Citat:
Vi har nya tider nu, varav Musk visar vägen, man kan vinna över världens starkaste fackrörelse, dvs relativt enkelt som vi nu ser.Jag har själv varit utsatt för facket och gav mig inte, både som anställd där jag öppet berätta att jag stödjer inte facket, berätta även vad jag betala fackavgiften till, dvs min egna pension, detta fick kolleger o facket att gå i taket. men jag var en bra arbetare, arbetsgivaren berätta, vi gör ingen skillnad på dig som ikke fackansluten.
När jag som företagare börja anställa, starta facket igen, arbetsmiljöverket och facket gick hand i hand, under två år försökte med det mesta, men dom flesta arbetsuppgifter vi hade var åt privatpersoner, likt som tesla säljer sina bilar, facket vet inte hur man ska rikta auktioner när man har denna grupp man jobbar åt, dom vet aldrig vart man är, även om dom sökte med ljus o lyckta.
Ingen av mina anställda var missnöjda, alla berätta vi har det bättre här än hos storföretagen, som tidigare berättat vad dom försäkrade via läns, som har krav på även tjänstepension, dvs mycket bättre än fora försäkringen.
Bästa anställd jag hade då jobbar nu åt skatteverket, han kan inte berätta att har det mycket bättre, han tyckte det var en mycket intressant tid hos oss, då med alla fackliga möten samt arbetsmiljöverket, detta skrattar han gott åt än idag, saker jag berätta åt facket o arbetsmiljöverket, där dessa får sitta i telefon med sina jurister i 30- 40 minuter, och sedan konstatera du har rätt.