2023-11-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Hehe jo han var mer uppsnackad och hade mer tryck i slagen men vekare på att ta emot slag..

Otto har ju btw tack vare vinsten mot Granat vunnit mot killen som vunnit mot killen som vunnit mot mike Tyson som vunnit mot killen som vunnit mot Mohamed Ali som vunnit mot killen som vunnit mot Ingemar johanson!

Trycker man rätt näve så finns det en link ända tillbaka till John L Sullivans 1880 tal!
Citera
2023-11-20, 18:20
Medlem
DjPuttes avatar
Till helgen är det retur fight Cameron Vs Taylor II kommer bli intressant se on KT kan komma tebax från nederlaget, Blir utsåldarena och gissar vinner KT vilket jag tror på split är det part III på Crocke Park för SAMTLIGA bälten även KT:s oavsett utgång kommer det vara det sista hon gör i en boxningsring KT!
Citera
2023-11-25, 14:56
Medlem
Det e lite fin boxning inatt.
Både bröderna Benavidez ska upp i ring,
José ska möta ena tvillingen Charlo ,storebror David vs Andrade
Citera
2023-11-25, 15:30
Medlem
DjPuttes avatar
Btw så verkar PBC börja köra på Amazon enl rykten, Al Heymon tackade nej till DAZN för då vet han sitter på 3:e position och det tog på egot!

Adam Smith fd Sky verkar på g göra comeback efter sin cancer behandling, Både Eddie Hearn & Frank Smith har talat med han och vill ha han börjar som kommentator på DAZN med Mike Costello!
Citera
2023-11-25, 23:42
Medlem
Det hettar till mer och mer runt Wallin-Joshua när Wallin höjer värdet på matchen med sina kommentarer om Joshuas peak och att hans tid som mästare är förbi.
Det bygger upp en spänning mellan boxarna som folk vill se.

Vissa på nätet skriver att det inte är smart av Wallin att provocera Joshua till att bli aggresiv och mer målmedveten, men om Wallin skall vinna skall han göra det mot det absolut bästa Joshua kan ta fram i sin boxning.
Citera
2023-11-26, 10:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daloon
Det hettar till mer och mer runt Wallin-Joshua när Wallin höjer värdet på matchen med sina kommentarer om Joshuas peak och att hans tid som mästare är förbi.
Det bygger upp en spänning mellan boxarna som folk vill se.

Vissa på nätet skriver att det inte är smart av Wallin att provocera Joshua till att bli aggresiv och mer målmedveten, men om Wallin skall vinna skall han göra det mot det absolut bästa Joshua kan ta fram i sin boxning.
Problemet AJ är något helt annat än vad Wallin ens varit uppe mot tyvärr, Överlever Otto matchen utan bli knockad ska han se det som en framgång!
AJ KO 8-10 ronden!
Citera
2023-11-27, 03:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
När Fury mötte Ngannou i samma stad sket de i stort sett i PPV-intäkterna. Den sålde ju betydligt sämre än väntat men Fury och Ngannou fick rikligt betalt ändå. Saudis har så mycket pengar och vill hålla på med sin sportwashing för att landet ska se bättre ut utåt och är beredda att betala mycket för det även om de inte får tillbaka vad de lagt ut. Otto lär såklart tjäna betydligt mindre än Joshua och Wilder men troligtvis har han pengar för resten av livet efter detta även om han blir knockad i första ronden och troligtvis är lönen betydligt högre än när han mötte Fury trots att Fury då var (och fortfarande är) WBC-mästare. Tror de får en fast peng allihop och inte poäng på sålda PPV.

Jo precis. Det är inte traditionell betalning när Saudis strösslar pengar. Jag tror han får minst 1m$. En total killgissning är att han får typ 3m$. Ngannou fick 10m$ väl, eller var det mer? Självklart större namn och så men Saudis kan utan problem lägga upp flera miljoner på bordet för en mindre känd som Otto. Tror alla på galan kommer tjäna galet bra med pengar, särskilt när de fick ihop hela kortet med så många högt rankade fort så luktar det att de öppnat plånboken rejält.

Självklart är det mer pengar om han vinner och får slåss om titeln och särskilt om den fighten också är i Saudiarabien men set for life kan han mycket väl redan vara.

Aja nog om pengar. Hur ser ni på Ottos chans? Jag håller med en annan i tråden som skrev att Joshua ser väldigt motiverad ut, han vill ha tillbaka bältet. Så gillar inte det jag hört från Otto i intervjuer för han sagt att Joshua är "mer rädd för att förlora än att vara aggressiv" och folk kallar Joshua för en "wash up" men tror vi får se Joshua mer motiverad än på många år. Dessutom kommer det "bara" ha gått typ 10v sen Otto gick en full fight senast när galan drar igång. Nu är jag långt ifrån en expert men Joshua lär ju vara väldigt stor favorit men man ska inte underskatta Otto, southpaw och allt det innebär. När han mötte Fury var det ju en liknande situation, Fury hade inget bälte då för det var ju innan Wilder 2 och efter kontroversiella oavgjorda Wilder 1 (som Fury borde vunnit) så Fury var nog ungefär lika motiverad som Joshua att få tillbaka ett av sina bälten som han aldrig förlorade i ringen och Otto stod upp bra, matchen kunde ha stoppats men Fury vann om man bortser från jacket ganska klart för han växlade upp. Så ja svårt att sia om, Joshua favorit men finns bra chans för Otto. På förhand en väldigt intressant matchning även om man inte är svensk eller britt.

Han är bosatt i New York och bör väl därmed skatta där såvida han bor där mer eller mindre året runt. Skatten på 3.0 miljoner usd är 1.4 miljoner usd, så om han får 3 mille så är hälften kvar efter skatt. Sedan så är han knappast set for life ändå om du vet vad inflation är. 100 kr år 1968 motsvarar 1100 kr idag.
Citera
2023-11-27, 19:14
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Han är bosatt i New York och bör väl därmed skatta där såvida han bor där mer eller mindre året runt. Skatten på 3.0 miljoner usd är 1.4 miljoner usd, så om han får 3 mille så är hälften kvar efter skatt. Sedan så är han knappast set for life ändå om du vet vad inflation är. 100 kr år 1968 motsvarar 1100 kr idag.
3m USD är idag drygt 31 miljoner kronor. Han har även själv sagt att han har pengar kvar från Fury-fighten. Låt säga att han har typ 25 miljoner kronor efter all skatt är betald medräknat det han tjänat tidigare i karriären. Han kan investera de pengarna och leva ett halvlyxigt liv resten av livet. Eller inte investera alls och så lär han klara sig hyfsat ändå. Skulle jag få hälften av de pengarna skulle jag känna mig set for life, bara köpa två-tre fastigheter typ.

Skulle han förlora mot AJ och sen förlora igen och lägga ner karriären kan han ju också bli tränare eller leva på boxning på annat sätt. Skulle han vinna mot AJ och få titelmatch kan han minst dubbla pengarna och skulle han vinna den kan han leva ett liv i lyx resten av livet.

Men allt är ju relativt och vad man själv anser är lyx osv. Finns ju många idrottsmän som tjänat massor och sen hamnat i personlig konkurs men Otto känns inte som den typen.
Citera
2023-11-28, 00:06
Avslutad
Citat:
3m USD är idag drygt 31 miljoner kronor. Han har även själv sagt att han har pengar kvar från Fury-fighten. Låt säga att han har typ 25 miljoner kronor efter all skatt är betald medräknat det han tjänat tidigare i karriären. Han kan investera de pengarna och leva ett halvlyxigt liv resten av livet. Eller inte investera alls och så lär han klara sig hyfsat ändå. Skulle jag få hälften av de pengarna skulle jag känna mig set for life, bara köpa två-tre fastigheter typ.

Skulle han förlora mot AJ och sen förlora igen och lägga ner karriären kan han ju också bli tränare eller leva på boxning på annat sätt. Skulle han vinna mot AJ och få titelmatch kan han minst dubbla pengarna och skulle han vinna den kan han leva ett liv i lyx resten av livet.

Men allt är ju relativt och vad man själv anser är lyx osv. Finns ju många idrottsmän som tjänat massor och sen hamnat i personlig konkurs men Otto känns inte som den typen.

Ja, Mike Tyson gick i konkurs efter att ha dragit in minst fyra miljarder eller 4000 msek. Riddick Bowe har ett net worth på 20.000 usd idag. Han drog in närmare en halv miljard när det begav sig och han var i hetluften under the good old days på 90-talet. Evander Holyfield, James Toney och Roy Jones Jr. är också relativt nära ruinens brant rent ekonomiskt enligt rapporter. Toney sålde en massa gamla världsmästarbälten och liknande på EBay, motsvarande Tradera/Blocket, för åtta år sedan och har fortsatt sälja av lite rariteter på den svarta börsen för att hålla sig flytande. Minns att en man som Holyfield fightade emot på 90-talet om tungviktsbältet idag arbetar i kassan hos ngn livsmedelskedja typ Wallmart eller liknande.

Gällande intäkterna som Otto får för matchen så är jag inte säker på att det är hans egen andel utan beloppet som han får från Saudi bör nog delas upp mellan honom, managern och tränaren. Som regel så får coachingstaben ca 10% av intäkterna och managern 30% även om det varierar en aning. Så han kan nog räkna med att få behålla lite mer än hälften i egen ficka (innan skatt).

Otto är ju från Norrland ursprungligen, och om han stadgar sig där så är det nog inga problem att hushålla med några miljoner för resten av livet. Du kan lösa ett hus för några hundratusen där. Men om han stannar i centrala New York så blir det andra villkor. I så fall räcker 10 msek enbart till en liten etta på Manhattan eller för hyran i lite över ett decennium!
Senast redigerad av anwe8 2023-11-28 kl. 00:23.
Citera
2023-12-07, 23:15
Medlem
DjPuttes avatar
Haney Vs Prograis snacka om att detta kan bli en JÄKLA fin match, DAZN natt mot Söndag blir tvungen se det!
Citera
2023-12-08, 19:23
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur ser man galan den 23e? DAZN väl? Någon som vet pris?

Jag tänkte se Fury mot Ngannou där och minns att jag såg att det skulle kosta 165kr + att man var tvungen att betala typ 20kr i nån abonnemangsavgift. Till slut fulstreamade jag. Men sen får man höra av jänkarna att den fighten kostade 80$ istället för 50$ som det tydligen brukar vara??? Hur kunde den kosta under 200kr i Sverige men över 800kr i USA? Eller läste jag helt fel?

Anledningen till att jag frågar är för jag tänkt köpa galan som en julklapp åt min pappa. Kommer inte träffa honom innan dess så måste lösa allt innan. Han är oerhört oteknisk så att få honom att fulstreama är typ en omöjlighet. Men antar att jag bara kan skapa ett konto och så kan han logga in på det och casta? Är det via DAZN-app då? Och antar att det är en stream i taget? Så jag kan inte också se via det? Och vad kommer det kosta?
Citera
2023-12-08, 19:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Hur ser man galan den 23e? DAZN väl? Någon som vet pris?

Jag tänkte se Fury mot Ngannou där och minns att jag såg att det skulle kosta 165kr + att man var tvungen att betala typ 20kr i nån abonnemangsavgift. Till slut fulstreamade jag. Men sen får man höra av jänkarna att den fighten kostade 80$ istället för 50$ som det tydligen brukar vara??? Hur kunde den kosta under 200kr i Sverige men över 800kr i USA? Eller läste jag helt fel?

Anledningen till att jag frågar är för jag tänkt köpa galan som en julklapp åt min pappa. Kommer inte träffa honom innan dess så måste lösa allt innan. Han är oerhört oteknisk så att få honom att fulstreama är typ en omöjlighet. Men antar att jag bara kan skapa ett konto och så kan han logga in på det och casta? Är det via DAZN-app då? Och antar att det är en stream i taget? Så jag kan inte också se via det? Och vad kommer det kosta?
Det är via DAZN du kan se den har för mig det ligger runt 200:- PPV kommer ligga på, Skapa konto med lösen + inlogg så är det bara tuta köra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in