Citat:
Det är väl bara bra och självklart att du skryter om honom, det visar att han har bra stöd och en anledning att inte ge upp på det han drömmer om.Hahaha jag ser hur det ser ut som jag skryter åt honom men just för polisyrket är han väldigt passande, men alla har såklart brister 😅 Syftade väl mer på om de sakerna jag skrev om psykologkontakt och missbruk i familjen kan vara underlag till att kugga…
Han har kuggat på cykel tidigare, psykologen kuggade han nu! Hur många gånger är ”värt” att söka? Antar att det är svårt att ta in när det enligt honom inte kunde gått mycket bättre. Nånstans har det ju uppenbarligen inte gått så bra…
Han har kuggat på cykel tidigare, psykologen kuggade han nu! Hur många gånger är ”värt” att söka? Antar att det är svårt att ta in när det enligt honom inte kunde gått mycket bättre. Nånstans har det ju uppenbarligen inte gått så bra…
Det finns inte ”för många gånger” att söka, tvärtom, så visar att man fortsätter söka att man verkligen vill bli polis. Hade polisen velat sätta en maxgräns på hur många gånger man kan söka så hade de gjort det.
Jag lyssnade på en före detta polis och lärare vid Sörentorp som driver podden ”Snutsnack”, Hasse Brontén, som sa att han hade en elev som hade sökt elva gånger och kommit in på tolfte. Han pratade även med en nuvarande lärare på Södertörn som hade sökt in fyra gånger innan han kom in.
Det är inte ovanligt att få söka in flera gånger, och många av de som skriver på FB har haft ”turen” (eller vad man ska kalla det) att ha glidit igenom det utan problem. Det kan handla om att man är för nervös, att man inte är tillräckligt nervös, att psykologen misstolkar vad man säger, vad som helst, som gör att man faller där.
Anledningen till varför din man fick fortsätta efter cykeln är för att de, efter första september i år, gjorde så att man får fortsätta efter att man kuggat ett fystest, men sedan komma tillbaka efter fyra månader och endast göra fystestet igen. Jag skulle dock säga till din man att träna mer på att cykla, och att inte överskatta sin förmåga när han fyller i hälsoformuläret (de baserar tyngd på hur mycket du väger, hur lång du är, samt hur mycket du tränar)
Jag tror även att de som kuggar flera gånger, och sedan kommer in, på många sätt har det lättare att kämpa sig igenom skolan och bli en riktigt, riktigt, bra polis i framtiden.
Fortsätt kämpa, säger jag. Det kommer att vara värt det i längden.
P.S. Att man känner att samtalet gått bra säger ingenting. Jag var nästan bombsäker på att jag hade kuggat, men gick vidare.
Senast redigerad av Doses 2023-12-08 kl. 11:33.
Senast redigerad av Doses 2023-12-08 kl. 11:33.