2023-12-10, 10:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
119 kr för en bra pizza står jag ut med idag
Ja, 120:- är min smärtgräns också. Kebabtallrik, på stället, äter jag då och då: 125:- = smärtgräns för kebabtallrik.
Citera
2023-12-10, 10:18
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Jag tycker det är svårt att avgöra var gränsen går. En simpel flottig pizza som för 10 år sedan kostade 69:- men som nu går på över 100:- tycker jag är svår att motivera i inköp. Däremot får någon hipstervariant där degansvarige har malt mjölet själv i batcher om 10mg, och odlat vildjästen på sin svärmors bakgård, där mozzarellan är handplockad och influgen med helikopter, kosta mer.
Citera
2023-12-10, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Jag tycker det är svårt att avgöra var gränsen går. En simpel flottig pizza som för 10 år sedan kostade 69:- men som nu går på över 100:- tycker jag är svår att motivera i inköp. Däremot får någon hipstervariant där degansvarige har malt mjölet själv i batcher om 10mg, och odlat vildjästen på sin svärmors bakgård, där mozzarellan är handplockad och influgen med helikopter, kosta mer.

Den Pizzan finns nog inte i verkligheten
Citera
2023-12-10, 17:48
Medlem
hroobarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calzone87
Du tror inte att dom kanske vill blåsa kunderna lite ocksa, eller att dom utnyttjar inflationen till fullo??
Du tror inte att dom igentligen hade kunnat sänkt priserna om dom hade velat

Jo du har säkert rätt. På sistone har jag börjat fundera på att en pizza kostar nästan lika mycket som 1 kg svenskt ryggbiff.
Citera
2023-12-11, 00:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Att du kan äta sån skit som fryspizza förstår jag inte. Har du otur var det dessutom mögel på kebaben du åt.

Låter som att du inte kan laga mat. Inget fel på fryst mat.
Citera
2023-12-28, 23:33
Medlem
Christopher.s avatar
Själv tycker jag allt över 100 kronor är dyrt för en degklump med billiga råvaror. Har skurit ner mycket på pizza, det är inte prisvärt.
Citera
2023-12-30, 08:18
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calzone87
Du tror inte att dom kanske vill blåsa kunderna lite ocksa, eller att dom utnyttjar inflationen till fullo??
Du tror inte att dom igentligen hade kunnat sänkt priserna om dom hade velat

Men alltså vad är det för fel på er? Självklart vill de tjäna pengar, självklart tar de tillfälle i akt att maxa priserna.
Tror du de bakar turkpizzor för att de brinner för yrket? Det är inte för intet alla "pizzerior" smakar likadant. Same shit, different name.
Citera
2023-12-30, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Men alltså vad är det för fel på er? Självklart vill de tjäna pengar, självklart tar de tillfälle i akt att maxa priserna.
Tror du de bakar turkpizzor för att de brinner för yrket? Det är inte för intet alla "pizzerior" smakar likadant. Same shit, different name.
Så är det fri marknad.Säljare och köpare möts vid pris de anser lagom.Priset för högt-ingen köper.Själv köper jag pizza nån enstaka per år,100 kr,mer är det inte värt.
Citera
2023-12-30, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx

Alla har väl ett jobb för att tjäna pengar? Kanske inte som enda anledning, men en bidragande orsak. Det finns säkert pizzabagare som brinner för yrket. Inte alla kanske, men en del.

Skulle de behöva ta ut högre priser för att täcka ökade kostnader för el, livsmedel och samtidigt kunna gå med vinst så ser jag inga problem med det.

Fast pizzabagare har väl i regel låga löner och långa arbetsdagar? Kanske inte ett yrke man väljer om man vill tjäna gott om pengar.

Jag tycker inte att alla pizzor smakar likadant.
Citera
2024-02-28, 02:44
Medlem
Måste ni som äter pizza betala för pizzasallad?
Citera
2024-02-28, 02:44
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Måste ni som äter pizza betala för pizzasallad?
25kr tar de för en skål här sedan undefär 95 för billigaste pizzan brukar ta b-segmentet som kostar 140 väljer nästan alltid vesuvio har alltid undrat vad de väger kilovis men tror det är värt pengarna blir mätt till kvällen om jag käkar lunch
Citera
2024-02-28, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo666
25kr tar de för en skål här sedan undefär 95 för billigaste pizzan brukar ta b-segmentet som kostar 140 väljer nästan alltid vesuvio har alltid undrat vad de väger kilovis men tror det är värt pengarna blir mätt till kvällen om jag käkar lunch

En skål? Förr fick man ju det på burk nu plastpåse.

Byn man bor i så måste man ibland betala för pizzasallad typ 15kr.
Lunchtid gratis om man äter inne i restaurangen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in