2023-12-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outdoorson
Vet inte vad det kostar. Det kan nog variera beroende på vad som finns på pizzan också. Om det är en Calzone eller kebabpizza tex. Kan även tänka mig att grossisterna tar olika priser för ingredienserna.

Men pizzeriorna har precis som alla andra drabbats av högre elpriser och högre matkostnader. Det senaste halvåret har det funnits en del artiklar om pizzerior och hur priserna har skjutit i höjden. Så kunderna får betala mer mycket på grund av det. Samtidigt som somliga pizzeriaägare är rädda för att höja priserna för mycket, för att inte förlora kunder. Lokalhyror förväntas öka i år också, uppemot 10 procent. Det påverkar också. Lägg till personalkostnader och annat.

Vet inte vad du menar med momsen. Men alla pizzerior anlitar nog inte svart arbetskraft, eller fuskar med momsen på något sätt.
Varför skulle dom inte göra det, om dom märker att dom kommer undan med det.
Du vet blå ögda svenska staten ser ingenting
Citera
2023-12-08, 19:54
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calzone87
Det var precis vad den gjorde för ett par år sedan.
Sen var det någon som bestämde att nu ska vi höja med 20-30 kronor bara sådär
Ja nu är det lyx att äta pizza, vilket ijuförsig jag alltid tyckt, arbetarklass som man är. Dubbelcheese på McDonalds är kunligt i min mening då snackar vi 20kr, är man extra hungrig tar man en trippel på 30kr. Har levt på dom. Hållt bra vikt, men när Sverige börjat tippa mot sopsäck och jag börjat dricka mer så har jag ökat i vikt men det har med ölen att göra. Så länge man skippat pomessen och läsken.
Citera
2023-12-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Pizzan på min lokala krog höjer priset hela tiden och jag kommer tyvärr snart sluta att gå dit, inget illa menat för jag förstår varför det är nödvändigt. Men en margarita eller capricciosa får aldrig kosta under en hundring.
Nödvändigt???
Varför då???
Du tror inte att dom skulle ha sänkt priserna om dom hade velat.
Det klart dom märker ju att folk fortfarande går dit och köper, så varför inte utnyttja eller skylla lite mer på inflationen än vad dom igentligen behöver
Citera
2023-12-08, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intedinslakting
Som nån skrev,200 kan man gott o väl klämma fram för en bra pizza.
200 kronor för en vanlig sketen pizza.
Menar du på riktig resturang då eller ???
Citera
2023-12-08, 20:20
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
200 kronor för en vanlig sketen pizza.
Menar du på riktig resturang då eller ???
Aldrig i livet, 200kr för en pizza.. inte en chans!
Citera
2023-12-08, 23:31
Medlem
119 kr för en bra pizza står jag ut med idag
Citera
2023-12-08, 23:39
Avslutad
För 35 år sen fick du en redig studentpizza för 40 kronor, max.
Vettefan om bubbelgum är dubbel så dyrt idag, men kanske?
Läsk i automat för en 10:a då, det spårar ur med tiden. Men å andra sidan, jag tjänar rätt mkt bättre idag än då som halvfattig student.
Citera
2023-12-09, 20:58
Medlem
Citat:
Klart den är inte värd det.
Eftersom dagen efter så är den inte färsk heller, så den blir ju bortkastad

Nej bortkastad var den ju inte, jag åt ju upp hela pizzan. Alltså det visade sig vara en typ familjepizza. Och den räckte åt mig både en och två dagar.
Citera
2023-12-09, 21:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Käkade en kebabpizza från Lidl igår. Kostade 20 kr och sen drog jag på lite extra Görans kebabkött och annan topping. Landade väl på 35 kr med el och tillbehör. Gött.
Citera
2023-12-09, 21:11
Medlem
zombie-nations avatar
Har blivit pizzasnobb på köpet. Istället för att köpa hämtpizza går vi och äter god riktig pizza på restaurangen. Kostar väl kanske 160 kr. Det är 40 kr mer än en hämtpizza och värt det. Alltså på italiensk restaurang.
Citera
2023-12-09, 21:15
Medlem
Bor på en ort med utkörning, där Foodora förmedlar från ett ställe med flera namn. Fler pizzor säljer sig genom tjänsten, och har egen leverans. Men pizza, om bra, max 250 kr inkl. leverans.
Citera
2023-12-09, 23:35
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Käkade en kebabpizza från Lidl igår. Kostade 20 kr och sen drog jag på lite extra Görans kebabkött och annan topping. Landade väl på 35 kr med el och tillbehör. Gött.

Att du kan äta sån skit som fryspizza förstår jag inte. Har du otur var det dessutom mögel på kebaben du åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in