Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
Han sitter och hittar på, ta ex svenska lärares löneutveckling, ny färsk rapport.
Svenska ingångslöner för lärare ligger ungefär som det europeiska snittet. Men under en karriär är utvecklingen sämre än i många andra länder.
Det visar en färsk rapport.
I rapporten finns också en jämförelse av löneutvecklingen för högstadielärare och där hamnar Sverige på 21:a plats av 34 länder. Under sin karriär ökar den svenska läraren sin lön med 33 procent, medan lönen för lärare i Cypern ökar med hela 143 procent.
Även i Portugal, Nederländerna och Grekland dubblar högstadielärarna sin lön under karriären.
Och det kan vi tacka de svenska jävla as till fackföreningar för.
De svenska asen, fackföreningarna i Sverige, har stått bakom varenda försämring de senaste 15-20-25 åren.
Det är därför en lärare värderas noll och ingenting, det är också därför en polis värderas som en soppgubbe.
Det är tack vare de jävla asen i fackföreningarna.
Se på grannländerna; där är det fortfarande "ett bra jobb" att vara snut eller lärare.
Det är så jävla genomskinligt att if metall vaknar till först nu när de får möjlighet att klämma åt självaste Elon Musk som saboterade twitter för vänsterasen.
Jag bor inte i Sverige och jag uppmanar inte till något, men jag tycker det är jättekonstigt att svenskar inte låter sig inspireras av blattarnas alla bombdåd. Varför är det ingen som lackar ur och börjar ge igen?
Om jag hade bott i Sverige och levt under svenska förhållanden så hade jag börjat ge igen.