängare på Lysekil var väl de enda han lyckades skrapa ihop på båda avsnitten(?)

Luuk & Lindström verkar förövrigt älska Hongkong. Tredje gången de har staden som resemål. (2011 och 2015)

Släng in lite uteliggare i mixen också.

Sant med HK men märkligt tycker jag iom allt snack om Victoria men inte ett ord om att huvudstadsdelen i HK heter just Victoria.. hursomhelst lättaste 10p nånsin (och jag har sett samtliga avsnitt), iom FNL-Vietcong. Skämskudde på gårdagens båda lag faktiskt
Citera
2023-12-09, 01:01
Avslutad
Varför ska bögar alltid spöka ut sig och se knasiga och uppföra sig likartat. Jämför GazLight från SVT.
Tillsammans med sitt fetto till kompis utgör de halva kvoten av avarter som måste inkvoteras/marknadsföras i stasitv.
Citera
2023-12-09, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Ja, det var inte vackert att se Marcus prova sina frågesportsvingar. Om man ska jämföra i relativ nutid så har jag dock mången gång funderat på huruvida Johan Glans hade fått fler poäng tävlandes ensam i buren istället för med Farah Abadi.

Di Levas ex måste vara sämsta deltagaren någonsin.
Citera
2023-12-09, 01:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Tur att man kan se gamla avsnitt på "tuben" av på spåret för denna säsong är outhärdlig
Vem sätter ihop deltagarna? RFSL? ABF? BLM?
Det pekorala pk tramset lyser igenom hela vår samtid. Vilka män vi har i Sverige. Riktiga män.
En tourettes-hippie och en fikus. Gonatt Sverige.

Det är SVT, alla övriga kommentarer är överflödiga.
Citera
2023-12-09, 01:27
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Tråk-Melissa lyfter ju inte precis Kaahs musik.

Inte dålig, men inte exceptionell. Är det inte Maritza Horns dotter. Om så notera jag att Melissa inte nämnde inte henne i Så mycket bättre.

(Maritza har en fantastisk vibrerande röst och musikalitet. Tips: Hennes tolkning av Ola Magnell, ligger på Youtube, eller gamla godingar. Beklagar ämnesflykt.)
Citera
2023-12-09, 01:36
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Jag vill också hålla med. En lång jävla pina. Som att plåga sig igenom Gomorron Sverige när man var liten, men utan att få belöningen i form av sju minuters Hacke Hackspett.

Jag gillade ju det här programmet en gång i tiden. Byt ut alla!

Är ingen prestige i att vara duktig nuförtin? Slarv med fakta (fel) från programledare och krystade ledtrådar. Valet av deltagare tycks beslutats för att roa (valda vänstermedia-"stjärnor" roar väl bara pk-folk) i konkurrens med Filip och Fredriks frågesport. Lindström gjorde poäng av att alla var unga.
Citera
2023-12-09, 05:33
Medlem
Kurt1s avatar
Synd att det äckliga bögets lag vann. Nu blir vi förmodligen tvungna att se drägget fler gånger.
Citera
2023-12-09, 07:02
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
[Hongkong] lättaste 10p nånsin (och jag har sett samtliga avsnitt), iom FNL-Vietcong. Skämskudde på gårdagens båda lag faktiskt

Ja, att ingen av dom tävlande gjorde kopplingen mellan FNL och Viet Cong förvånande mig också.
Citera
2023-12-09, 07:17
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Haha precis, skulle skickat in lite dim sum.

Dom tävlandes uttal av dim sum var bedrövligt. Man ska uttala sum på engelska. Det rimmar alltså på spritsorten rum på engelska. Jämför med ord och namn som Calcutta, curry, Rushdie och tom yum, där u:et uttalas på engelska, även om vissa av mina exempel fått etablerade svenska uttal, men inte dim sum. Än.

Även allas uttal av ouija var bedrövligt. Det uttalas WEE-jə. Man tycker att domaren borde ha lite koll, men Fredriks uttal brukar alltid vara sämst, och ofta rent felaktigt, trots att han är språkforskare i grunden. Fonetik är inte hans starka sida, för uttrycka sig milt.

Bögens portugisiska var faktiskt habil, trots tydlig och helt normal svensk brytning.
Citera
2023-12-09, 07:18
Medlem
timpanis avatar
Förvånande att ingen av dom tävlande kände till Teslas serbiska bakgrund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in